عرضه کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 D با قیمت ۱۵۹۹ دلار: مشخصات مشابه!!

عرضه کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 D با قیمت ۱۵۹۹ دلار: مشخصات مشابه!!
شرکت NVIDIA که در حوزه تکنولوژی دارای سطح بسیار بالایی می باشد، شروع به فعالیت خاصی را در پیش گرفته است و در بخش کارت های گرافیک بهترین نسخه های موجود تا به امروز را عرضه می کند. به تازگی نیز این شرکت یک مدل خاص از کارت گرافیک سری ۴۰۹۰ با نام NVIDIA GeForce RTX 4090 D را برای گیمرها عرضه کرد که با داشتن طراحی جدید و قیمتی بالا باز هم مشخصات بیشتر مشابه نسخه اصلی می باشد.
عرضه این کارت گرافیک محدود به بازارهای آسیایی است که دلیل اصلی آن قوانین عرضه سری RTX 4090 می باشد که طبق مقررات ایالات متحده محدود شده بود.
NVIDIA GeForce RTX 4090 D
مشخصات کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 D
براساس اطلاعات موجود این محصول دارای نسخه کوچکتری از پردازنده Ada Lovelace است که در RTX 4090 اصلی وجود داشت. این نسخه با کد SKU AD102-250-A1شناخته می شود. البته تعداد هسته ها کم شده است که برای حفظ شرایط TPP (عملکرد کل پردازش) توسط دولت ایالات متحده و رعایت آخرین مقررات صادرات تعیین شده‌اند.
NVIDIA GeForce RTX 4090 D دارای ۱۴۵۹۲ هسته CUDA، ساعت شتاب تا ۲۵۲۰ مگاهرتز، ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X با سرعت ۲۱ گیگابیت بر ثانیه، رابط باس ۳۸۴ بیتی و TGP با نمایشگر حداکثر ۴۲۵ وات است. همچنین، دارای پورت ها شامل ۳ DP 1.4a و یک پورت HDMI 2.1 می باشد. اگرچه این کارت دارای مدل های سفارشی است، اما هیچ کدام از آنها از اورکلاک پشتیبانی نمی کنند. تقریباً همه توسعه دهندگان بزرگ در چین مانند MSI، GALAX، ZOTAC و Inno3D طرح های سفارشی خود را مشابه مدل های RTX 4090 منتشر می کنند.
NVIDIA GeForce RTX 4090 D
طرح های ایجاد شده برای NVIDIA GeForce RTX 4090 D
شرکت MSI برای این کارت گرافیک جدیدترین نسخه سوپریم را معرفی کرد، همچنین این شرکت در حال آماده سازی نسخه Gaming X SLIM است که طراحی باریک تری دارد و برای کسانی که نمی خواهند قیمت بالاتر SUPRIM را خرج کنند در دسترس است.
ZOTAC نیز در مجموع پنج مدل از جمله سری PGF، Trinity و AIRO را عرضه می کند. PGF RTX 4090 D یک مدل ممتاز با طراحی زیبای چهار شیار، LED های RGB و راه حل خنک کننده سه فن است.
همچنین، شرکت GALAX در نسخه تولیدی خود را در سه مدل شامل ۲۰th Anniversary، Boomstart و Metamaster عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین یک طرح AIO خنک کننده مایع تهیه کرده است که با یک رادیاتور ۳۶۰ میلی متری و یک پوشش فشرده برای خود کارت ارائه می شود.
NVIDIA GeForce RTX 4090 D
عملکرد NVIDIA GeForce RTX 4090 D
NVIDIA همچنین برخی از معیارهای عملکرد کارت را به اشتراک گذاشته و آن را با RTX 3090 Ti مقایسه کرده است. RTX 4090 D با DLSS+RT در بازی هایی مانند Alan Wake 2 عملکرد را ۳.۵ برابر افزایش می دهد.
از نظر مصرف انرژی، این دستگاه به طور متوسط ​​در ۲۲ بازی تست شده توسط NVIDIA از انرژی کمتری نسبت به ۴۰۹۰ استفاده می کند. معماری به کار رفته آدا لاولیس بسیار کارآمدتر از گذشته است. در ورژن جدید عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر Ampere دارد و حتی از نظر عملکرد/وات و مصرف انرژی با پردازنده‌های گرافیکی RDNA 3 رقابت می‌کند.

وزارت بازرگانی و وزیر بازرگانی ایالات متحده، جینا ریموندو، اخیراً محدودیت‌های مربوط به تراشه‌های هوش مصنوعی چینی را مورد توجه قرار داده‌اند و بیان می‌کنند که NVIDIA باید تراشه‌ها را به چین بفروشد زیرا برای برنامه‌های تجاری مانند بازی استفاده می‌شوند.

در بخش قیمت گذاری، NVIDIA GeForce RTX 4090 D مشابه مدل قبلی RTX 4090 با قیمت ۱۲۹۹۹ یوان عرضه می شود که در نهایت نزدیک به ۱۸۰۰ دلار آمریکا است.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.