همکاری اپل با OpenAI و گوگل برای افزودن هوش مصنوعی به iOS 18

همکاری اپل با OpenAI و گوگل برای افزودن هوش مصنوعی به iOS 18!

حوزه هوش مصنوعی در چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است. قابلیت‌های این فناوری در سری‌های پیکسل ۸ و گلکسی اس ۲۴، دو تا از بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند، یک نقطه مهم بود. جالب اینجاست که جمنای گوگل تقریباً تمام این ویژگی ها را در اختیار دارد.

اما نکته قابل توجه در میان تمامی خبر های همکاری Apple و گوگل در بخش افزودن هوش مصنوعی در iOS 18 بود. با توجه به اینکه فعالیت های بزرگی قبلاً برای سامسونگ انجام شده است، این پروژه کاملا منطقی به نظر می رسد. با این حال، طبق گزارش های جدید اپل و OpenAI در حال بحث بر سر نسخه iOS از قابلیت های ChatGPT هستند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که تکنیک‌ های هوش مصنوعی Gemini و ChatGPT در iOS 18 به صورت همزمان وجود داشته باشد.

جزئیات افزودن هوش مصنوعی به iOS 18

برای روشن بودن این موضوع، اپل و OpenAI قبلاً در مورد این موضوع طی جلسات بزرگی اقدامات پیش رو را مورد بحث قرار داده بودند. اوایل سال جاری گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر همکاری این دو شرکت وجود داشت. با این حال، این مکالمات متوقف شده و گفتگوهای جدید با گوگل از سر گرفته شده است.

به بیان دیگر، اپل ممکن است با هر دو برند توافق داشته باشد ما چه چیزی می تواند به دست آورد. البته ناگفته نماند که این شرکت نمی‌خواهد iOS 18 قابلیت‌های مشابه گوشی‌های هوشمند پیکسل و گلکسی باشد. همچنین، در این مورد با OpenAI مذاکرات خود را از سر گرفته است زیرا به احتمال زیاد گوگل قادر به ارائه آن نخواهد بود.

با این حال، iOS 18 از برخی از ویژگی های موجود در سری پیکسل ۸ و گلکسی اس ۲۴، همراه با چند ویژگی کاملاً جدید توسعه یافته توسط OpenAI پشتیبانی می کند. علاوه بر این، اپل در حال توسعه مدل زبان بزرگ خود (LLM) در داخل بوده است، بنابراین احتمالاً برخی از عناصر هوش مصنوعی توسعه یافته توسط در آن وجود داشته باشد.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

 

منبع androidauthority

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.