تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس رکورد شکنی کرد : امتیاز ۵۶۵۵ برای تست چند هسته‌ای

شاهکار چینی ها در مقابل کوالکام

رکورد شکنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس در گیک‌بنچ

محصول مورد انتظار مدیاتک یعنی دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس رکورد های جالب و قابل قبولی در تست های گواهی گیک‌بنچ به دست آورده است و در مقایسه با تست هایی که روی تراشه های اندرویدی انجام گرفته، امتیاز بالاتری به دست آورده است. پلتفرم گیک‌بنچ در جدیدترین تست هایی که انجام داده، امتیازات بسیار ویژه‌ای برای این تراشه در نظر گرفته است.

این پردازنده قدرتمند در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۲۱۲۱ را به دست آورده و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۵۶۵۵ را به دست آورده است. هر دو این اعداد در مقایسه با تست های قبلی شگفت انگیز هستند که مربوط به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌شود. حتی تراشه انحصاری سری گلکسی S23 سامسونگ که توسط کوالکام ساخته شده بود نیز چنین امتیازاتی به دست نیاورده بود.

مشخصات تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس (احتمالی)

عملکرد فوق العاده این تراشه فقط در پلتفرم گیک‌بنچ نبوده و در تست هایی که در سایت انتوتو انجام گرفته، نتابج قابل قبولی به دست آورده است. این تراشه حتی در برخی تست ها هم از قدرتمندترین تراشه اپل یعنی A16، امتیازات زیادی به دست آورده است. این پردازنده دارای هشت هسته قدرتمند متشکل از یک هسته بزرگ Cortex-X3 با فرکانس ۳.۳۵ گیگاهرتز است.

در کنار این هسته قدرتمند شاهد بهره‌گیری از سه هسته بزرگ دیگر A175 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز هستیم که ترکیب قابل قبولی با چهار هسته کوچک A510 ارائه می‌دهند. همچنین برای بخش گرافیکی این تراشه از هسته قدرتمند immortalis-G715MC11 استفاده خواهد شد که نقطه قوت این تراشه قدرتمند محسوب می‌شود.

مشخصات تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9200 پلاس

طبق بیانیه رسمی منتشر شده از سوی مدیاتک، این تراشه در تاریخ ۱۰ می ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد و از آنجایی که سری تراشه های پلاس این شرکت در گوشی های پرچمدار استفاده می‌شود، انتظار داریم در ماه های آینده شاهد داغ بودن بازار گوشی های پرچمدار باشیم. هرچند مدیاتک در این بازار تنها نخواهد بود و یکی از بزرگترین شرکت های تراشه حوزه موبایل (کوالکام) قصد دارد جدیدترین تراشه خود را با عنوان اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روانه بازار کند.

بر اساس بنچمارک های منتشر شده، احتمال می‌رود گوشی iQOO Neo 8 Pro اولین دستگاهی باشد که از مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس استفاده خواهد کرد. همچنین گزارش های منتشر شده از تراشه جدید کوالکام، حاکی از وجود یک هسته قدرتمند ۳.۷ گیگاهرتزی در این تراشه است که روی کاغذ عملکرد بسیار بهتری نسبت به نماینده مدیاتک ارائه خواهد کرد.

هنوز هر دو تراشه به صورت رسمی در بازار عرضه نشدند و قطعا رقابت نزدیک و جالبی با یکدیگر خواهند داشت، گفته می‌شود مدیاتک تمرکز زیادی روی بخش گرافیکی خواهد داشت و در مقابل کوالکام روی بخش عملکرد کلی تمرکز خواهد کرد که نقاط قوت هرکدام از این تراشه ها به شمار می‌رود.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

منبع gizmochina

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.