هر آنچه باید درباره سامسونگ GALAXY A54 بدانیم

هر آنچه باید درباره سامسونگ GALAXY A54 بدانیم

طبق گزارش هایی که از منابع دریافت شده بزودی Samsung گوشی هوشمند جدید خود یعنی سامسونگ گلکسی A54 را در تاریخ ۱۶ مارس در هند معرفی کند. به هر حال تاریخ عرضه جهانی این محصول هنوز مبهم است، انتظار می رود برای اولین بار سامسونگ GALAXY A54 در کشور هند در دید عموم قرار بگیرد.
سامسونگ GALAXY A54 ممکن است در بسیاری از بخش های این گوشی ویژگی های منحصر به فردی را به کار ببرد مانند دوربین بهبودیافته، رفرش ریت سریع‌تر، چیپست قدرتمند و موارد دیگری که سامسونگ GALAXY A54 را به یک گوشی خاص تبدیل خواهد کرد. حال میتوانیم نگاهی مختصر به طراحی، مشخصات و قیمت بیندازیم.

 

سامسونگ GALAXY A54

طراحی و صفحه نمایش

در سامسونگ GALAXY A54 نسبت به مدل های قبلی طراحی خلاقانه ای  وجود دارد که برآمدگی های موجود در دوربین ها کاملا برای ایجاد طراحی جذاب و ساده تری نسبت به مدل گوناگون را در پیش دارد. طراحی دوربین های این گوشی جدید کاملا مشابه گلکسی S23 ساخته شده است. قاب پشت گوشی کاملا صاف و ساده طراحی شده است تا لبه های گرد آن حس راحت تری در دست کاربر القا کند. در این گوشی در رنگ های جذاب سیاه و سفید و رنگ های روشن عرضه خواهد شد.
با توجه به رندرهای موجود از سامسونگ GALAXY A54، حاشیه های اطراف گوشی کاملا یکسان خواهند بود و صفحه نمایش گوشی دارای یک ناچ در وسط برای دوربین جلو خواهد بود. برای این گوشی از یک صفحه نمایش  ۶.۴ اینچی AMOLED فول اچ دی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰p و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز استفاده شده است. وجود رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در صفحه نمایش اسکرول نرم و نرخ فریم بالا را برای کاربران به ارمغان می آورد.

عملکرد و مشخصات سامسونگ GALAXY A54

سامسونگ GALAXY A54 مجهز به چیپست اگزینوس ۱۳۸۰ سامسونگ بر اساس فرآیند ۵ نانومتری می باشد. این چیپست با چهار هسته ARM Cortex A78 با کلاک ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته ARM Cortex A55 با کلاک ۲ گیگاهرتز به خوبی کار می کند. همچنین دارای یک GPU Mali G68 است که آن را قادر می سازد تا رزولوشن تا ۱۰۸۰ Full HD و نرخ تازه سازی تا ۱۴۴ هرتز را پشتیبانی کند. این چیپست می تواند با رم LPDDR4x و LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 کار کند.
قابلیت های این تراشه بر این اساس است که از فیلمبرداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با EIS و HDR و قابلیت تشخیص اشیا در زمان واقعی برای بهبود عملکرد دوربین پشتیبانی می کند. پردازنده Samsung Exynos 1380 SoC از شبکه های ۵G پشتیبانی می کند و می تواند به شبکه های mm Wave و زیر ۶ گیگاهرتز متصل شود و سرعت دانلود تا ۳.۶۷ گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۱.۲۸ گیگابیت در ثانیه را برای کابران فراهم نماید.

 

سامسونگ GALAXY A54

 

در دسامبر ۲۰۲۲، سامسونگ GALAXY A54 در نمایشگاه Geekbench 5 با برخی مشخصات چشمگیر در دید عموم به نمایش گذاشه شد. این دستگاه در نمایشگاهی که معرفی شد دارای تراشه Exynos 1380، رم ۶ گیگابایتی و سیستم عامل اندروید ۱۳ بود که در تست بنچمارک عملکرد بسیار خوبی داشت و در تست تک هسته ای امتیاز ۷۷۶ و در تست چند هسته ای ۲۵۹۹ را کسب کرد.
یک نکته مهم در سامسونگ GALAXY A54 این است که این گوشی قابل مقایسه با سامسونگ گلکسی A73 است که عملکرد چیپست این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G  مدل A73 برابری می کند. همچنین، سامسونگ GALAXY A54 تجربه کاربری سریع و روانی را با توانایی  کار به صورت همزمان و بدون هیچ گونه تاخیری را فراهم خواهد کرد.
مطابق با اطلاعاتی که دریافت شده سامسونگ GALAXY A54 با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. همچینی در بخش انرژی باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و قابلیت شارژ سریع ۲۵ ولتی وجود دارد. احتمالا در این گوشی از استاندارد IP67 استفاده شود تا در برابر گرد و غبار و آب مقاومت خوبی داشته باشد. ویژگی های دیگر این دستگاه پشتیبانی از NFC، OTG، جک هدفون ۳.۵ میلی متری و عملکرد دو سیم کارته خواهد بود. سامسونگ GALAXY A54 با رابط کاربری OneUI 5.0 بر پایه Android 13،معرفی خواهد شد.

 

سامسونگ GALAXY A54

 

مشخصات سامسونگ GALAXY A54:

  • Processor: Samsung Exynos 1380
  • GPU: Mali G68
  • Display: Full HD+ resolution and refresh rates of up to 144Hz
  • RAM: ۸GB LPDDR5
  • Storage: UFS 3.1 128GB / 256GB
  • Camera: ۴K video recording at 30fps with EIS and HDR, real-time object recognition capabilities
  • Connectivity: ۵G
  • Battery: ۵,۰۰۰mAh with 25W fast charging
  • Durability: IP67 rating for dust and water resistance
  • Other features: NFC, OTG, 3.5mm headphone jack, and dual SIM functionality
  • Operating System: OneUI 5.0 with Android-13

مشخصات دوربین سامسونگ GALAXY A54

 در سامسونگ GALAXY A54 از دوربین سه گانه استفاده شده است. نسبت به نسخه های قبلی در A54 یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به کار رفته و انتظار می رود تا کارایی بهتری نسبت به لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قبلی خواهد داشت. با وجود این که لنز جدید دارای قدرت مگاپیکسل کم تری می باشد ولی، سنسور جدید به لطف لنز بهبودیافته کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهد. سامسونگ GALAXY A54 همراه با ۲ لنز پیشرفته از جمله دوربین اصلی دارای یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی UV و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد.
 در بخش جلو نیز برای عکس های سلفی، دوربین جلو در ناچ قرار گرفته و از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. به صورت کامل، به نظر می رسد که گلکسی A54 تنظیمات دوربین چشمگیری را برای کاربران داشته باشد.

قیمت گذاری سامسونگ GALAXY A54

طبق اطلاعاتی که  در مورد قیمت گذاری گلکسی A54 سامسونگ دریافت شده این گوشی در اروپا به صورت آنلاین عرضه شده است. این اطلاعات نشان دهنده این است که سامسونگ GALAXY A54 در دو مدل مختلف به فروش خواهد رسید. اولین مدل ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است که انتظار می رود قیمت آن ۵۱۹ یورو (۵۵۲ دلار) باشد. نسخه دوم دارای ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد بود و انتظار می رود قیمت آن ۵۶۹ یورو (۶۰۵ دلار) باشد.  اما یک نسخه ۶ گیگابایتی با فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی وجود دارد که ممکن است سامسونگ، به خاطر قیمت های متفاوت آن را معرفی نکند.
وجود این قیمت ها برای سامسونگ GALAXY A54  آن را از گوشی های هوشمند ارزان قیمت موجود در بازار حذف می کند.  این نکته نیز وجود دارد که شرکت های ریلمی، شیائومی و ویوو، با همان بازه قیمتی، چندین پرچمدار رده بالا مختلف را ارائه می دهند. به نظر می رسد وجود چنین استراتژی قیمت گذاری برای این محصول چندان موفق واقع نباشد. با این حال، شایعاتی نیز وجود دارد که سامسونگ قصد دارد گلکسی A54 را در  بعضی مناطق خاصی ارزان‌تر عرضه کند.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.