نبرد غول‌های دنیای موبایل: شیائومی ۱۴ اولترا مقابل نسخه ماهواره‌ای اوپو Find X7 اولترا

نبرد غول‌های دنیای موبایل: شیائومی ۱۴ اولترا مقابل نسخه ماهواره‌ای اوپو Find X7 اولترا

رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند داغ است و دو غول تکنولوژی، شیائومی و اوپو، به تازگی سلاح‌های تازه‌ای به میدان مبارزه آورده‌اند. در ابتدا، اوپو گوشی‌های Find X7 و Find X7 Ultra را در بازار چین معرفی کرد. حالا زمزمه‌هایی از عرضه نسخه جدیدی از X7 Ultra به گوش می‌رسد که از ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه پشتیبانی می‌کند. اما این پایان ماجرا نیست، چرا که شیائومی ۱۴ اولترا به عنوان رقیبی قدَر برای این نسخه جدید آماده می‌شود.

شیائومی ۱۴ اولترا: تک نسخه با ارتباط ماهواره‌ای

شیائومی 14 اولترا

طبق گفته افشاگران، Find X7 Ultra در دو نسخه عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها به طور خاص از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. در مقابل، انتظار می‌رود که شیائومی ۱۴ اولترا به صورت یک نسخه واحد با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای ارائه شود.

به تازگی، نسخه ارتباط ماهواره‌ای Find X7 Ultra با شماره مدل PHY120 در پلتفرم تاییدیه Bluetooth SIG مشاهده شده است. مشخصات این نسخه به جز پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای،‌ تفاوتی با نسخه استاندارد X7 Ultra نخواهد داشت.

منابع خبری پیش‌بینی می‌کنند که نسخه ارتباط ماهواره‌ای Find X7 Ultra در ماه مارس در چین عرضه شود. همزمان با این گوشی، شیائومی ۱۴ اولترا نیز قرار است در همین ماه در چین رونمایی شود.

طبق گزارش اخیر، اولین گوشی تاشوی شیائومی با طراحی flip، یعنی Xiaomi Mix Flip، نیز همراه با ۱۴ اولترا معرفی خواهد شد. Mix Flip نیز انتظار می‌رود از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی کند.

انتظار می‌رود که شیائومی Mix Flip و ۱۴ اولترا در سه ماهه دوم سال به بازارهای جهانی نیز عرضه شوند. طبق گزارش‌ها، این دستگاه‌ها به ترتیب از چیپست‌های Snapdragon 8 Gen 2 و Snapdragon 8 Gen 3v بهره خواهند برد. در مورد سری Find X7، هنوز مشخص نیست که آیا به بازارهای جهانی راه پیدا خواهد کرد یا خیر.

شیائومی 14 اولترا

جمع‌بندی

رقابت بین شیائومی ۱۴ اولترا و نسخه ماهواره‌ای Find X7 Ultra نویدبخش پیشرفت‌های هیجان‌انگیز در دنیای گوشی‌های هوشمند است. پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای، امکان برقراری ارتباط در شرایطی که شبکه‌های معمولی در دسترس نیستند را فراهم می‌کند و می‌تواند نجات‌بخش افرادی باشد که به مناطق دوردست سفر می‌کنند یا در شرایط اضطراری قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، معرفی گوشی تاشوی Mix Flip نشان می‌دهد که شیائومی نیز به نوآوری‌های جدید در بازار گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد. باید منتظر ماند و دید که چه زمانی این گوشی‌های قدرتمند به دست کاربران و منتقدان خواهند رسید.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.