قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای کنترل لرزش بیش از حد گوشی در هنگام دریافت اعلان

قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای کنترل لرزش بیش از حد گوشی در هنگام دریافت اعلان

به تازگی طی اعلام شرکت Google در نسخه جدید اندروید ۱۵ یک ویژگی کاربردی به نام notification cooldown در اولین نمونه بتا اضافه شده است. همانطور که از نام آن پیداست، این قابلیت هشدارهای آزاردهنده کاملا متوقف می کند. به صورت ساده زمانی که چندین نوتیفیکیشن متوالی از یک برنامه دریافت می کنید، قابلیت جدید اندروید ۱۵ به لطف این فناوری، به طور خودکار سطح اعلان ها را کاهش می دهد.

اما یکی از مشکلات این ویژگی، عدم جلوگیری از لرزش تلفن شما در هنگام دریافت اعلان‌ها می باشد. با این حال، این به زودی تغییرات زیادی در نسخه های جدید ارائه می شود.

عملکرد دقیق قابلیت جدید اندروید ۱۵

همه کاربران می توانند با بررسی دقیق آخرین نسخه اندروید ۱۵ بتا ۱.۲، در صفحه Settings گزینه های Notifications و Notification cooldown به صورت کامل اجرا کنند. در طول فرآیند، همچنین یک گزینه جدید به نام vibrate when unlocked پیدا وجود دارد که طبق توضیحات، فقط در صورتی دسترسی ایجاد می کند که  قفل صفحه نمایش باز باشد.

به عبارت دیگر، با روشن کردن این قابلیت، می توانید از لرزش گوشی خود در هنگام دریافت اعلان های متوالی زیادی در یک برنامه جلوگیری کنید.

برخلاف عملکرد اولیه این قابلیت، vibrate when unlocked به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است. خوشبختانه، روشن کردن این ویژگی روند نسبتاً ساده‌‌ای دارد، بنابراین اگر نگران هشدارهایی هستید که شما را آزار می دهد، در چند روش ساده از بین می روند.

از سوی دیگر، اگر نگران عدم دریافت هشدارهای ضروری هستید، می‌توانید این ویژگی را کاملاً غیرفعال کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید هیچ اعلان‌های مهم دیگری را از دست ندهید، می‌توانید در عوض تنظیمات پیش‌فرض را از apply cooldown to all notifications به apply cooldown to conversations تغییر دهید.

قابلیت جدید اندروید 15

 

علیرغم این که گوگل به طور کامل این قابلیت را از کاربران در اندروید ۱۵ پنهان کرده است، اما در نسخه های بتای دوم قطعا تمامی ویژگی ها در دسترس هستند. البته، با توجه به اینکه این فناوری قبلاً برای پیش‌نمایش عمومی توسعه‌دهندگان در دسترس قرار گرفته بود، امکان ندارد که این شرکت آن را حذف کند.

درنهایت کاربران انتظار دارند که این ویژگی جدید در هنگام معرفی نسخه آلفا نیز وجود داشته باشد. به عنوان یک مزیت اضافی، از آنجایی که کد ویژگی notification cooldown در حال حاضر جزو پروژه متن باز اندروید است، احتمال دارد که هر زمان که به‌روزرسانی‌های اندروید ۱۵ ارائه شود، دستگاه های جدید نیز نسبت به مدل های گوگل پیکسل واجد شرایط باشند.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __
منبع androidauthority

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.