گوشی شیائومی ردمی ۱۲C با تراشه هلیو G85 و دوربین ۵۰ مگاپیکسل معرفی شد

گوشی شیائومی ردمی ۱۲C با تراشه هلیو G85 و دوربین ۵۰ مگاپیکسل معرفی شد

شیائومی با سری ردمی در اواخر سال جاری توانست تعداد محصولات جدید خود را افزایش دهد، هفته قبل شاهد رونمایی سری ردمی K60 از سوی این برند بودیم که به عنوان پرچمداران ردمی معرفی شدند. امروز، این برند گوشی شیائومی ردمی ۱۲C را به عنوان جانشین گوشی اقتصادی ردمی ۱۰C معرفی کرد.

ردمی در بازار هند و آسیا توانست، فروش خوبی از مدل ردمی ۱۰C به دست بیاورد و همین امر باعث شد تا به فکر نسخه جدید این گوشی باشد، هرچند می‌توانست با عنوان ردمی ۱۱C معرفی شود. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۷۱ اینچ فول اچ دی پلاس با دوربین سلفی ناچ قطره‌ای است. پنل پشتی دستگاه دارای طراحی ایده‌آل با خطوط مورب است که لغزندگی گوشی را کاهش می‌دهد.

حسگر اثر انگشت گوشی در پنل پشتی و در کنار ماژول دوربین قرار گرفته است. همچنین ماژول دوربین مربع شکل از دو سنسور ۵۰ مگاپیکسل واید و یک سنسور نامشخص تشکیل شده است که احتمال می‌رود دارای قابلیت عمق سنج باشد. متاسفانه ردمی اطلاعاتی درمورد دوربین دوم به بیرون منتشر نکرده است.

ادامه مشخصات گوشی شیائومی ردمی ۱۲C

همانطور که در عنوان مطلب مشاهده کردید، ردمی ۱۲C مجهز به تراشه مدیاتک هلیو G85 است که از حداکثر حافظه رم ۶ گیگابایت از نوع LPDDR4X و حداکثر حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی این گوشی به وسیله کارت میکرو اس دی، قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت را دارد.

رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی بوت شده و انتظار می‎‌رود تمام بروزرسانی های جدید نرم افزاری برای این دستگاه عرضه شود. البته نسخه بهینه سازی شده MIUI 13 روی این گوشی نصب شده و قطعا برخی ویژگی های کاربردی این رابط کاربری در این گوشی در دسترس نخواهد بود.

از ویژگی های شاخص این دستگاه می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد. همچنین این گوشی دارای پورت microUSB است که نشان از اقتصادی بودن آن دارد. پیکربندی کلی دستگاه متشکل از ۶۴/۴ گیگابایت و ۱۲۸/۴ گیگابایت و ۱۲۸/۶ گیگابایت است که به وسیله کارت میکرو اس دی قابلیت ارتقا نیز دارد.

نسخه پایه این گوشی با قیمت ۱۰۰ دلار در بازار به فروش خواهد رسید و نسبت به نسخه ردمی ۱۰C عملکرد بهتری ارائه خواهد کرد. همچنین فروش رسمی این گوشی از ۱ ژانویه ۲۰۲۳ در چین آغاز خواهد شد و اطلاعاتی درمورد عرضه در بازار های جهانی در دسترس نیست.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

منبع gsmarena

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.