بررسی سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک: نقطه اصلی رقابت اپل!

بررسی سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک: نقطه اصلی رقابت اپل!

بازگشت حلقه به چرخه ساعت های هوشمند Samsung یکی از فناوری های خاص بود که این شرکت امسال در مدل جدید خود استفاده کرد. همچنین، پردازنده Exynos W930 قدرتمند برای این نسخه به کار رفته که به همراه به روز رسانی های بزرگ نمونه‌‌ای بی همتا را برای بازار جهانی ارمغان آورده است. با توجه به اینکه اکثر به‌روزرسانی‌ها هر دو سال یک بار انجام می‌شوند، احتمالاً شرکت حتی برای مدل های قبلی Classic نیز این ویژگی را ارائه کند.

تصمیم اصلی سامسونگ برای کاهش ظرفیت باتری Watch6 Classic به ۴۲۵ میلی آمپر ساعت از ۵۹۰ میلی آمپر ساعت بود که دلیل آن این است که باتری ۳۶۱ میلی آمپر ساعتی آن نسبت به گذشته متوسط محسوب می شد.

در واقع، در مقایسه با دو نسل قبلی، چیپست Exynos W930 جدید دارای سرعت کلاک بالاتری است و به جای ۱.۵ گیگابایت، ۲ گیگابایت رم دارد. همچنین، از نظر جلوه های بصری نمایشگر تا ۱.۵ اینچ بزرگ شده و کیفیت بالاتری دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک

جدا از اضافه شدن پردازش دمای پوست، از نظر ردیابی تناسب اندام تغییر زیادی نکرده است. یکی دیگر از عملکردهای جدید تشخیص سقوط است که می تواند توسط سنسور ۳D Hall امکان پذیر شود. با ما همراه باشید تا بررسی سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک را با تمامی جزئیات و مشخصات موجود مرور کنیم.

مشخصات توضیحات
نمایشگر AMOLED
بدنه آلومنیوم
پردازنده Exynos W930
حافظه  ۱۶ گیگابایت
باتری ۴۲۵ میلی آمپر
سنسورها شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، ضربان قلب، فشارسنج، دماسنج
اتصالات بلوتوث ۵.۳
سیستم عامل Wear OS 4, One UI Watch 5
قابلیت‌ها تماس تلفنی و ارسال پیامک، دارای تاییدیه ECG، نمایشگر فشار خون
سازگاری دستگاه های سامسونگ و دیگر مدل ها
ابعاد ۴۲.۸ در ۴۴.۴ در ۹ میلی متر
وزن ۳۳.۳ گرم (۴۴ میلی متر)، ۲۸.۷ گرم (۴۰ میلی متر)
رنگ‌ها گرافیت، نقره، طلا
 طراحی کلی

ساعت‌های هوشمند گلکسی پرچمدار، اساساً از نظر طراحی یکسانی دارند. قاب چرخشی تنها تغییر واقعی شکل دایره ای سنتی است. با این وجود، سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک از چند جنبه متمایز می باشد. به عنوان مثال، این ساعت با وزن ۵۹ گرم، سنگین ترین ساعت گلکسی تا کنون است. در هر صورت، تفاوت تنها زمانی آشکار می شود که آن را با سری قبلی که فریم تیتانیومی آن به طور قابل توجهی سبک تر بود، مقایسه کنید.

این مدل در حال حاضر نیز بزرگترین نسخه محسوب می شود و اندازه آن دقیقاً ۴۶.۵ میلی متر یا از نظر فرم ۴۷ میلی متر است. سامسونگ اندازه نمایشگر را به ۱.۵ اینچ افزایش داد و در مقایسه با مدل های قبلی، نمایشگر به طور قابل توجهی بزرگتر شده است نسخه های قبلی به دلیل ۳۰ درصد حاشیه کوچکتر، نامرتب به نظر می رسند.

بند های این سری نیز هنوز نسبت به آنچه نیاز است، قیمت مناسبی دارد. اگرچه سری ۴ از سیلیکون لمسی نرم تشکیل شده بود، اما نسبت به مدل جدید اصلا نمی تواند رقابت نزدیکی داشته باشد. اول از همه، سطح بیرونی شبیه چرم می باشد، با این حال قسمت پایینی آن در لمس فوق العاده نرم است.

اگر نیاز به تعویض مکرر بندها دارید، دکمه‌های کمی برای اتصال و جدا شدن ساده‌تر نیز وجود دارد. این مدل کاملا می تواند بندهای ۲۲ میلی‌متری نسل‌های قبلی دیگر با استفاده از تسمه‌های معمولی ۲۰ میلی‌متری، دقیقاً مانند نسل‌های قبلی خود، دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

با در نظر گرفتن همه موارد، این مدل مانند یک ساعت معمولی است، با مچ‌های بزرگ‌تر تداخلی ایجاد نمی‌کند، و همچنان به اندازه‌ای سبک است که حتی با افزایش وزن، آزاردهنده نباشد. در حال حاضر فقط دو رنگ برای این ساعت هوشمند موجود است: نقره ای و مشکی.

حس کاربری

در این بخش با اینکه تنظیمات و پیمایش کمی عجیب به نظر می رسد، زیرا کمی کلیک تر است و بین لمس ها بیشتر طول می کشد. در مقایسه با سری ۴ کلاسیک، اکنون برای اسکرول کردن به پایین یا پیمایش می توانید قاب را بیشتر بچرخانید. با این حال، اگر از ناوبری با قاب چرخشی لذت می برید، از این مورد نیز لذت خواهید برد. از آنجایی که در زمان پیمایش زیاد صفحه را لمس نخواهید کرد، اثر انگشت کمتری نیز روی آن وجود دارد.

علاوه بر این، ضربه زدن به کلیدهای سمت راست، به نوعی احساس لطافت و کلیک کمتری دارد. دکمه پایین به عنوان یک دکمه بازگشت عمل می کند، در حالی که دکمه بالا با لهجه قرمز برای بازگشت به صفحه اصلی است. با تخصیص مجدد منوی برنامه های اخیر می توان به منوی برنامه های اخیر دسترسی داشت. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه هوم می توانید منوی خاموش، Bixby یا دستیار Google را نمایش دهید.

سنسورها و عملکرد سخت افزار

ساعت‌های گلکسی جدید از تراشه Exynos W930 بهره می‌برند که قدرتمندتر و ظاهراً کارآمدتر از نسخه قبلی است که دو نسل آن‌ها را تامین می‌کرد. اگرچه هنوز از همان GPU Mali-G68 استفاده می کند، پردازنده دو هسته ای Cortex-A55 تراشه جدید به دلیل فرآیند تولید ۵ نانومتری، اکنون در فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز به جای ۱.۱۸ گیگاهرتز کار می کند. حافظه عملیاتی از ۱.۵ گیگابایت به ۲ گیگابایت افزایش یافته است و حافظه داخلی هنوز ۱۶ گیگابایت می باشد.

با این حال، نمایشگر قابل توجه ترین تغییر است. اگرچه احتمال دارد روی کاغذ زیاد خوب به نظر نرسد، اما اندازه‌گیری قطری جدید ۱.۵ اینچی در مقایسه با دو مدل قبلی تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. مطابق با قطر بزرگ‌تر، صفحه نمایش OLED دارای وضوح بیشتر ۴۸۰ x 480 است.

جدا از سخت افزار فوق‌العاده، سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک به سنسورهای متعددی مجهز است که اکثر آنها جدید نیستند. تمامی فناوری های موجود بدین شکل هستند: پردازش سه بعدی، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، ضربان قلب، فشارسنج و دماسنج .

در حالی که سامسونگ هدف از استفاده سنسور ۳D Hall را در این مدل جدید توضیح نداده است، اما مشخصات نشان می دهد که برای ردیابی و موقعیت یابی دقیق تر استفاده می شود. در اصل، این یک سنسور موقعیت مغناطیسی سه بعدی است که شدت میدان مغناطیسی را در امتداد محورهای x، y و z اندازه گیری می کند.

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که سنسور دما کاربردهایی فراتر از اندازه گیری دمای پوست دارد. سامسونگ برای اینکه به توسعه دهندگان و شرکا برای ایجاد برنامه هایی که از این ویژگی جدید استفاده می کنند، اجازه دهد، API دمای پوست خود را در دسترس قرار داده است. برای مثال، مشتریان می توانند قبل از فرو بردن انگشتان پای خود در اقیانوس، دمای غذای خود را با استفاده از برنامه Thermo Check بررسی کنند.

علاوه بر این، سنسوری به نام BioActive برای ارزیابی ترکیب بدن کاربر نیز اضافه شده است. پایین ساعت و دو دکمه شامل الکترودهایی هستند که مقاومت در برابر آب را تشخیص داده و ترکیب بدن شما را تجزیه و تحلیل می کنند، از جمله درصد چربی بدن، وزن آب، توده عضلانی بدون چربی، BMI و میزان متابولیسم پایه. ۲۴۰۰ اندازه گیری فقط در ۱۵ ثانیه برای تعیین آنها انجام می شود.

در طول آزمایش، بین ضربه‌ها و وزوزهای مختلف ساعت هنگام استفاده از قاب مجازی، اعلان‌ها، تماس‌های دریافتی، پیمایش در منوها و سایر ویژگی‌ها قابلیت های جدید کاملا قابل مشاهده بودند.

طول عمر باتری

از نظر ظرفیت کل، سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک نسبت به سری ۴کلاسیک کمی بهبود یافته است. با این حال، این کاهش چشمگیر نسبت به مدل ۵ پرو که دارای باتری ۵۹۰ میلی آمپر ساعتی اصلا قابل قبول نیست. با یک باتری کاملاً شارژ شده، توان کلی حدود ۴۸ ساعت ثبت شده است. به منظور ارائه زمینه، صفحه نمایش ساعت به گونه‌ای پیکربندی شده بود که به‌طور خودکار روشن شود، خواب شب را ردیابی کند، ضربان قلب را هر ۱۵ دقیقه اندازه‌گیری می شود.

عملکرد رابط کاربری Wear OS 4 با One UI Watch 5 

پس از سه نسخه ارتقا یافته سیستم عامل One UI سامسونگ، هیچ نیازی به افزونه های متفاوت ندارد. بر اساس رابط کاربری Wear OS 4 گوگل، سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک یکپارچه تر و متعادل تر از قبل ساخته است. با ایجاد حدود ۰.۵ گیگابایت رم اضافی و سرعت کلاک پردازنده سریعتر این ساعت هوشمند قوی تر از گذشته می باشد. از نظر رابط کاربری تغییر زیادی دیده نمی شود اما با این حال، شکل ظاهری جالبی در منو وجود دارد.

در هر صورت، می‌توانید با کشیدن انگشت از لبه بالایی صفحه به پایین به کلیدهای سریع دسترسی داشته باشید. ویجت‌ها یا برنامه ها، می‌توانند به دلخواه شما مرتب و تنظیم شوند. برای چرخش در میان آنها، می توانید قاب را بچرخانید یا از حرکات کش رفتن استفاده کنید. با چرخاندن قاب به سمت چپ از صفحه اصلی می‌توانید به صفحه اعلان دسترسی بروید.

در واقع، صفحه ساعتی که انتخاب می‌کنید همان چیزی است که به آن صفحه اصلی می‌گویند. سامسونگ ساعت‌های جدید طراحی شده را در دسته‌های مختلف عرضه می‌کند، بنابراین شما مطمئناً مواردی را پیدا خواهید کرد که مطابق با سلیقه شما هستند، درست مانند هر ساعت هوشمند دیگری.

خوشبختانه، با توسعه Wear OS، جامعه مودینگ نیز رشد می‌کند. در Google Play، تعداد زیادی صفحه ساعت قابل تنظیم و شخصی سازی شده وجود دارد.

منوی تنظیمات عمومی بدون تغییر باقی می‌ماند، اما با کشیدن انگشت از پایین، کشوی برنامه باز می‌شود، که می‌تواند مطابق با اولویت شما نیز تنظیم شود.

با این حال، اپلیکیشن Galaxy Wearable اکثر ویژگی ها و قابلیت ها را دارد. مانند ویژگی های پیشرفته، عمر باتری، صدا و لرزش، پشتیبان گیری و حساب ها و مدیریت اعلان ها.

با رفتن به منوی فرعی ویژگی های پیشرفته، می توانید دوبار فشار دادن، یک بار فشار دادن کوتاه یا فشار طولانی دو دکمه را انتخاب کنید. سه حرکت دیگر مچ دست قبلاً شناخته شده است. یکی برای پاسخ دادن به تماس ها، یکی برای پایان دادن به تماس ها، و دیگری برای باز کردن برنامه مورد نظر شما.

هر برنامه یک نماد منحصر به فرد دارد، برای مثال در زمانی که یک فردی که با شما تماس می گیرد، آواتار خود را در مرکز قرار داده است تا بتوانید به سرعت تشخیص دهید که چه کسی با شما در ارتباط دارد. پرکاربردترین برنامه های پیام رسانی نیز از طریق عکس ها و برچسب های دریافتی ارسال می کنند. علاوه بر این، می‌توانید حالت‌های زمان خواب یا مزاحم نشوید را همگام‌سازی کنید تا به محض روشن کردن آن‌ها در هر دو دستگاه فعال شوند.

به طور کلی، جدیدترین نرم افزار سامسونگ خوب است و این بار هیچ نقص آزاردهنده یا قابل توجهی وجود نداشت. اگرچه مشکلاتی در تکرارهای قبلی وجود داشت، اما به نظر می رسد که این یکی نسبتاً قابل اعتماد و پایدار باشد.

نظارت بر تناسب اندام و سلامت 

در طول سال ها، سامسونگ پیشرفت های قابل توجهی در ویژگی های برنامه Health خود ایجاد کرده است. ردیابی تناسب اندام و تعداد گام ها افزایش یافته و نسخه اندروید برنامه از هر نظر صیقلی تر، آموزنده تر و بهتر می باشد. با این حال، آمارهای اولیه مانند ضربان قلب، قدم‌ها و خواب در ویجت موجود روی تلفن نمایش داده نمی‌شود.

سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک علاوه بر خوانش فشار خون، بدون دسترسی به گوشی هوشمند مواردی مانند خوانش دمای پوست مربوط به خواب و نظارت نامنظم قلب را کاملا پشتیبانی می کند.

در رابطه با خواب، این برند تلاش کرده است تا معیارهای خواب خود را که در ابتدا دقیق نبودند، افزایش دهد. در تجربه کلی، زمان خواب و بیداری نیز بسیار دقیق است، بنابراین شما فقط می توانید به آمار کلی زمان خواب اعتماد کنید. بیشتر خواب عمیق، و داده های مشابه غیر قابل اعتماد هستند.

اگر ساعت شما به لوازم خانگی هوشمند متصل است، می توانید آن را طوری برنامه ریزی کنید که به تنهایی وارد حالت خواب شود. با این کار چراغ‌های خانه خاموش می‌شوند و اعلان‌های گوشی شما بی‌صدا می‌شوند.

علاوه بر این، منطقه جدید ضربان قلب قابل تنظیم است. این ساعت به شما می‌گوید کدام مناطق ضربان قلب برای دویدن مناسب است و به شما کمک می‌کند بر اساس پارامترهای مختلف، از جمله سن و سطح آمادگی جسمانی، در آن‌ها بمانید. حتی ممکن است یک رژیم ورزشی شخصی ایجاد کنید.

عملکرد ریتم نامنظم قلب که قبلاً توضیح داده شد، تنها در چند کشور موجود است زیرا نیاز به تأییدیه اضافی از آژانس های نظارتی منطقه ای دارد. در حال حاضر، این ویژگی فقط برای کاربران ایالات متحده، کره، آرژانتین، آذربایجان، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، گرجستان، گواتمالا، هنگ کنگ، اندونزی، پاناما و امارات در دسترس می باشد.

. عملکرد سنجش سلامتی، مانند ویژگی‌های فشار خون، انحصاری برای تلفن‌های سامسونگ است و به برنامه تکمیلی Health نیاز دارد که به طور کامل برای دانلود از فروشگاه گلکسی در دسترس می باشد. به طور طبیعی، این شکرت اضافه می کند که هیچ یک از این ویژگی ها را نمی توان برای شناسایی یا درمان بیماری های خاص استفاده کرد. آنها صرفاً به عنوان یک راهنمایی و انگیزه برای مراجعه به پزشک دارای مجوز عمل می کنند.

اگر این ساعت هوشمند هنگام ورزش، انجام کارهای معمولی خود یا حتی زمانی که خواب هستید، افتادن کاربر را حس کند، می تواند به پرسنل اورژانس اطلاع دهد. همچنین می توانید با یکی از اعضای لیست تماس اضطراری خود تماس بگیرید.

این مدل به اندازه گیری چربی، آب و توده بدون چربی بدن شما به همان روش ادامه می دهد. مانند سایر ابزارهای خانگی، بسته به مقدار غذا یا آبی که در طول روز خورده اید یا نوشیده اید، بسیار نادرست و بسیار ناسازگار است. به همین دلیل سامسونگ توصیه می کند آن را در صبح هنگام ناشتا و قبل از مصرف آب انجام دهید.

Watch6 Classic همانند مدل های قبلی خود از صدها ورزش و فعالیت پشتیبانی می کند، اما به ندرت برای ضبط یک تمرین خودکار فعال می شود. البته، با این حال، همیشه می توانید یک جلسه دستی را شروع کنید. برخی از داده های یک پیاده روی کوتاه در زیر نشان داده شده است.

عملکرد کلی در مقابل رقبا

با وجود این واقعیت که بازار ساعت های هوشمند در طول زمان رشد کرده است. سامسونگ، اپل و هواوی بازار اصلی را در دست دارند. علاوه بر این، از آنجایی که اپل واچ سری ۸  منحصر به کاربران آیفون است، ممکن است استدلال شود که این یک گزینه خاص است. اندروید با آن سازگار نیست. از سوی دیگر، آیفون را می توان با سری گلکسی واچ استفاده کرد، اما کاربرد آن محدود است. بنابراین، یک پایگاه کاربری متفاوت تمرکز دو سری ساعت هوشمند نیست.

 

در نتیجه سامسونگ فضای زیادی را کاربری ایجاد کرده است. این شرکت با سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک خواهان یک قیمت عالی است. بسته به اندازه ۴۳ در مقابل ۴۷ میلی متر و در دسترس بودن شبکه های کامل، مدل ها از ۳۷۰ تا ۴۵۰ یورو متغیر هستند.

یکی دیگر از مدل های کاربر پسند که رقابت خوبی بزرگی دارد، دستگاه شیائومی S1 Pro است. اگرچه اکثر ویژگی‌های هوشمند را دارد، اما یک سیستم‌عامل کامل با فروشگاه برنامه‌های جاافتاده یا هر چیز دیگری را اجرا نمی‌کند. پشتیبانی از Google Pay وجود ندارد و تعامل قابل توجهی با مجموعه برنامه‌های گوگل، از جمله تقویم، نقشه‌ها و موارد دیگر ندارد.

با این وجود، ساعت هوشمند شیائومی دارای عمر باتری چشمگیر بیش از یک هفته و بیشترین قابلیت های ردیابی تناسب اندام است. بنابراین، اگر نگران تمام شدن باتری هستید، این مدل گزینه مناسبی برای شما باشد. البته، مگر اینکه بخواهید ویژگی ها و برنامه های پیچیده ای را روی مچ دست خود داشته باشید.

ناگفته نماند، مدل هواوی واچ ۴ پرو یک جایگزین رده بالا است که حتی احتمال دارد در برخی مناطق جزو انتخاب اصلی باشد. اگرچه از نظر عملکرد بسیار عقبتر از Wear OS است، اما یک سیستم عامل اختصاصی Harmony را با مجموعه کوچکی از برنامه ها اجرا می کند.  با این حال، فروشگاه AppGallery مجموعه وسیعی از برنامه‌ها و صفحه‌های ساعت، ردیابی تناسب اندام و سلامتی پیچیده، و مهمتر از همه عمر باتری طولانی‌تر را ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه پشتی سرامیکی، قاب تیتانیوم TC4 و یک دستبند فلزی دارد، می‌توان ادعا کرد که ساختار آن پیشرفته‌تر است. در حالی که این ساعت هوشمند دارای شیشه مسطح یاقوت کبود از نظر زیبایی شناختی کمتری می باشد، صفحه نمایش با شیشه کروی یاقوت کبود محافظت می شود.

از آنجایی که ساعت‌های هوشمند معمولاً به‌روزرسانی تدریجی می‌شوند، ساعت‌های گلکسی قبلی گزینه‌های قابل اجرا باقی می‌مانند. در حالی که پیشرفت‌های سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر نمایشگر و چیپ‌ست بدون شک مهم هستند، در نهایت، تجربه کاربری این مدل بسیار قابل مقایسه با سری ۴ کلاسیک است.

سخن نهایی

سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک به طور کلی بهترین ساعت هوشمند این شرکت است. عملکرد به طور قابل توجهی بهتر می باشد، صفحه نمایش بدون کاهش اندازه بدنه به طور قابل توجهی بزرگتر دیده می شود، برخی از عملکردهای جدید از جمله سنسور دما را اضافه می کند و قاب چرخشی بازگشته است.

با این وجود، دو نقطه ضعف قابل توجه وجود دارد: نسخه کلاسیک هزینه بیشتری دارد و عمر باتری کمتری ارائه می دهد. برخی از مشتریان علیرغم بهبود One UI نسبت به Wear OS و تعامل گسترده آن با برنامه های Google، توجیه عمر باتری دو روزه را دشوار می دانند . با این حال، اگر برایتان مهم نیست، این مدل یک انتخاب واضح و در میان بهترین ساعت‌های مچی اندرویدی موجود است.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __
۸۸%
عالی
  • طراحی
  • نمایشگر
  • پردازنده
  • جنس بدنه
منبع gsmarena.

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.