شرکت ال‌جی جایزه ادیسون ۲۰۲۴ را با افتخار کسب کرد

شرکت ال‌جی جایزه ادیسون ۲۰۲۴ را با افتخار کسب کرد

شرکت LG Innotek موفق به کسب جایزه ادیسون ۲۰۲۴ برای توسعه ماژول زوم اپتیکال پیشرفته گوشی‌های هوشمند شده. این ماژول امکان ثبت تصاویری با بالاترین کیفیت تا بزرگنمایی ۵ برابر را بدون ایجاد برجستگی زیاد در بخش دوربین گوشی فراهم میکنه. با توجه به گزارشات منتشر شده، ممکنه از این فناوری در مدل‌های آینده آیفون استفاده بشه.

پیشرفت در قابلیت زوم اپتیکال با کیفیت بالا (درجه حرفه‌ای) برای گوشی‌های هوشمند، چالش‌هایی را به همراه داره. چرا که دستیابی به این قابلیت مستلزم بزرگ‌تر شدن بیش از حد برآمدگی دوربین در گوشی‌های رده بالا میشه. اما توسعه ماژول زوم پریسکوپی، راه‌ حلی برای این معضل ارائه کرده.

شرکت ال‌جی جایزه ادیسون 2024

شرکت LG Innotek ادعا میکنه که این ماژول، به لطف بهره‌مندی از actuactor داخلی زوم، میتونه کیفیت تصویر را در تمامی سطوح زوم (بین ۴ تا ۹ برابر در آخرین به‌روزرسانی) در حد مطلوب حفظ بکنه. این actuator قادره لنزهای ماژول را با دقت بسیار بالا و در گام‌های بسیار کوچک (چند میکرومتر) به صورت فیزیکی جابجا بکنه و بدین ترتیب، فوکوس و کیفیت تصویر را به شکل قابل توجهی بهبود ببخشه.

این ماژول که با عنوان “ماژول دوربین با زوم پیوسته اپتیکال” شناخته میشه، به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل برای تجهیز سری آیفون ۱۶ یا ۱۷ جهت دستیابی به قابلیت‌های بزرگنمایی مورد انتظار، در نظر گرفته شده. استفاده از این ماژول میتونه. بدون افزایش بیش از حد برآمدگی فعلی دوربین، امکانات جدیدی را برای کاربران این گوشی‌ها فراهم بکنه.

درخشان‌تر از این موفقیت، کسب دومین جایزه ادیسون برای شرکت LG Innotek در دو سال متوالیه. جایزه ادیسون به عنوان معتبرترین جایزه اختراعات در آمریکا شناخته میشه و این دستاورد، گواهی بر نوآوری و پیشرو بودن این شرکت در عرصه فناوری‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمنده.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

 

منبع Notebookcheck

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.