پلی استیشن ۵ پرو بزودی عرضه میشود!

پلی استیشن ۵ پرو بزودی عرضه میشود

طبق شایعات، پلی استیشن ۵ پرو قرار است اواخر سال جاری عرضه شود. طبق افشاگری های Insider Gaming، الزاماتی برای بازی‌های آینده جهت دریافت نشان «پلی استیشن ۵ پرو پیشرفته» تعیین شده است. توسعه‌دهندگان باید بازی‌های خود را اجرا کنند تا حداقل به رزولوشن و نرخ فریم مشخصی برسند و ویژگی‌های ردیابی پرتو را اضافه کنند.

پلی استیشن 5 پرو بزودی عرضه میشود

با توجه به حجم بالای افشاگری‌ها، مشخصات پلی استیشن ۵ پرو تقریباً تایید شده است. این کنسول علاوه بر پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و رم سریع‌تر، از فناوری ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی PSSR جدید سونی نیز بهره می‌برد که از لحاظ تئوری، به اجرای بازی‌ها با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۴K کمک می‌کند.

بازی‌هایی که می‌توانند از سخت‌افزار PS5 Pro بهره ببرند، با برچسب «پیشرفته» عرضه خواهند شد و باید الزامات زیر را برآورده کنند:

  • اجرای روان بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۴K (با فناوری PSSR فعال)
  • اضافه کردن یا افزایش جلوه‌های ردیابی پرتو در بازی

هنوز مشخص نیست کدام عنوان اولین بازی با برچسب «پلی استیشن ۵ پرو پیشرفته» خواهد بود. همچنین، این موضوع که آیا سخت‌افزار پلی استیشن ۵ پرو بتواند نرخ فریم ثابت ۶۰ را با ردیابی پرتو حفظ کند، محل بحث است.

پلی استیشن 5 پرو بزودی عرضه میشود

پردازنده مرکزی قدیمی Zen 2 به طور بالقوه می‌تواند پردازنده گرافیکی RDNA 3 را محدود کند. با این حال، Moore’s Law is Dead ادعا می‌کند که AMD یک پردازنده مرکزی “فشرده‌تر” (Zen 2 منتقل شده به TSMC 4 نانومتری) را برای پلی استیشن ۵ پرو طراحی کرده است. امیدواریم توسعه‌دهندگان از قدرت اضافی برای رفع سایر مشکلات بازی‌های کنسول، مانند فیلترینگ ناهمسطح ضعیف، استفاده کنند.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.