ساخت لپ تاپ گوگل پیکسل بوک متوقف شد: منحل شدن خط تولید

اتفاق تکراری، این بار در تولید لپتاپ!

ساخت لپ تاپ گوگل پیکسل بوک متوقف شد: منحل شدن خط تولید

شرکت گوگل در سال ۲۰۱۷ از لپتاپ پیکسل بوک رونمایی کرد و در سال ۲۰۱۹ نیز از لپتاپ پیکسل بوک گو رونمایی کرد. این دو لپتاپ عملکرد چندان خوبی در بازار فروش نداشتند و نتوانستند نیاز های گوگل را برطرف کنند. امسال قرار بود این شرکت قدرتمند از نسخه جدید لپتاپ پیکسل بوک رونمایی کند که به نظر می‌رسد خط تولید آن متوقف شده است.

بر اساس جدیدترین گزارش The Verge، ساخت لپ تاپ گوگل پیکسل بوک متوقف شده و تمامی کارکنانی که در خط تولید آن کار می‌کردند به بخش های دیگر این شرکت انتقال داده شده‌اند. گوگل دلیل توقف خط تولید این دستگاه را کم کردن هزینه ها اعلام کرده و تمامی کارکنانی که در این بخش فعالیت می‌کردند نیز به قسمت های دیگر این شرکت ملحق شدند.

با وجود تعطیلی خط تولید نسل جدید پیکسل بوک گوگل، هنوز این شرکت فروش نسخه قبلی این دستگاه یعنی پیکسل بوک گو را ادامه می‌دهد و در تمامی نمایندگی های رسمی این شرکت آماده فروش است. از ویژگی های مهم این دستگاه می‌توان به صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچ LCD با رزولوشن ۴K اشاره کرد. همچنین در بخش سخت افزاری این دستگاه از تراشه نسل هشتم اینتل Core i7 استفاده شده است.

در کنار این ترکیب قدرتمند شاهد بهره‌گیری از حافظه رم ۱۶ گیگابایت و حداکثر حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی هستیم. صفحه کیبورد این لپتاپ از نور پس زمینه پشتیبانی می‌کند و عملکرد نسبتا مناسبی ارائه می‌دهد. باتری ۱۲ ساعته روی این دستگاه قرار گرفته است که عملکرد نسبتا خوب و ایده‌آل از خود به نمایش می‌گذارد.

در کنار این باتری نسبتا خوب شاهد بهره‌گیری از درگاه USB-C هستیم که از شارژر ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل نیز در کیبورد این دستگاه قرار گرفته است. سیستم عامل کروم نیز یکی دیگر از جذاب ترین ویژگی هایی است که برای این محصول در نظر گرفته شده و عملکرد نسبتا خوبی به نمایش می‌گذارد.

طبق جدیدترین گزارشات منتشر شده، رویداد جدید گوگل ماه بعدی در تاریخ ۷ اکتبر برگزار خواهد شد و در آن رویداد شاهد معرفی سری گوشی های پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو خواهیم بود که با تراشه انحصاری تنسور G2 ساخته خواهند شد. در کنار این سری پرچمدار، شاهد رونمایی ساعت هوشمند پیکسل واچ خواهیم بود که به عنوان اولین ساعت هوشمند این شرکت معرفی خواهد شد.

گزارشات اختصاصی از محصولات جدید این شرکت، نشان می‌دهد فعالیت گوگل روی خانه هوشمند ادامه دارد و فناوری جدید این شرکت با عنوان Nest Home معرفی خواهد شد. همچنین سال آینده شاهد معرفی تبلت جدید این شرکت خواهیم بود که به همراه گوشی تاشو جدید گوگل معرفی خواهد شد.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی__

منبع gizmochina

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.