کارت گرافیک لپ‌تاپ انویدیا GeForce RTX 4090 در گیک‌بنچ قرار گرفت

کارت گرافیک لپ‌تاپ انویدیا GeForce RTX 4090 در گیک‌بنچ قرار گرفت

شرکت انویدیا با نزدیک شدن به زمان برگزاری رویداد CES 2023، خود را برای معرفی محصولات جدید آماده می‌کند. کارت گرافیک های نسل جدید این شرکت نیز جزو خاص ترین دستگاه های انویدیا به شمار می‌روند که این برند قصد دارد در هفته های آینده از آنها رونمایی کند. کارت گرافیک لپ‌تاپ انویدیا GeForce RTX 4090 جدیدترین محصولی است که در سایت گیک‌بنچ قرار گرفته است.

این کارت گرافیک، امتیاز ۲۰۱۲۹۰ را به دست آورده است که دارای ۱۶ گیگابایت VRAM و همچنین ۹۷۳۸ هسته CUDA به همراه اورکلاک تقویتی ۲۰۳۰ مگاهرتز است که انویدیا قصد دارد آنرا در رویداد CES 2023 رونمایی کند. علاوه بر این کارت گرافیک، مشخصات کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti نیز قبلا در گیک‌بنچ قرار گرفته بود که جزئیات آنرا به معرض نمایش گذاشته بود.

قدرت کارت گرافیک لپ‌تاپ انویدیا GeForce RTX 4090

کارت گرافیک لپ‌تاپ انویدیا GeForce RTX 4090

طبق اطلاعاتی که از سوی گیک‌بنچ به بیرون منتشر شده، کارت گرافیگ انویدیا GeForce RTX 4090 نسبت به نسخه دسکتاپ GeForce RTX 3080 Ti عملکرد بهتری دارد و به نوعی انویدیا توانسته قدرت کارت گرافیک نسل جدید خود را به محصولات دسکتاپ نزدیکتر کند. قطعا این سخت افزار قدرتمند، نیازمند یک سیستم خنک کننده خواهد بود که چالش بزرگی برای تولیدکنندگان لپتاپ خواهد بود.

بخاطر محدودیت هایی که در لپتاپ ها وجود دارد، انویدیا باید مدیریت دما را توسط خود کارت گرافیک انجام دهد و این موضوع باعث می‌شود که کارت گرافیک GeForce RTX 4090 نتواند قدرت کامل خود را در لپتاپ های نسل جدید به نمایش بگذارد. نهایت قدرتی که لپتاپ ها می‌توانند از آن استفاده کنند، ۲۰۰ وات است و برای استفاده بیشتر از آن باید یک سیستم خنک کننده بزرگ استفاده شود.

همانطور که اشاره کردیم، محدودیت های اعمال شده برای تولید لپتاپ و اندازه کلی آنها، انویدیا مجبور خواهد شد تا سیستم خنک کنندگی کارت گرافیک لپ تاپ GeForce RTX 4090 را نسبت به نسخه دسکتاپ مورد تغییرات زیادی انجام دهد. متاسفانه به غیر از اطلاعات به دست آمده، هیچ مشخصاتی از این کارت گرافیک در دسترس نیست و باید تا هفته آینده که رویداد CES 2023 برگزار خواهد شد، منتظر بمانیم.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

منبع notebookcheck

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.