هوش مصنوعی به فضا می‌آید: آمازون در حال دگرگونی صنعت فضایی با هوش مصنوعی مولد

هوش مصنوعی به فضا می‌آید: آمازون در حال دگرگونی صنعت فضایی با هوش مصنوعی مولد

خبر داغ از فلوریدا: غول دنیای اینترنت، آمازون، داره زیرساخت‌ های فضایی خودش رو برای هوش مصنوعی خفن آماده می‌کنه. این هوش مصنوعی جدید با استفاده از یه چیزایی که بهش می‌گن “یادگیری عمیق”، از اطلاعات و داده‌ های خیلی زیاد چیزای جدید تولید می‌کنه و به سوالات جواب میده. خلاصه که می‌تونه کلی تو صنعت فضا و جاهای دیگه تحول ایجاد کنه.

به گفته‌ی مقامات آمازون، هوش مصنوعی خیلی بین شرکت‌ هایی که تو کار فضانوردی هستن محبوب شده. چند سال پیش فقط یه تعداد کمی از این شرکت‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کردن، ولی الان بیشتر از ۶۰ درصدشون به یه شکلی ازش تو کارشون استفاده می‌کنن.

هوش مصنوعی به فضا می‌آید

کارشناسان می‌گن که هوش مصنوعی جدید تو سال‌ های آینده تو صنعت فضا خیلی پیشرفت می‌کنه. دلیلش هم اینه که علم و تکنولوژی داره خیلی سریع‌تر از قبل پیشرفت می‌کنه، اطلاعات و داده‌ های خیلی بیشتری تو دسترس هست و تراشه‌های کامپیوتری هم قوی‌تر و ارزون‌تر شدن.

آمازون یه تیم مخصوص هوش مصنوعی برای فضا راه انداخته تا به شرکت‌ها تو استفاده از این هوش مصنوعی جدید تو کارهای فضایی کمک کنه. این تیم با شرکت‌ های دیگه همکاری می‌کنه تا نسل جدیدی از هوش مصنوعی رو بسازه و یه جایی هم به اسم “آزمایشگاه هوش مصنوعی فضایی” راه انداخته تا شرکت‌ها بتونن ایده‌ های جدیدشون رو اونجا امتحان کنن.

کارشناسان میگن که هوش مصنوعی جدید می‌تونه تو سه تا زمینه خیلی به صنعت فضا کمک کنه:

  • تجزیه و تحلیل عکس: می‌تونه از عکس‌ های ماهواره‌ای اطلاعات خیلی دقیق‌تری بهمون بده، مثلا اینکه چه جوری هوا عوض می‌شه یا چیزای قایم شده رو تو عکس‌ های زمین پیدا کنه.
  • طراحی فضاپیما: می‌تونه طرح‌ های جدیدی برای فضاپیماها ارائه بده که تا حالا به ذهن هیچ کس نرسیده بوده.
  • مدیریت ماهواره‌ها: می‌تونه به شرکت‌ هایی که ماهواره دارن کمک کنه تا کار ماهواره‌هاشون رو بهتر برنامه‌ریزی کنن و یه عالمه ماهواره رو با هم مدیریت کنن.

 

هوش مصنوعی به فضا می‌آید

علاوه بر این‌ها، آمازون می‌خواد تا سال ۲۰۲۵ به دو میلیون نفر تو دنیا آموزش رایگان هوش مصنوعی بده. هدف این کار اینه که همه بتونن از این هوش مصنوعی قدرتمند استفاده کنن و باهاش مشکلاتی رو حل کنن و فرصت‌های جدیدی ایجاد کنن.

آینده صنعت فضا خیلی روشنه و هوش مصنوعی جدید قراره نقش خیلی مهمی تو این زمینه داشته باشه. با قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات، ارائه ایده‌های جدید و بهینه‌سازی کارها، این هوش مصنوعی می‌تونه ما رو به اکتشافات جدید و جاهای جدید تو فضا ببره.

شما چی فکر می‌کنید؟ آماده‌اید برای این سفر فضایی جدید با هوش مصنوعی؟

__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __
منبع spacenews

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.