نبرد بین چت‌بات‌های هوش مصنوعی: قدرتمندترین نسخه های در جهان!

مقایسه کامل مدل های قدرتمند حوزه هوش مصنوعی!

نبرد بین چت‌بات‌های هوش مصنوعی: قدرتمندترین نسخه های در جهان!

هر دو شرکت Google و Microsoft نسخه های رایگان خدمات هوش مصنوعی خود را با مدل های ربات چت جدید به همراه عملکردهای پیشرفته ارائه داده‌اند. نسخه جمنای ادونس که به تازگی معرفی شده است، یک نمونه کامل برحسب One AI Premium گوگل می باشد. این فناوری به دنبال تغییر تعامل و بهره وری کاربر با طیف گسترده ای از ابزارها، خدمات پیشرفته و امکانات ذخیره سازی بزرگ است.

در بخش مقابل، نسخه پیشرفته Copilot Pro، وجود دارد که با ادغام یکپارچه هوش مصنوعی در محصولات آفیس، پشتیبانی هوشمندانه را در سراسر فعالیت های کاربران ارائه می دهد. در واقع مدل جدید گوگل و این نمونه نبرد بین چت‌بات‌های هوش مصنوعی را با قابلیت های  بزرگ برای بهبود کار گروهی و تسریع فرآیندها ایجاد می کنند .

مقایسه کامل بین Gemini Advanced گوگل با Copilot Pro مایکروسافت برای تعیین قدرتمند ترین نسخه، بستگی زیادی به مشخصات و میزان عملکرد هردو نمونه دارد. اگرچه هر دو پلتفرم در استفاده از فناوری های جدید برای بهبود تجربیات کاربر عالی هستند، اما نگاهی دقیق‌تر می تواند تفاوت‌های مهمی را نشان دهد.

نبرد بین چت‌بات‌های هوش مصنوعی

گوگل با ارائه Gemini Advanced، توانست ادغام یکپارچه خود با اکوسیستم Google One، دسترسی به طیف وسیعی از ابزارها و خدمات پیشرفته را به حداکثر کارایی و بهره وری برساند. برای کاربرانی که به دنبال پشتیبانی هوشمند با وظایف مختلف هستند، این نسخه یک راه حل جامع با ویژگی هایی از جمله توصیه های سفارشی و قابلیت های پیشرفته پردازش زبان طبیعی می باشد.

در مقابل، Copilot Pro از هوش مصنوعی برای ارائه اختیارات بیشتر به کاربران در داخل محیط راحت برنامه آفیس مایکروسافت استفاده می کند. این نسخه راه حلی است که به طور یکپارچه با تمامی موارد شرکت کاربری دارد. بینش، اتوماسیون و پیشنهادهایی را در زمان واقعی برای بهبود فرآیندها و افزایش بهره وری ارائه می دهد، ارتباط کامل با اکوسیستم و همکاری یکپارچه را ایجاد می کند.

عواملی از جمله ادغام اکوسیستم، رابط های کاربری ترجیحی، و ویژگی های مورد نیاز جزو مهم ترین عوامل محسوب می شوند. در حالی که Copilot Pro ادغام بی‌نظیری را با برنامه‌های آفیس به همراه فضای مایکروسافت به کاربران القا می کند. در بخش دیگر گوگل با Gemini Advanced در ارائه راه‌حل جامع مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش Google One می‌درخشد.

نبرد بین چت‌بات‌های هوش مصنوعی، Copilot Pro و Gemini Advanced در نهایت به سلیقه شخصی، نیازهای گردش کار و وفاداری به بخش های مهم بستگی دارد. در این زمینه که دائماً در حال تغییر ابزارهای بهره‌وری مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد، کاربران می توانند موارد بسیار خاصی را پیدا کنند که می تواند در روند شغلی و زندگی آنها تاثیر داشته باشد.

ویژگی های هوش مصنوعی Gemini Advanced

اولین قدم های این نسخه با پیشرفت بزرگ مدل Bard ایجاد شد. در حال حاظر، کاربران می توانند با نمونه Ultra 1.0، پیشرفته ترین و بزرگ ترین مدل موجود توسعه یافته توسط این شرکت دسترسی پیدا می کنند. طبق ادعا های این شرکت در مقایسه با گزینه های برتر، محبوب ترین چت بات نمونه مورد نظر محسوب می شود.

هر کاربر می تواند کارهای دشوارتری مانند کدنویسی، استدلال منطقی، پیروی از دستورالعمل‌های پیچیده و کار با دیگران در پروژه‌ها را با Gemini Advanced به راحتی انجام دهند. این مدل علاوه بر تسهیل چت های طولانی تر و عمیق تر، درک متن سوالات قبلی شما را نیز بهبود می بخشد. به عنوان مثال:

۱. این نسخه می تواند با سفارشی‌سازی تست‌های نمونه، مکالمات پشت سر هم و دستورالعمل‌های گام به گام به عنوان مربی شما عمل کند تا با اولویت‌های یادگیری شما مطابقت داشته باشد.

۲. در مدل جدید می توانید در تنظیمات پیچیده تر کدنویسی درخواست های مهمی را داشته باشید. همچنین، به همراه مقایسه تکنیک های مختلف کدنویسی بهترین نتایج موجود را پیدا کنید.

۳. از طریق ایجاد محتوای جدید، تجزیه و تحلیل روندهای فعلی و ایده‌پردازی راه‌های بهتر برای گسترش مخاطبان، این نسخه می‌تواند به هنرمندان دیجیتال از ایده‌ای به خلاقیت دیگر کمک کند.

قابلیت های ویژه هوش مصنوعی Copilot Pro

برای هر نوع کاربری، سازندگان، محققان و برنامه نویسان که خواهان دسترسی سریع تر به جدیدترین فناوری ها هستند، Copilot Pro یک اشتراک ممتاز می باشد. از جمله ویژگی‌های جدیدی که این نسخه ارائه می‌کند، امکان ایجاد مدل‌های سفارشی‌شده به نام GPT است. دسترسی کامل به قدرتمند ترین مدل‌ها که یکی از آنها GPT-4 Turbo می باشد جزو اصلی ترین قابلیت های این مدل محسوب می شود.

قابل توجه ترین مزیت این نسخه تجربه منحصر به فرد هوش مصنوعی آن است که با پلتفرم ها و دستگاه های متعدد کار می کند تا درک متنی را در وب، رایانه شخصی، برنامه ها و در نهایت تنظیمات تلفن همراه امکان پذیر کند. دسترسی به آفیس در Copilot همراه با اشتراک کامل نیز می تواند نظر بسیاری از کاربران را جلب کند.

مقایسه قیمت بین قدرتمندترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی

در بخش مقایسه قیمت بین، Gemini Advanced و Copilot Pro جزو تامین کنندگان مجموعه مشابهی از ابزارها و خدمات بهره وری را با هزینه اشتراک ماهانه ۲۰ دلار به کاربران هستند.

در حال حاضر گوگل به مشتریان خود یک دوره آزمایشی رایگان دو ماهه ارائه می دهد که پیشنهاد بسیار جذابی است. با این حال، این واقعیت که مدت زمان تبلیغات هنوز ناشناخته می باشد، می تواند استفاده از فرصت در زمان وجود را مهم جلوه بدهد. از سوی دیگر، مایکروسافت بسته  آزمایشی یکماهه رایگان Copilot Pro را برای هر کسی که اپلیکیسن را روی دستگاه‌های iOS یا Android دانلود و نصب کند، ارائه می‌کند.

Gemini Advanced یک پیشنهاد نسبتا جدید در مجموعه فناوری های هوش مصنوعی است. گوگل در اقدامی حساب شده، چت ربات Bard اصلی خود را با نرم افزار بهره وری Duet مجهز به تکنولوژی جدید ترکیب کرد و در فوریه نام شرکت ترکیبی را به نام Gemini تغییر داد.

این چت بات از نسخه جمنای Ultra 1.0 با مدل زبان بزرگ پشتیبانی می‌کند که به‌عنوان قدرتمندترین نسخه این برند تا به امروز شناخته می‌شود. گوگل با لایه اشتراک One AI Premium مشتریان خاصی را هدف قرار می دهد، به این امید که تجربه کاربری را به اوج جدیدی برساند که با مزایای زیادی در فضای تکنولوژی فراهم باشد.

مشارکت مایکروسافت و OpenAI

در سال ۲۰۲۱، پیشرفت مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی با اتحاد استراتژیک با OpenAI، بسیار متمایز شد. ادغام گسترده مدل‌های زبان بزرگ (LLM) در طیف گسترده‌ای از محصولات مایکروسافت مشارکت قدرتمندی را ایجاد کرد. این شرکت در مرورگر اج و اپلیکیشن Designer و مجموعه ۳۶۵ ابزار کاری خود، کاملا از فناوری های جدید استفاده می کند.

Copilot Pro با استفاده از مدل‌های قدرتمند GPT-4 و GPT-4 Turbo زبان بزرگ (LLM) به کاربران اجازه می‌دهد عملکرد سریع‌تر و دسترسی اولویت‌دار را تجربه کنند. نسخه جدید دسترسی مبتنی بر هوش مصنوعی را به طیف گسترده‌ای از ابزارهای بهره‌وری و خلاقیت مایکروسافت ارائه می‌کند و گردش کار آنها را با پشتیبانی هوشمند افزایش می دهد.

یک استثنای قابل توجه بین هردو مدل وجود دارد که مایکروسافت یک بسته نرم افزاری ۳۰ دلاری با سطح بالاتر طراحی شده برای سازمان ها دارد. این نمونه با استفاده از ابزارهای سطح سرپرست مانند گراف کامل و یکپارچه سازی در تیم ها، علاوه بر دسترسی کاربر فردی، نیازهای مشارکتی و سازمانی شرکت ها و شرکت ها را برآورده می کند.

توانایی قدرتمندترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی

Gemini Advanced

از آنجایی که Gemini Advanced تازه وارد بازار شده است، کارشناسان صنعت هنوز آن را بررسی کامل نکرده اند. با این حال گوگل ادعا می کند این نسخه با جدیدترین مدل زبان بزرگ (LLM)، قادر به انجام طیف گسترده‌ای از مشاغل، پیروی از دستورالعمل‌های پیچیده و تشویق به کار گروهی خلاق تا کدنویسی و استدلال منطقی است. همچنین، سبک خروجی محتوای طولانی کاملا مشابه به ChatGPT Plus می باشد که فضای مفیدی برای مشاغل و تعاملات مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد.

با هدف افزایش بهره وری، تعدادی از برنامه ها از جمله Gmail، Docs، Sheets، Slides و Meet به زودی برروی جمنای قرار می گیرند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه یک نوار اعلان از این نسخه در قسمت پاسخ ایمیل شوید، شما می‌توانید درخواست خود را در اینجا تایپ کنید و یک پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی ظاهر می‌شود.

اگرچه جمینی تا حد زیادی شهرت مثبتی دارد، اما بحث‌هایی پیرامون آن وجود داشته است. به دلیل اشتباهات گذشته، گوگل تولید عکس افراد برای چت بات رایگان را متوقف کرد. مشخص نیست که آیا مشکلات موجود هنوز هم وجود دارد یا نه.

Copilot Pro

متخصصان صنعت مایکروسافت در یک فرآیند آزمایش کامل قرار گرفته‌اند تا با عملکرد بالا و یکپارچگی یکپارچه با برنامه های Microsoft 365 اطمینان حاصل کنند. Copilot Pro از DALL-E 3 به عنوان تولید کننده تصویر خود استفاده می کند و برای کدنویسی، خروجی های کوتاه و تولید هوش مصنوعی متمرکز بر خلاقیت طراحی شده است.

از جمله ویژگی‌های قابل توجه این نسخه قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی بهبود یافته آن است که به برنامه دیزاینر اجازه می‌دهد تا روزانه ۱۰۰ عکس تولید کند. علاوه بر این، کاربران می توانند با استفاده از ابزار Builder برای توسعه، ویرایش و اشتراک گذاری چت بات های سفارشی، تعاملات فناوری جدید را مطابق با نیازها و ترجیحات خود تنظیم کنند.

علاوه بر این، راحتی و هزینه ناچیز برای برنامه های وب مایکروسافت ۳۶۵ تعامل زیادی را ایجاد می کند. در آینده نزدیک، این قابلیت به مدل های ویندوز و iOS و اندروید اضافه می شود.

بهترین چت‌بات‌ هوش مصنوعی؟

در حاظر Gemini Advanced حدود ۱۵۰ زبان زنده دنیا را پشتیبانی می کند که به عنوان بخشی از مجموعه گوگل هستند. تمرکز اصلی بر روی تکمیل وظایف، با ویژگی های اضافی برای نیازها و علایق مختلف است. اگر اکنون از فضای ذخیره‌سازی ابری این پلتفرم استفاده می‌کنید، ممکن است ارتقا به سطح Premium حرکتی منطقی باشد.

اما در مقابل، Copilot Pro در ۲۲۲ کشور کاملا رایگان قابل دسترسی می باشد. این موضوع بیشتر در مورد استفاده از خلاقیت و مهارت های فنی کاربران بستگی دارد. اگر علاقه مند به ابزارها و برنامه های مایکروسافت هستید، این نسخه تعداد زیادی ویژگی عالی را برای بهبود کار گروهی و بهره وری به شما ارائه می دهد.

در پایان، در نظر بگیرید که هر کدام چقدر با محیط دیجیتال سازگاری دارند و چه ویژگی هایی برای شما مهم است؟ Gemini Advanced و Copilot Pro هر کدام چیزی برای ارائه دارند، صرف نظر از این که آیا به دنبال یکپارچه سازی هستید یا نیاز به ابزارهایی دارید که به طور خاص برای کارهای خلاقانه طراحی شده اند. یافتن موردی که به بهترین شکل خواسته ها را برآورده می کند تنها چیزی است که باید به آن توجه کنید.


نظر شما درباره مقاله نبرد بین چت‌بات‌های هوش مصنوعی چیست؟

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.