نقد و بررسی هدفون های Creative Aurvana Ace 2

هدفون
نقد و بررسی هدفون های Creative Aurvana Ace 2

 

هدفون‌ های بی‌سیم به‌طور پیوسته از نظر ویژگی‌ها و عمر باتری در حال پیشرفت هستند، در حالی که قیمت‌های مقرون‌ به‌ صرفه‌ تری دارند، اما اصل پشت درایور های صوتی آن‌ها از نسل‌های قبلی‌ شان با سیم ثابت مانده است.

درایورهای حالت جامد این هدفون ها به عنوان پیشرفت بزرگ بعدی با توانایی پوشش دادن یک مرحله صوتی گسترده تر برای صدای دقیق تر با نرخ پاسخ سریع تر معرفی می شوند. شرکت‌هایی مانند xMEMS این درایورها را بر اساس اصل چیپ‌ست‌ها تولید می‌کنند و سری هدفون های Creative Aurvana Ace جزو اولین جوانه‌ های با قیمت مقرون‌ به‌ صرفه در بازار هستند که این رویکرد درایور جدید را ارائه می‌کنند.

درایورهای حالت جامد سیم پیچ ها و آهنربا های موجود در درایور های هدفون سنتی را با محرک ها و غشا های پیزوالکتریک سیلیکونی جایگزین می کنند. در داخل درایور های حالت جامد، فلپ‌ های سیلیکونی کوچکی وجود دارد که با جذب سیگنال‌ های الکتریکی و تبدیل آنها به امواج صوتی میکرو، صدا تولید می‌کنند.

در موردهدفون های Creative Aurvana Ace از درایورهای دینامیک ۱۰ میلی متری سنتی استفاده می کند که صدای باس و میانی را کنترل می کند در حالی که توییترهای xMEMS Cowell در بالا قرار گرفته اند و وظیفه بازتولید اوج ها را دارند.

بنابراین، آیا تبلیغات درایور حالت جامد واقعی است و چگونه این جوانه ها با استفاده از سیم پیچ و توییتر آهنربایی قدیمی در مقابل رقبا قرار می گیرند؟ با بررسی آزمایش های انجام شده توسط GSMARENA تحت تأثیر قرار گرفتیم.

هدفون های Aurvana Ace 2 دارای طراحی ساقه ای شکل و نوک های سیلیکونی داخل گوش است. جوانه‌ها و قاب ظاهری تیره با رنگ‌ های مسی متضاد مخلوط با عناصر شفاف دارند. حتی می‌توانید تکه‌هایی از درایورها و باتری‌ های واقعی درون جوانه‌ها را ببینید. تا آنجا که به ظاهر مربوط می شود، باید آن را به Creative بدهیم تا سبک خود را به میز بیاورد.

باز کردن قاب Ace 2 نمای مسی براقی را نشان می دهد. مکانیزم بسته شدن کاملاً محکم به نظر می رسد و درب می تواند در هنگام باز بودن کیس را پشتیبانی کند. قاب نسبتا جمع و جور است و داخل جیب سکه شلوار جین شما قرار می گیرد و هم آن و هم جوانه های آن بافتی مات دارند که اثر انگشت و لکه ها را از بین می برد.

وزن هر هدفون فقط ۴.۷ گرم است و با نکات اندازه پیش فرض M به خوبی داخل گوش من قرار می گیرد. با توجه به اینکه اکثر هدفون‌های بی‌سیم برای ایمن ماندن در گوش من مشکل دارند، شگفت‌آور بود. در حالی که Aurvana Ace 2 کاملاً ارگونومیک نیست، پس از جلسات گوش دادن چند ساعته هیچ گونه خستگی گوش ایجاد نکرد و حتی امتحان رفتن به باشگاه بدون افتادن از گوش من را پس داد.

بسته‌های خرده‌فروشی دارای ترکیبی معمولی از کاغذبازی، کابل شارژ USB-C و نوک‌های سیلیکونی جایگزین با نوک‌های کوچک و بزرگ است. Aurvana Ace 2 ضد آب IPX5 است که کمی بالاتر از استاندارد صنعتی IPX4 ضد آب است. این کیس آنطور که انتظار می رود دارای هیچ رتبه IP نیست، اما هم شارژ سیمی از طریق USB-C و هم شارژ بی سیم از طریق هر شارژر سازگار با Qi را ارائه می دهد.

 

ویژگی ها و برنامه همراه هدفون Aurvana Ace 2

 

نقطه فروش کلیدی سری Aurvana Ace تویترهای xMEMS Cowell آنها است. این میکرو بلندگو های کوچک حالت جامد دقیقاً بالای درایورهای دینامیک ۱۰ میلی متری قرار گرفته اند و نوید وضوح استثنایی را در نت های بالا می دهند در حالی که درایور های همراه وظیفه دارند تا پایین و میانه را حمل کنند.

فقدان قطعات متحرک در داخل توییتر xMEMS به این معنی است که جوانه ها از نظر فیزیکی بسیار کوچکتر از درایور های آرمیچر متعادل هستند و فضای بیشتری را برای اجزای دیگر مانند باتری بزرگتر ایجاد می کنند. طراحی حالت جامد همچنین در برابر آب مقاوم است و نیازی به کالیبراسیون ندارد زیرا در کارخانه ریخته گری تولید می شوند.

طبق گفته Creative، Aurvana Ace و Ace 2 محدوده فرکانس وسیع تری از ۵ هرتز تا ۴۰ کیلوهرتز را در مقایسه با ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز معمول در اکثر هدفون های دیگر که بررسی کرده ایم، پوشش می دهند.

جوانه ها از جفت شدن بلوتوث ۵.۳ با LE Audio پشتیبانی می کنند و دارای کدک های Snapdragon Sound و AptX HD، AptX Adaptive و AptX Lossless هستند. دومی نرخ بیت نظری ۱ مگابیت بر ثانیه را برای صدای “با کیفیت CD” در نمونه برداری ۴۴.۱ کیلوهرتز ارائه می دهد. اگر در حال پخش موسیقی هستید، منبع صوتی شما باید با گزینه‌های پخش جریانی مانند Apple Music Lossless، Tidal’s HiFi، Amazon Music HD یا Deezer Premium برابری کند.

دستگاه منبع صوتی شما همچنین باید به تراشه Snapdragon 8 Gen 1 یا جدیدتر مجهز باشد تا جادو اتفاق بیفتد و کل نام تجاری “صدای بدون ضرر” کاملاً بدون فشرده سازی نیست زیرا کمی کمتر از نرخ داده ۱.۴۱ مگابیت بر ثانیه سی دی واقعی است. کیفیت Aurvana Ace 2 همچنین از کدک کم تاخیر LC3 و همچنین استانداردهای قدیمی AAC و SBC پشتیبانی می کند.

Creative حذف نویز هیبریدی تطبیقی را با Ace 2 ارائه می‌کند که تنظیمات پویا را برای سطح نشت صدا بر اساس محیط اطراف و تناسب داخل گوش شما ارائه می‌دهد. جوانه ها همچنین دارای مجموعا شش میکروفون – سه عدد در هر طرف و پشتیبانی از الگوریتم های ضبط صدای واضح Qualcomm (cVc) برای سرکوب نویز برای صدای واضح در هنگام تماس هستند.

نیمه‌ های بالایی ساقه‌ ها دارای کنترل‌ های لمسی قابل برنامه‌ ریزی با گزینه‌ هایی برای مدیریت پخش، جابه‌ جایی بین حالت‌ های ANC و شفافیت، احضار دستیار دیجیتالی و تغییر صدا هستند. مورد دوم فقط از طریق ضربه زدن و نگه داشتن در هنگام پخش رسانه قابل دسترسی است که ایده آل ترین پیاده سازی نیست.

محفظه شارژ دارای یک چراغ LED وضعیت در پایین است که برای شارژ کامل باتری به رنگ سبز چشمک می زند، زمانی که بین ۳۱ تا ۷۰ درصد هستید زرد و زمانی که زیر ۳۰ درصد کار می کنید قرمز است.

برای دستکاری کنترل‌های لمسی باید برنامه Creative Companion را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید و همچنین در اینجاست که می‌توانید اکولایزر صدا را به دلخواه خود تغییر دهید. شما همچنین جفت چند نقطه ای را دریافت می کنید که اگر قصد دارید از جوانه ها با چندین دستگاه متصل به طور همزمان استفاده کنید بسیار مفید است.

Creative یک سنسور تشخیص سایش را حذف کرده است، بنابراین وقتی هدفون‌های هدفون را از گوش خود بیرون می‌آورید، پخش/مکث خودکار وجود ندارد. تکمیل بخش ویژگی‌ها، حالت اختصاصی کم تأخیر برای بازی است که در مقایسه با حالت پیش‌فرض، از نظر پاسخ‌گویی چیز زیادی اضافه نمی‌کند.

 

عملکرد و کیفیت صدا

Aurvana Ace 2 بین چند دستگاه مختلف از جمله Asus Zenfone 10، iPhone 15 Pro و MacBook Pro 14 آزمایش شد. جفت‌سازی چند نقطه‌ای هنگام جابه‌جایی بین دستگاه‌ها بی‌نقص عمل می‌کرد که یک اتفاق عادی برای این بررسی بود. صدایی که از Aurvana Ace 2 می آید دقیق است و انتقالات روانی را در فرکانس های مختلف صوتی ارائه می دهد.

سازهای موسیقی سریع و سرزنده هستند که به ویژه در آهنگ های راک و متال و همچنین در موسیقی الکترونیک مشهود است. از نظر فنی، محرک‌های پیزوالکتریک در تویترهای xMEMS در ارائه هر نت در مقایسه با درایورهای قدیمی که نقش عمده‌ای در تحویل آنی صدا دارند، به‌طور تصاعدی سریع‌تر هستند.

آوازها به طور طبیعی بازتولید می شوند و بدون هیچ نشانه ای از رونق یا اعوجاج، جزئیات خوبی را احساس می کنند. Aurvana Ace 2 میانه‌ها و اوج‌های استثنایی را ارائه می‌کند که گواهی بر تیونینگ Creative و رویکرد سخت‌افزاری جدید آن‌ها است. هیچ اعوجاج قابل توجهی در سطوح صدای بالاتر وجود نداشت و جداسازی ابزار عالی است. در صورت نیاز، جوانه ها نیز به اندازه کافی بلند می شوند.

بهترین بخش این است که می توانید تمام مزایای درایورهای xMEMS را حتی در کدک های عمومی AAC و SBS متوجه شوید. کدک Lossless aptX یک گام قابل توجه در وضوح و عمق صحنه صدا را افزایش داد.

در حالی که میانه ها و اوج ها قابل توجه هستند، بیس از نظر اومف کمی مورد نظر است. می‌توانید با EQ داخل برنامه Creative بازی کنید، اما حتی در این صورت هدفون های Aurvana Ace 2 به پایین‌ترین سطح ارائه شده توسط WF-1000XM5 بسیار گران‌تر Sony نزدیک نمی‌شود.

حذف نویز در محیط‌های اداری با صداهای فرکانس پایین‌تر به خوبی کار می‌کرد، اما در خیابان‌های شلوغ و شلوغی که در اطراف وجود داشت، مؤثر نبود. اگر عایق صدا را در اولویت قرار دهید، می توانید گزینه های بسیار بهتری از سونی، سامسونگ و بوز پیدا کنید. حالت شفاف‌سازی کار خوبی برای ورود صداهای اطراف انجام می‌دهد، اما آنها احساس می‌کردند تحریف شده و نامتعادل هستند.

قدرت اتصال بلوتوث در دو هفته آزمایش من بدون افت یا تداخل، حتی زمانی که تلفنم را روی میز گذاشته بودم در دفتر پرسه می زدم، بالا بود. هدفون های Aurvana Ace 2 به محض باز کردن درب جعبه شارژ در حالت جفت شدن قرار می‌گیرد و فوراً به دستگاه‌ها متصل می‌شوند، بدون اینکه مجبور باشید منوهای بلوتوث را جستجو کنید یا با دکمه‌های جفت‌سازی به هم بزنید.

کیفیت تماس در Ace 2 قابل توجه بود. میکروفون‌های سه‌گانه روی هر جوانه حتی در محیط‌های پر سر و صداتر با افرادی که در طرف دیگر از دریافت صدای من با صدای بلند و واضح گزارش می‌دهند، به طرز شگفت‌آوری دقیق می‌شوند.

کنترل‌ های لمسی در اکثر موارد با تأخیر گاه به گاه بین ضربه زدن و اجرای عمل مورد نظر به خوبی کار می‌کردند.همچنین قدردان نوعی عملکرد ژست کشیدن انگشت هستیم که برای کنترل‌های صدا بهتر عمل می‌کند.

 

 

عمر باتری

Creative تا ۶ ساعت عمر باتری Aurvana Ace 2 را تبلیغ می کند در حالی که کیس شارژ مدت زمان پخش را تا ۲۴ ساعت افزایش می دهد. این مقادیر با ANC خاموش هستند و در استفاده ما تکرار می‌شوند، اگرچه گوش دادن با ANC در حالی که به کدک AptX Lossless متصل است، منجر به عمر باتری حدود ۵ ساعت از جوانه‌ها می‌شود.

یکی از ویژگی‌های منظم این است که اگر می‌خواهید باتری را حفظ کنید و هر بار فقط از یکی از جوانه‌ها استفاده کنید، می‌توانید هر یک از دو هدفون را با فشار طولانی روی قسمت کنترل لمسی خاموش کنید. شارژ کامل از طریق کابل USB-C تقریباً ۹۰ دقیقه طول کشید. اگر در بند زمان هستید – یک شارژ سریع ۱۰ دقیقه ای برای یک ساعت گوش دادن کافی است.

 

حرف آخر

Creative Aurvana Ace 2 اولین هدفون‌هایی هستند که با درایورهای حالت جامد xMEMS آزمایش کرده‌ایم و وفاداری فوق‌العاده و میانه‌ها و بلندی‌های چشمگیر را ارائه می‌دهند. ما از سه‌گانه‌های سریع و آلات موسیقی بازتولید صادقانه لذت بردیم و قیمت ۱۵۰ دلاری / ۱۸۰ یورویی / ۱۶۵ پوندی آنها برای تعداد ویژگی‌های ارائه شده قابل توجیه است. Creative همچنین Aurvana Ace معمولی را با قیمت ۱۲۰ دلار / ۱۵۰ یورو / ۱۳۵ پوند دارد که همچنین دارای توییترهای حالت جامد است.

یک برنامه همراه عالی با تعداد زیادی کنترل اضافی روی صحنه صدا و کنترل های لمسی وجود دارد. عملکرد میکروفون ها در حین مکالمه در محیط های پر سر و صداتر قابل تحسین است و عمر باتری آنقدر خوب است که با استفاده متوسط مدتی دوام بیاورد.

در ترکیب با پشتیبانی از کدک صوتی با نرخ بیت بالا، طراحی پر زرق و برق و قیمت مناسب، ما معتقدیم که Aurvana Ace 2 اگر به دنبال یک جفت هدفون بی‌سیم جدید هستید، ارزش آن را دارد.

 

نظر شما کاربران درباره سری هدفون های Creative Aurvana Ace 2 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکنودات،بروزترین منبع خبری دنیای تکنولوژی به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را همراه ما دنبال کنید.

 

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.