نتایج عملکرد تراشه M4 در آیپد پرو غافل گیرکننده بود: قدرتی غیر قابل تصور در نسل جدید

نتایج عملکرد تراشه M4 در آیپد پرو غافل گیرکننده بود: قدرتی غیر قابل تصور در نسل جدید

در ۷ مه ۲۰۲۴، Apple در رویدادی هیجان‌انگیز از دو محصول جدید آیپد پرو و تراشه M4 رونمایی کرد. این پردازنده قدرتمند که جانشین M2 محسوب می‌شود، به گفته اپل در زمینه عملکرد هوش مصنوعی جهشی قابل توجه خواهد داشت. برای پاسخ به این سوال، اولین بنچمارک Geekbench از این تراشه را مورد بررسی قرار می‌دهیم و آن را با نسل قبلی خود مقایسه می‌کنیم.

عمکلرد موتور عصبی Core ML

M4: 9234

M2: 7393

 

همانطور که مشاهده می‌شود، تراشه M4 در تست موتور عصبی Core ML 24 درصد سریع‌تر از M2 عمل می‌کند. این جهش قابل توجه نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر اپل در زمینه پردازش هوش مصنوعی است.

برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید که از آیپد پرو جدید برای ویرایش ویدیو استفاده می‌کنید. با تراشه M4، پردازش و رندر ویدیوهای شما به طور قابل توجهی سریع‌تر انجام می‌شود و به شما امکان می‌دهد خلاقیت خود را به طور کارآمدتر و بدون تاخیر به نمایش بگذارید. علاوه بر ویرایش ویدیو، این پیشرفت‌ها می‌توانند در طیف وسیعی از برنامه‌های دیگر، از جمله تشخیص تصویر، ترجمه زبان و واقعیت افزوده، مفید باشند.

به عنوان مثال، با استفاده از قدرت هوش مصنوعی تراشه M4 در آیپد پرو شما می‌تواند اشیاء را در دنیای واقعی به طور دقیق‌تر تشخیص دهد و اطلاعات مرتبطی را به شما ارائه دهد. این قابلیت می‌تواند برای راهنمایی در موزه‌ها، ترجمه تابلوهای علائم یا حتی بازی‌های واقعیت افزوده استفاده شود.

سرعت و عملکرد هسته 

M4: 3.93 گیگاهرتز

M2: 4.05 گیگاهرتز

با وجود عملکرد بهتر تراشه M4 دارای واجد پردازش عصبی است که سرعت هسته کمی پایین‌تر نسبت به M2 است. این موضوع می‌تواند در برخی از وظایف تک هسته‌ای، مانند گیمینگ، به ضرر این مدل باشد. با این حال، اهمیت پردازش چند هسته‌ای در دنیای امروز به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است و این نسخه با افزایش تعداد هسته‌ها، عملکرد چند هسته‌ای بهتری را ارائه می‌دهد.

بنابراین، ممکن است عملکرد نهایی تراشه M4 در نسخه نهایی سیستم عامل iPadOS 18 کمی متفاوت باشد. با این حال، با توجه به سابقه اپل در بهینه‌سازی نرم‌افزار، انتظار می‌رود که عملکرد نهایی این تراشه حتی بهتر از آنچه در این بنچمارک مشاهده شده است باشد.

اولین بنچمارک Geekbench از تراشه M4 نشان‌دهنده جهش ۲۴ درصدی در عملکرد هوش مصنوعی نسبت به M2 است. این پیشرفت قابل توجه می‌تواند خبر خوبی برای کاربرانی باشد که به دنبال عملکرد قدرتمند هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود هستند.

با وجود کاهش جزئی سرعت هسته و استفاده از نسخه اولیه این تراشه iPadOS 18 گامی بلند در مسیر پردازش نوین به شمار می‌رود. انتظار می‌رود که این پردازنده جدید به آیپد پرو  و سایر دستگاه‌های آینده اپل قدرت و کارایی چشمگیری را ارائه دهد.

 

مطالب مرتبط:
__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __
منبع notebookcheck

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.