مشخصات سری شیائومی ۱۴ منتشر شد: هنوز زود نبود!!

مشخصات سری شیائومی ۱۴ منتشر شد: هنوز زود نبود!!

بعد از اینکه سری شیائومی ۱۳ در بازار های جهانی عرضه شد و توانست فروش قابل توجهی از خود به نمایش بگذارد، حالا شیائومی قصد دارد زودتر از زمان موعد پرچمدار بعدی خود را رونمایی کند. طبق گزارش های به دست آمده شیائومی در نظر دارد سری شیائومی ۱۴ را معرفی کند.

بر اساس گزارش جدید Digital Chat Station، پرچمدار بعدی شیائومی زودتر از زمان مقرر رونمایی خواهد شد. هرچند که زمان زیادی از رونمایی سری شیائومی ۱۳ نگذشته است. اطلاعات به دست آمده از این سری نشان دهنده ایجاد تغییرات قابل توجه در بخش سخت افزاری است.

طبق شایعات، سری شیائومی ۱۴ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود که هنوز توسط کوالکام معرفی نشده و انتظار می‌رود در ماه های آینده به عنوان جدیدترین پرچمدار کوالکام رونمایی شود. طبق گفته ها این تراشه در ماه اکتبر رونمایی خواهد شد و در هر دو نسخه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد گوشی های شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو اولین دستگاه هایی خواهند بود که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده خواهند کرد. این تراشه قدرتمند از معماری جدید و ساختار متفاوتی نسبت به نسل قبل برخوردار خواهد بود. همچنین بهینه سازی برای شرکت های مختلف در دستور کار کوالکام قرار خواهد گرفت.

مشخصات سری شیائومی ۱۴

مشخصات سری شیائومی 14

پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای ترکیب ۱.۵.۲ خواهد بود. یعنی یک هسته Cortex-X4 در کنار ۵ هسته Cortex-A720 و همچنین ۲ هسته قدرتمند Cortex-A520 در ساختار این تراشه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در کنار این هسته ها شاهد استفاده از چیپست گرافیکی Adreno 750 هستیم.

یکی دیگر از ویژگی هایی که درمورد این سری منتشر شده مربوط به بخش باتری و سرعت شارژ است. شیائومی ۱۴ دارای باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از سرعت شارژ ۹۰ وات سیمی و ۵۰ وات بیسیم بهره‌مند خواهد بود. نسخه شیائومی ۱۴ پرو هم دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ ۱۲۰ وات سیمی و ۵۰ وات بیسیم عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود در این سری شاهد طراحی چشمگیر و سخت افزار قابل رقابت از سوی شیائومی باشیم.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

منبع gsmarena

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.