CES 2023: لپ‌تاپ های سری ایسوس ROG Zephyrus معرفی شد: حضور همه جانبه

حضور پر قدرت ایسوس در رویداد CES 2023

لپ‌تاپ های سری ایسوس ROG Zephyrus معرفی شد: حضور همه جانبه

ایسوس از جمله برند های مطرح دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود که انتظارات زیادی از این شرکت وجود دارد. سری قدرتمند زفایروس ایسوس، از جمله جذاب ترین سری های این برند به شمار می‌رود. قبل از شروع رویداد CES 2023، این شرکت دست به کار شده و طیف زیادی از محصولات جدید خود را معرفی کرده است.

این محصولات شامل ROG Strix G16 و ROG SCAR 18 (2023) و SCAR 16 (2023) و ROG Strix G18 (2023) و ROG Zephyrus G16 (2023) و ROG Zephyrus Duo 16 (2023) و ROG Zephyrus M16 (2023) هستند که در این مقاله فقط به مشخصات خط تولید ROG Zephyrus 2023 تمرکز خواهیم کرد.

مشخصات ایسوس ROG Zephyrus M16 (2023)

مشخصات ایسوس ROG Zephyrus M16 (2023)

این لپتاپ گیمینگ مجهز به یک صفحه نمایش ۱۶ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل Quad HD پلاس است. پنل نمایشگر این دستگاه در دو نسخه Nebula HDR و Nebula Display عرضه خواهد شد. همچنین جدیدترین نسل تراشه های اینتل روی این دستگاه قرار خواهد گرفت، پردازنده Core i9-13900H به همراه پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RTX 4090 با حافظه ۱۶ گیگابایت ارائه می‌شود.

حداکثر حافظه رم ۶۴ گیگابایت از نوع DDR5 به همراه حداکثر حافظه داخلی ۲ ترابایت از نوع PCIe 4.0 SSD روی این دستگاه قرار خواهد گرفت، یک باتری ۹۰ وات ساعتی نیز روی این دستگاه قرار خواهد گرفت. از دیگر ویژگی های سخت افزاری این لپتاپ می‌توان به صفحه کلید چیکلت با نور پس زمینه اشاره کرد. همچنین پشتیبانی از استاندارد های Dolby Atmos و صدای Hi-Res نشان از قدرت بالای این لپ‌تاپ دارد.

سیستم عامل ویندوز ۱۱ روی این لپتاپ به صورت پیشفرض بوت خواهد شد. علاوه بر ویژگی های ذکر شده، شاهد پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ و درگاه USB 3.2 Gen Type-A به همراه درگاه های تاندربولت ۴ و USB 3.2 Type-C خواهیم بود. درگاه های HDMI 2.1 و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری روی این دستگاه قرار خواهد گرفت.

مشخصات ایسوس ROG Zephyrus G16 (2023)

مشخصات ایسوس ROG Zephyrus G16 (2023)

این دستگاه دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچ است که از دو رزولوشن تصویر مختلف پشتیبانی می‌کند. یکی از نسخه ها دارای رزولوشن تصویر ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل خواهد بود و دیگری دارای رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل خواهد بود. این لپتاپ هم همانند نسخه قبل از تراشه نسل ۱۳ اینتل یعنی Core i9-13900H استفاده خواهد کرد که در کنار آن شاهد پشتیبانی از پردازنده گرافیکی ۸ گیگابایتی انویدیا GeForce RTX 4070 خواهیم بود.

پشتیبانی از حداکثر ۴۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 به همراه حافظه داخلی ۲ ترابایت از نوع PCIe 4.0 از جمله قابلیت های دیگر این دستگاه به شمار می‌رود. بخش های اتصالی و همچنین درگاه های این نسخه، همانند زفایروس M16 است و تفاوت در بخش درگاه این دو دستگاه مربوط به اسلات میکرو اس دی خواهد بود.

مشخصات ایسوس ROG Zephyrus G14 (2023)

مشخصات ایسوس ROG Zephyrus G14 (2023)

این مدل نیز دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچ در سه نسخه Nebula Display و Nebula HDR QHD و فول اچ دی پلاس ارائه خواهد شد. در این نسخه خبری از پردازنده های نسل ۱۳ اینتل نیز و شاهد بهره‌گیری از پردازنده AMD Ryzen 9 Zen 4 خواهیم بود که به همراه پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RT 4090 با حافظه ۱۶ گیگابایت عرضه خواهد شد.

حداکثر حافظه رم ۴۸ گیگابایت از نوع DDR4 به همراه حداکثر حافظه داخلی ۲ ترابایت از نوع PCIe 4.0 SSD برای این محصول در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری ۷۶ ساعته از دیگر ویژگی های مهم این لپتاپ به شمار می‌رود. به غیر از مشخصات ذکر شده، تمامی اطلاعات این دستگاه همانند لپتاپ Zephyrus G16 (2023) است.

مشخصات لپتاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 16 (2023)

مشخصات لپتاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 16 (2023)

صفحه نمایش ۱۶ اینچ با رزولوشن Quad HD پلاس از جمله ویژگی های مهم این لپتاپ به شمار می‌رود. پردازنده AMD Ryzen 9 Zen 4 به همراه پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RT 4090 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت روی این لپتاپ قرار خواهد گرفت. حداکثر حافظه رم ۶۴ گیگابایت به همراه حداکثر حافظه داخلی ۴ ترابایت از نوع PCIe 4.0 SSD روی این لپتاپ قرار خواهد گرفت.

یک باتری ۹۰ وات ساعتی نیز روی این دستگاه قرار گرفته است که عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد، علاوه بر آن شاهد پشتیبانی از صفحه کیبورد چیکلت با نور پس زمینه RGB خواهیم بود. تمامی مشخصات ارتباطی و درگاه های این نسخه نیز همانند Zephyrus G14 (2023) است. متاسفانه هنوز قیمت  در دسترس بودن این سری از لپتاپ های گیمینگ ایسوس در دسترس قرار نگرفته است.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

منبع gizmochina

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.