گوشی چی بخریم؟ (مرداد ۱۴۰۳)

انتخابی مطمئن از پرچم‌دار تا اقتصادی!!!

گوشی چی بخریم: از پرچم‌دار تا اقتصادی!

همیشه زمانی که میخواهیم گوشی موبایل بخریم با سوال “گوشی چی بخریم؟” مواجه میشویم. بدون هیچ بحثی اصلی ترین عامل در خرید یک گوشی قیمت و مشخصات خاص آن است، اما ممکن است در این بخش کاربران خواستار اطلاعات تخصصی برای تهیه آن محصول باشند. سوالاتی چون عملکرد پردازنده، تعداد دوربین، کیفیت نمایشگر و حافظه کافی برای تمامی افراد قابل ذکر است.

در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا بهترین پاسخ به سوال گوشی چی بخریم؟ را نسبت به بودجه خود پیدا کنید.

در مقاله زیر نسبت به بودجه بندی موجود در بازار موارد کل لیست بندی شده است و تمامی محصولات طبق قیمت اصلی معرفی می شوند. علاوه براین، مطابق با بهترین انتخاب، تیم ما پیشنهاد خود را نیز برای کاربران ارائه می دهند تا یک کمکی هم در بخش انتخاب محصول مناسب داشته باشیم.

گوشی چی بخریم؟

بهترین گوشی تا ۳ میلیون : موتو E13

موتو E13 در تاریخ ۲۴ زوئن ۲۰۲۳ توسط شرکت Motorola وارد بازار جهانی شد. قیمت جهانی این محصول حدود ۱۳۰ دلار می باشد و یکی از انتخاب های اقتصادی در این حوزه می باشد.

موتو E13

مشخصات فنی و ویژگی های موتو E13

این دستگاه دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه عریض در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض در جلو است. سیستم عامل اندروید ۱۳ (نسخه Go) در این گوشی وجود دارد. ابعاد این محصول حدود ۱۶۴.۲ x 75 x 8.5 میلی متر و وزن آن ۱۷۹.۵ گرم است.

صفحه نمابش به کار رفته در این گوشی هوشمند به شکل خازنی IPS LCD است که اندازه آن ۶.۵ اینچ است و خروجی تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را ارائه می دهد. موتو E13 دارای قابلیت هایی از جمله جی‌‌پی‌اس، GLONASS، GALILEO، بلوتوث ۵.۰ و Type-C 2.0 است.

حافظه داخلی ارائه شده حدود ۶۴ گیگابایت می باشد و رم ۲ گیگابایتی در این محصول وجود دارد. همچنین، یک باتری قوی Li-Po با ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت همراه با شارژر ۱۰ وات به همراه این دستگاه ارائه می شود. رنگ های عرضه شده برای این محصول شامل خاکستری و سفید مایل به آبی هستند.

موتو E13 دارای چیپست هشت هسته ای یونی‌سوک T606 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 است. بدنه آن نیز از یک قاب پلاستیکی تشکیل شده است که دارای مقاومت در برابر دفع آب می باشد.

 

گوشی چی بخریم؟

بهرین گوشی تا ۵ میلیون : سامسونگ گلکسی A05s

سامسونگ گلکسی A05s یکی از محصولات اقتصادی خوش فروش Samsung می باشد. قیمت تعیین شده برای این دستگاه در بازار باعث می شود افراد زیادی مطابق بودجه خود این محصول خاص را انتخاب کنند.

سامسونگ گلکسی A05sb

ویژگی‌ها و مشخصات سامسونگ گلکسی A05s

این دستگاه دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم است، و به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ عرضه می شود. پردازنده مورد استفاده کوالکام SM6225 اسنپدراگون ۶۸۰ ۴G می باشد که در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ به این دستگاه قدرت می دهند. دیگر ویژگی های این محصول شامل USB Type-C 2.0، بلوتوث نسل ۵.۱، GPS، BDS، QZSS، GLONASS و Galileo است.

همچنین، یک باتری Li-Po 5000 mAh با پشتیبانی شارژ ۲۵ وات نیز در این دستگاه وجود دارد. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی PLS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. رنگ های ارائه شده برای این محصول شامل چهار نمونه بنفش، سبز روشن، نقره ای و مشکی می باشد. قاب محافط موجود در بخش جلو شیشه ای بوده، و در پشت پشت قاب پلاستیکی است.

در بخش دوریبن سامسونگ گلکسی A05s دارای ۳ لنز اصلی است که شامل یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو، یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک لنز عمق ۲ مگاپیکسلی می باشد. قابلیت هایی چون حسگرهای اثرانگشت، مجاورت و شتاب سنج نیز در این محصول وجود دارد. ابعاد کامل این دستگاه حدود ۱۶۸*۷۷.۸*۸.۸ میلی متر و وزن آن ۱۹۴ گرم است.

 

گوشی چی بخریم؟

بهترین گوشی تا ۸ میلیون : ردمی نوت ۱۲s

محصولات Redmi همراه در بخش قیمت و مشخصات یک قدم از رقبای خود جلوتر بوده است و ردمی نوت ۱۲s نیز همانند دیگر مدل های این برند یک گوشی هوشمند میان رده با ترکیبی از عملکرد می باشد.

ردمی نوت 12s

مشخصات طراحی و سخت افزاری ردمی نوت ۱۲s

این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی امولد با نرخ تجدید ۹۰ هرتز و وضوح تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ فول اچ‌دی پلاس است. همچنین، برای ارائه تجربه بصری بهتر به کاربران، این نمایشگر از HDR پشتیبانی می کند.از نظر صدا نیز این گوشی دارای قابلیت Hi-Res Audio و بلندگوهای دوگانه برای صدایی غنی و شفاف می باشد.برای مقاومت بالا در این محصول نیز همانند دیکر مدل ها از مخافظ Corning Gorilla Glass 3 استفاده شده است.

ردمی نوت ۱۲s به همراه پردازنده مدیاتک Helio G96 (12 نانومتری)، و گزینه های انتخابی حافظه ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت و ۶ یا ۸ گیگابایت رم LPDDR4X ارائه می شود. برای کاربرانی که نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارند اسلات کارت SD، نیز در این محصول وجود دارد. امتیاز این دستگاه در پلتفرم AnTuTu حدود ۳۰۲۸۷۷ است که نشان دهنده عملکرد مناسب در کاربری روزمره می باشد.

همچنین حسگر اثر انگشت در کنار این گوشی هوشمند قرار دارد و  علاوه بر این، یک مکانیزم خنک کننده برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد این دستگاه نیز ایجاد شده است که آن را با دیگر محصولات بسیار متمایز می کند.

 

گوشی چی بخریم؟

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون : پوکو X5

یکی از مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین محصولات شرکت Poco مدل پوکو X5 بود که به خاطر عملکرد بالا با قیمت مناسب جلب توجه زیادی را در بازار جهانی داشت.

پوکو X5

سخت افزار و طراحی پوکو X5

بدنه ظریف و در عین حال شیک این دستگاه تغییری خوشایند نسبت به مدل های قبلی این شرکت داشته است. این گوشی با ضخامت ۷.۹۸ میلی متر و وزن تنها ۱۸۹ گرم، نسبتاً نازک و سبک است و حمل آن را راحت می کند.

همچنین، در این دستگاه از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد فول اچ دی استفاده شده است که توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می شود. حداکثر روشنایی آن ۱۲۰۰ نیت و طیف رنگی گسترده ای از DCI-P3 است.

تراشه به کار رفته مدل اسنپدراگون ۶۹۵ است که عملکرد مناسبی را در کاربری روزمره ارائه می دهد. نسخه های انتخابی پوکو X5 شامل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی یا ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. علاوه براین، کاربران می توانند تا ۱ ترابایت حافظه داخلی را از طریق اسلات microSD اضافه کنند.

باتری عرضه شده در این دستگاه حدود ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت شارژدهی ارائه می دهد که به همراه یک شارژر ۳۳ وات کاربری طولانی مدت را در روز فراهم می کند. همچنین، برای کاربران علاقه مند به عکاسی پوکو X5 دارای ۳ لنز اصلی می باشد که شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور ۸ مگاپیکسل واید و لنز ۲ مگاپیکسل ماکرو است.

 

گوشی چی بخریم؟

بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون : ردمی نوت ۱۲ پرو ۵G

یکی از محصولات خاص که دارای سنسور دوربین ارتقا یافته و لرزشگیر اپتیکال در بخش میان رده ردمی نوت ۱۲ پرو ۵G است. علاوه براین، به غیر از دوربین پرچمدار، پردازنده جدیدی که در آن قرار دارد مدیاتک دایمنیستی ۱۰۸۰ است و عملکردی نزدیک به یک پرچمدار را ارائه می دهد.

ردمی نوت 12 پرو 5G

قابلیت ها و ویژگی های ردمی نوت ۱۲ پرو ۵G

یکی از نکات قابل توجه در این گوشی هوشمند طراحی جدید و خاص آن می باشد که توجه بسیاری از کاربران را جلب کرده است. شارژ ارائه شده در جعبه حدود ۶۷ وات قدرت شارژدهی را دارد که توانایی شارژ کامل زیر نیم ساعت را فراهم می کند. همچنین، یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچ اولد در ردمی نوت ۱۲ پرو ۵G وجود دارد که کیفیت تصویر بسیار بالایی را ارائه می دهد.

در بخش سخت افزاری، این دستگاه دارای پردازنده مدیاتک دایمنیستی ۱۰۸۰ است و عملکرد بسیار مناسبی را چه در بازی ها و کاربری روزمره دارد. گزینه های انتخابی برای این مدل شامل ۶ و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه اصلی می باشد.

علاوه براین، در بخش دوربین نیز این دستگاه دارای ۳ لنز اصلی می باشد که شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ است.

پیشنهاد تیم تکنودات: البته در این قیمت شما می توانید به مدل پوکو X5 پرو نیز توجه کنید چرا که تمامی مشخصات و قابلیت های موجود در نوت ۱۲ پرو همانند این نسخه نیز می باشد و حس جدیدی را برای شما القا می کند.

 

گوشی چی بخریم؟

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون : سامسونگ گلکسی A54

یکی دیگر از محصولات خفن و خاص Samsung از سری A می باشد که مدل سامسونگ گلکسی A54 است. این دستگاه دارای طراحی مدرن و با کیفیت است که به همراه مشخصاتی چون دوربین قدرتمند و باتری حجیم یک انتخاب مناسب برای کاربران سخت‌پسند می باشد.

سامسونگ گلکسی A54

ویژگی های فنی سامسونگ گلکسی A54

نمایشگر استفاده شده در این دستگاه ۶.۴ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. همچنین، این محصول به همراه رابط کاربری One UI 5.0 و سیستم عامل اندروید ۱۳ به صورت پیش فرض عرضه می شود.

در بخش شارژدهی، سامسونگ گلکسی A54 دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات است. البته، به دلیل سیاست حفاظت از محیط زیست شارژر در جعبه اصلی محصول وجود ندارد و باید جدا تهیه شود.

علاوه براین، ترکیب دوربین در این دستگاه بسیار خاص می باشد و عملکرد مشابه یک دستگاه پرچمدار را ارائه می دهد. این گوشی هوشمند نیز مانند دیگر مدل های معروف سامسونگ دارای ۳ لنز اصلی می باشد. ترتیب دوربین شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی است که در قسمت جلو یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی برای سلفی وجود دارد.

اما در بخش سخت افزار سامسونگ گلکسی A54، دارای پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ می باشد که به همراه گزینه های انتخابی رم ۶ و ۸  گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت یک دستگاه کامل برای همه کاربران محسوب می شود.

پیشنهاد تیم تکنودات: با توجه به اینکه A54 یک محصول خاص و قدرتمند است اما حدود یک سال از عرضه آن گذشته است و شما می توانید انتخاب های جدیدی را داشته باشید. یکی از جدیدترین محصولاتی که به تازگی وارد بازار شده ردمی نوت ۱۳ پرو ۴G است که یک انتخاب تازه نفس می تواند در این حوزه باشد.

گوشی چی بخریم؟

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون: شیائومی ۱۳T

شیائومی ۱۳T یکی از گوشی میان‌رده قدرتمند Xiaomi است که با قیمتی مناسب، امکانات و ویژگی‌های جذابی ارائه می‌دهد می تواند به عنوان یک قاتل پرچمدار جدید شناخته شود. اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده قدرتمند با قیمتی مناسب هستید،این دستگاه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

شیائومی 13T

مشخصات سخت افزاری شیائومی ۱۳T

صفحه نمایش شیائومی ۱۳T دارای نکات قابل توجهی است این صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل و نرخ تازه سازی قابل تنظیم که به ۱۴۴ هرتز روشنایی خارق العاده ۲۶۰۰ نیت را دارد. همچنین، یک محافظ صفحه نمایش توسط گوریلا گلس ۵ برای گوشی هوشمند استفاده شده است. استاندارد IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب نیز در این محصول وجود دارد.

سه لنز اصلی این دستگاه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابر و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس ثابت  است. مانند گوشی های هوشمند پرچمدار شیائومی، لایکا مسئول تنظیم دوربین است.

پردازنده به کار رفته در شیائومی ۱۳T نسخه مدیاتک دایمینستی ۹۲۰۰+ است که از نظر عملکرد با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تفاوت چندانی ندارد. دو نسخه برای این دستگاه عرضه می شود که شامل ۱۲ گیگابیت رم به همراه ۵۱۲ حافظه داخلی است و در نسخه دیگر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه اصلی ارائه می شود.

پیشنهاد تیم تکنودات: البته ۱۳T نمی تواند یک انتخاب بد برای شما باشد اما به تازگی شیائومی ۲ محصول جدید وارد بازار کرده است که می تواند برای شما مناسب تر باشد. پوکو X6 پرو و ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G دو محصول جدید هستند که می توانند برای همه کاربران گزینه‌ای بسیار خاص محسوب شوند.

امیدوارم که توانسته باشم به سوال گوشی چی بخریم؟ پاسخ دهم، اگر شما هم پیشنهادی دارید حتما در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

 

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

2 دیدگاه
  1. نادر موسوی میگه

    دمت گرم عزیز
    کاش رنج قیمتی مختلف برای گوشی های سامسونگ بسازید

    1. حسین فرضی میگه

      سلام دوست عزیز
      به روی چشم

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.