نحوه تغییر مک آدرس در مک و ویندوز: جامع ترین روش های ساده

نحوه تغییر مک آدرس در مک و ویندوز: جامع ترین روش های ساده!

هر دستگاهی در خانه شما که به اینترنت متصل است یک آدرس مک دارد. رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند از این شناسه‌های ۱۲ رقمی به‌عنوان برچسب‌های نام دیجیتال استفاده می‌کنند تا نشان دهند که در شبکه‌های Wi-Fi خانگی ما هستند. حفظ یک دروازه اینترنتی قابل اعتماد و ایمن به آدرس های مک نیز بستگی دارد.

آیا آدرس مک قابل تغییر است؟ بله، و در آموزش جامع نحوه تغییر مک آدرس در مک و ویندوز، نحوه کار را به شما نشان خواهیم داد. با این حال، به خاطر داشته باشید که احتمالاً نیازی به تغییر مکرر آدرس مک دستگاه خود نخواهید داشت.

جعل کردن عمل تغییر مک آدرس شما است، به خصوص زمانی که آن را به طور مکرر انجام می دهید. مفهوم بدی در ارتباط با کلمه جعلوجود دارد که  این تصور را منتقل می کند که شما در حال تلاش برای فریب دادن کسی هستید. با این وجود، توجیهات بسیار قانع کننده ای برای تغییر آدرس مک شما وجود دارد.

بسیاری برای حفظ حریم خصوصی خود این کار را انجام می دهند. اگر مکررا آدرس مک خود را تغییر دهید، ردیابی دستگاه شما و نحوه استفاده از آن برای شبکه ها بسیار دشوار است. اگر از Wi-Fi با وقفه استفاده می‌کنید، می‌توانید با تغییر دوره‌ای آدرس خود به دریافت وای فای رایگان ادامه دهید، که به شما اجازه می‌دهد مثلاً یک ساعت نمونه های مفید را داشته باشید.

هر چند جعل می تواند معایب خاصی داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین موارد این است که کسب‌وکارها اغلب فیلترهای امنیتی نصب می‌کنند که دسترسی به شبکه را به دستگاه‌های کارکنان خاص محدود می‌کند.

به این دلیل ضروری است که آدرس مک اصلی خود را قبل از ایجاد هرگونه تغییری یادداشت کنید! همچنین به همین دلیل است که جعل هویت یک دستگاه کار معمولاً یک ایده وحشتناک می باشد. در صورت امکان، این روش را برای دستگاه‌های شخصی متصل به شبکه‌های سازمانی ذخیره کنید.

نحوه تغییر مک آدرس در ویندوز: روش ساده

شما می توانید برنامه های تغییر دهنده آدرس مک را دریافت کنید. پس از عملیاتی شدن، آنها تمام اطلاعاتی را که ممکن است در مورد اتصالات شبکه رایانه شما به آن نیاز داشته باشید، از جمله سرعت شبکه و هر دو آدرس مک اصلی و فعال، در اختیار شما قرار می دهند.

آدرس‌های مک را می‌توان تغییر داد، و تغییر دهنده‌های آدرس به شما اجازه می‌دهند تا قوانینی را برای ایجاد تغییرات تصادفی، مداوم، بازگشت به تنظیمات اولیه و سایر امکانات ایجاد کنید. می توانید از برنامه قدرتمند Technitium Mac Address Changer ارتقا یافته در ویندوز ۱۱ استفاده کنید.

نحوه تغییر مک آدرس در ویندوز: روش پیچیده

در صورتی که در مورد دانلود نکردن نرم افزار دیگر مصمم هستید، می توانید به صورت دستی آدرس را در ویندوز تغییر دهید. هنگامی که به مدیر دستگاه خود می روید به دنبال گزینه Network Adapters بگردید. با این کار هر رابط شبکه در رایانه شما نمایش داده می شود.

موردی را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید، سپس از منوی راست کلیک نمایید تا پنجره Properties باز شود. سپس در تب Advanced و گزینه Property با عنوان Network Address یا MAC Address را در کادر ظاهر شده انتخاب نمایید. در نتیجه آدرس در کادر کوچک Value ظاهر می شود. تا زمانی که از استفاده از کاراکترهایی مانند دونقطه یا خط تیره خودداری کنید، می توانید روی این کادر کلیک کنید و کد آدرس مک را به هر چیزی که می خواهید تغییر دهید.

نحوه تغییر مک آدرس در مک

اگر به سادگی می خواهید یک بار آدرس خود را تغییر دهید، به راحتی می توانید آدرس خود را تنظیم کنید. با این حال، تغییر دهنده های آدرس به طور خاص برای کامیپوتر های مک ساخته شده اند. ابتدا باید مطمئن شوید که سابقه ای از شماره مک خود را دارید. در دستگاه خود، نماد Wi-Fi را در گوشه بالا سمت راست پیدا کنید. سپس، در حالی که کلید Option را نگه داشته اید، روی دکمه Wi-Fi کلیک نمایید.

آدرس شما باید در خط دومی باشد که در منوی کشویی نشان داده می شود. برای جلوگیری از سردرگمی، address را با حروف خاکستری ذکر می کند.

در مرحله بعد به بخش Applications بروید و گزینه های Utilities و Terminal را اجرا کنید. وقت آن است که چند دستور را روی صفحه کلید وارد کنید!

بعد از وارد شدن به ترمینال این کد را وارد کنید “sudo ifconfig en0 ether aa:bb:cc:dd:ee:ff” تا مجموعه‌ای از ارقام جدید مشخص شود، البته می تواند آدرس ساده تری را نیز داشته باشید. اگر این کد کار نمی کند، سعی کنید “en1” را به جای “en0” در دستور برای تنظیم اتصال اترنت یا WiFi خود وارد نمایید. مانند قبل، با کلیک بر روی Wi-Fi، انتخاب مناسب برای رایانه شما در خط اول زیر نام رابط نمایش داده می شود.

نسبت به کمک برای حفظ حریم خصوصی خود، می توانید از یک آدرس مک تصادفی استفاده کنید. برای ایجاد یک عدد واقعی تصادفی کد “openssl rand -hex 6 | sed’s/(..)/1:/g; s/.$//’ | xargs sudo ifconfig en0 ether” را وارد کرده و Enter را فشار دهید. اگر باز هم کار نکرد، سعی کنید نام رابط کاربری منحصر به فرد خود را با “en0” جایگزین نمایید.

نکات قابل توجه

اگر می خواهید آدرس مک خود را تغییر دهید، ممکن است یک فرآیند چالش برانگیز و درگیر داشته باشد. آدرس‌های این چنین متمایز هستند و برای نگهداری جزئیات مهم دستگاه شما ساخته شده‌اند. برای اجرای موثر به‌روزرسانی، هر عدد در چنین ترتیب پیچیده و دقیقی باید دقیق باشد.

درایورها، همگام سازی یا تنظیمات شبکه ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند. متأسفانه، یک راه حل واحد وجود ندارد، بنابراین باید هر مشکل منحصر به فرد را در صورت بروز حل کنید.

راه اندازی مجدد روتر پس از ایجاد تغییر در آدرس مک برای موفقیت ضروری است. راه‌اندازی مجدد اتصال شبکه‌تان را می‌توان با خاموش کردن و سپس مجدداً روشن کردن وای‌فای دستگاهتان در صورت عدم دسترسی به روتر انجام داد.

تغییر آدرس مک یک روش وقت گیر است که ممکن است برای درست کردن آن به چندین بار تلاش نیاز داشته باشد. هر بار که دستگاه جدیدی خریداری می‌کنید یا اجازه دسترسی به مهمانان را می‌دهید، باید یک لیست سفید در روتر خود ایجاد کنید یا مراحل جدیدی ایجاد شود.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

 

منبع digitaltrends

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.