تخصصی ترین بررسی گوشی پوکو M6 پرو

پوکو M6 پرو
تخصصی ترین بررسی گوشی پوکو M6 پرو

 

پوکو M6 پرو در آگوست ۲۰۲۳ رونمایی شد و همانطور که انتظار میرفت بار دیگر در بخش سخت‌ افزار شاهد یک برنامه‌ریزی تقریبا مصلت از این گوشی بودیم.

 

  •  مقدمه، جعبه گشایی

قبل از شروع بررسی باید بگیم که Poco M6 Pro ما را سردرگم کرد، و این اولین باری نیست که شیائومی این مانور را اعمال می کند. در حال حاضر یک Poco M6 Pro 5G وجود دارد که در ۵ آگوست ۲۰۲۳ معرفی شده است. این یک مدل فقط هندی و یک دستگاه ۵G است. برای اینکه به سردرگمی بیشتر اضافه شود، Poco M6 Pro هندی به نوعی یک Redmi 12 5G تغییر نام یافت تنها با طراحی پشتی جزئی متفاوت.

چیزی که امروز در دفتر برای بررسی داریم، پوکو M6 پرو کاملاً جدید برای بازار های جهانی است و هیچ ارتباطی با هیچ یک از تلفن های ذکر شده ندارد. مشخصات آن به طور قابل توجهی متفاوت است و نسبت به نسخه هندی از برخی جنبه ها بسیار پریمیوم تر است و در برخی دیگر نه چندان. به عنوان مثال، M6 Pro نسخه جهانی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است، اما فاقد ۵G است.

در بخش دوربین، Poco M6 Pro جهانی دارای یک دوربین فوق عریض اضافی برای مجموع سه دوربین در پشت است. مدل جهانی همچنین دارای شارژ سریع ۶۷ واتی برای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خود است. شما حتی یک شارژر سریع سازگار در جعبه دریافت می کنید.

صحبت از شارژر شد، بیایید به سرعت بسته خرده فروشی را بررسی کنیم. Poco M6 Pro مانند بسیاری از دستگاه های دیگر Poco در یک جعبه مقوایی دو تکه زرد روشن عرضه می شود. هیچ پایه تلفن پلاستیکی در داخل جعبه وجود ندارد، اما خود گوشی همچنان به خوبی در جای خود قرار گرفته و محافظت می شود.

بسته لوازم جانبی ارائه شده در واقع بسیار غنی است. همانطور که قبلاً ذکر شد، یک شارژر سریع ۶۷ واتی شیائومی در جعبه وجود دارد. گاهی اوقات به آن شارژر سریع توربو می گویند. این شارژر با کابل شارژ USB Type-A به Type-C سازگار است. این یک کابل انحصاری است، بنابراین بهتر است آن را نگه دارید تا با حداکثر سرعت شارژ شود.

درون جعبه خرده فروشی ما برای Poco M6 Pro همچنین  یک قاب TPU خوب و نرم برای تلفن وجود دارد، بنابراین می توانید بلافاصله استفاده از آن را شروع کنید.

 

  • طراحی

پوکو M6 پرو دارای طراحی بسیار مدرن و عمدتاً آرام است. لبه های مربعی در حال حاضر به نوعی داخل هستند. با این حال، گوشه ها به خوبی گرد شده اند و حس خوب و راحت در دست را ایجاد می کنند.

امروزه تنها راهی که یک گوشی مدرن “slab” به طور واقع بینانه متمایز می شود، طراحی دوربین جالب است و باید بگوییم که M6 Pro به طور ذهنی به نظر می رسد که این کار را انجام دهد. هیچ جزیره دوربین واقعی وجود ندارد، بلکه کل قسمت بالای گوشی با رنگ کمی متفاوت  به قسمت خود تقسیم شده است.

خود دوربین ها خیلی خوب تلفظ می شوند. آنها تا حدودی از بدنه تلفن بیرون می‌آیند، شاید حتی فراتر از حدی که برای قرار دادن آن‌ها لازم بود، و در نهایت حس یک دوربین قدرتمند را منتقل می‌کنند.

ما همچنین از تقارن نسبی دوربین، فلاش و متن دوربین لذت می بریم. ما نمی گوییم که لزوماً از داشتن تعداد مگاپیکسل یا “POCO” در پشت تلفن قدردانی می کنیم، اما حداقل تقارن آن خوب است.

می توانید Poco M6 Pro را در رنگ های مشکی، آبی یا بنفش تهیه کنید. ما دومی را داریم که اتفاقاً دارای یک قاب میانی همسان با رنگ است. دو نوع دیگر هر دو دارای فریم مشکی هستند که رنگ آبی را تا حدودی دو رنگ می دهد. ما ظاهر این گوشی را دوست داشتیم، حداقل در تصاویر.در مورد واحد بنفش رنگ به هیچ وجه پر جنب و جوش نیست و در شخص بسیار ظریف به نظر می رسد.

 

  • کیفیت ساخت

Poco M6 Pro بیشتر از پلاستیک ساخته شده است. ابعاد آن ۱۶۱.۱ × ۷۴.۹۵ × ۷.۹۸ میلی‌متر است و وزن آن به ۱۷۹ گرم می‌رسد که بیشتر به لطف ساختار پلاستیکی آن است. ما قبلا از پلاستیک دفاع کرده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. نه تنها سبک وزن است، بلکه کاملاً محکم است. همچنین کاملاً مانند فلز خراش و فرورفتگی ندارد و کاملاً مانند شیشه خرد نمی شود.

شیائومی با پایان دادن به قاب پلاستیکی پوکو M6 پرو، کار بسیار خوبی انجام داد. از دور تقریباً مانند فلز سندبلاست شده به نظر می رسد.

این گوشی همچنین هیچ انعطافی به آن ندارد. هیچ توخالی آزاردهنده ای نیز وجود ندارد. احساس بسیار محکم و خوش ساختی دارد.

شیائومی در این مورد در مشخصات رسمی مشخص نیست، اما به نظر می رسد پشت پوکو M6 پرو از شیشه ساخته شده است. جلوی گوشی با گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است که انصافاً آرامش زیادی را ارائه می دهد.پوکو M6 پرو دارای حفاظت ورودی IP54 است که بسیار ابتدایی است اما از هیچ چیز بهتر است.

پوکو M6 پرو دارای چیزی است که ما آن را یک طرح کنترل بسیار استاندارد می نامیم. با این حال، همانطور که گفته شد، در این بخش با اجزایی مانند جک ۳.۵ میلی متری صدا و بلستر IR به نوعی “بارگذاری” شده است. هر دوی این ها در بالای گوشی قرار گرفته اند. همچنین، در آنجا، یکی از دو بلندگوی استریوی دستگاه را پیدا می کنیم. درست است، پوکو M6 پرو دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است، اگرچه به نظر می رسد که یک اسپیکر هیبریدی باشد. بیشتر در مورد آن در بخش بلندگو. همچنین یک سوراخ برای میکروفون ثانویه حذف نویز در بالا وجود دارد.

بلندگوی دیگر پوکو M6 پرو در قسمت پایینی قرار دارد. در کنار میکروفون اصلی و جک USB Type-C قرار می گیرد.

سمت چپ دستگاه فقط یک سینی سیم کارت دارد. این یک کار هیبریدی با یک اسلات اختصاصی نانو سیم‌کارت ۴G و یک اسلات دوم هیبریدی است که می‌تواند نانوسیم‌کارت دوم یا کارت میکرو اس‌دی را بگیرد. ما به خصوص این واقعیت را دوست نداریم که شما باید بین این دو یکی را انتخاب کنید، اما ما همچنان یک شکاف توسعه را نسبت به نداشتن آن در نظر خواهیم گرفت.

سینی سیم‌کارت دارای یک واشر کوچک در اطراف لبه‌اش است که نشان می‌دهد Poco M6 Pro به طور بالقوه دارای حفاظت از نفوذ مناسبی است، شاید حتی فراتر از استاندارد IP54 آن. نه اینکه ما به هر طریقی عمداً آن را در معرض عناصر قرار دهیم.

دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور را در سمت راست گوشی داریم. این دکمه ها از نظر ارتفاع به خوبی قرار گرفته اند. آنها لزوما بهترین بازخورد لمسی را ندارند، اما خیلی بد هم نیستند.

در پایان، در پایان تور کنترل‌ها، باید اشاره کنیم که پوکو M6 پرو دارای حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش است که برای اولین بار برای دستگاه‌های خانواده Poco M است. سنسور خود یک واحد نوری استاندارد است.اینها واقعاً راه طولانی را طی کرده اند و اکنون کاملاً قابل اعتماد و سریع هستند. ما هیچ شکایتی در مورد یکی از اینجا نداریم.

 

  • قابلیت های اتصال

پوکو M6 پرو جهانی فاقد اتصال ۵G است که کمی سخت است. دارای پشتیبانی دوگانه ۴G/LTE با Cat است. ۱۳ سرعت دانلود که قابل تقدیر است. چیپست مدیاتک G99 GPS، QZSS، Galileo، BeiDou و NAVIC را برای موقعیت یابی ارائه می دهد.

اتصال محلی شامل دو باند Wi-Fi 5 (ac) و بلوتوث ۵.۲ با پشتیبانی از LE است.

همانطور که قبلا ذکر شد، واحد جهانی پوکو M6 پرو ما دارای یک جک ۳.۵ میلی متری صدا و یک بلستر IR است. همچنین دارای NFC روی برد و همچنین رادیو FM میباشد.

هیچ چیز خاصی در مورد پورت Type-C در پوکو M6 پرو وجود ندارد. خوب، فراتر از پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی، که اولین مورد برای خانواده Poco M است. این پورت توسط یک اتصال USB 2.0 پشتیبان‌گیری می‌شود، که به معنای انتقال نظری داده حداکثر ۴۸۰ مگابیت در ثانیه است. میزبان USB/OTG پشتیبانی می شود. هیچ خروجی ویدیو یا چیز فانتزی دیگری روی پورت وجود ندارد.

از نظر سنسورها، پوکو M6 پرو دارای یک ترکیب شتاب سنج و ژیروسکوپ lsm6dso است. همچنین یک مغناطیس سنج mmc5603 وجود دارد. شما همچنین یک سنسور نور tsl2522 دریافت می کنید. به طور معمول، دومی با یک خواننده مجاورت همراه است، اما متأسفانه، به نظر می رسد Poco M6 Pro به جای یک سخت افزار، یک خواننده مجاورت مجازی دارد. به خوبی کار نمی کند و بسیار مشروط به شرایط اطراف است. فشارسنج نیز روی آن وجود ندارد، اما در یک گوشی مقرون‌ به‌ صرفه انتظار می‌رود.

 

  • صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ۶.۶۷ اینچی

نمایشگر بدون شک یکی از ویژگی های برجسته پوکو M6 پرو است. با قطر ۶.۶۷ اینچی بسیار بزرگ است. نسبت تصویر استاندارد ۲۰:۹ با رزولوشن FullHD (1080 x 2400 پیکسل) دارد. تراکم پیکسلی کاملاً واضحی در حدود ۳۹۵ ppi دارد.

با وجود دوربین سلفی پانچ حفره ای، نمایشگر در شخص بسیار زیبا به نظر می رسد. این یک پنل AMOLED است که شیائومی آن را “Flow AMOLED DotDisplay” می نامد. شیائومی کنتراست را ۵,۰۰۰,۰۰۰:۱ تبلیغ می‌کند، اما از نظر عملی، به دلیل داشتن رنگ مشکی کامل، به نوعی بی‌نهایت است.

قبل از اینکه به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بپردازیم، بیایید در مورد برخی از ویژگی های عملکرد صفحه نمایشی که آزمایش کرده ایم، مانند روشنایی صحبت کنیم. ما ۴۹۳ نیت روشنایی مناسب و البته غیر قابل توجهی را روی نوار لغزنده اندازه‌گیری کردیم. پوکو M6 پرو دارای سنسور نور مناسب است (برخلاف مجاورت آن) و روشنایی آن را به طور خودکار به خوبی تنظیم می کند. در تست استاندارد ما توانسته به حداکثر ۱۰۵۳ نیت برسد. این برای این کلاس قابل توجه است و برای استفاده راحت از M6 Pro در خارج از خانه در اکثر سناریوها کافی است. با این حال، انتظار نداشته باشید نمایشگر آن در زیر نور مستقیم خورشید به وضوح خوانا باشد.

 

Max display brightness test

White test pattern, 75% fill (nits)

این نمایشگر از کاهش نور PWM 1920 هرتزی در سطوح روشنایی پایین‌تر پشتیبانی می‌کند و این باید فشار چشم را برای افراد حساس کاهش دهد.

پوکو M6 پرو روی صفحه نمایش خود از HDR پشتیبانی نمی کند. می تواند HDR10، HLG و Dolby Vision را در سطح نرم افزاری رمزگشایی کند. همه چیز به جز HDR10+. نکته مثبت تر، M6 Pro دارای بالاترین گواهینامه Widevine L1 DRM است که به برنامه هایی مانند Netflix اجازه می دهد تا جریان های FullHD را ارائه دهند و وضوح نمایشگر را اشباع کنند.

به طور کلی، باید بگوییم که سیستم شیائومی برای مدیریت سوئیچینگ با نرخ تازه سازی بالا قابل اعتماد و جامع است. بین حالت پیش فرض و ۱۲۰ هرتز با تنظیمات هر برنامه، باید بتوانید در هر نقطه از زمان به وضوح مورد نظر خود برسید. در مورد استفاده عمومی، فقط گوشی را در حالت Default بگذارید و نگران آن نباشید.

قبل از اینکه بخش نرخ تازه سازی را ببندیم، باید اشاره کنیم که پوکو M6 پرو از نرخ نمونه برداری لمسی فوری ۲۱۶۰ هرتز پشتیبانی می کند.

 

  • عمر باتری

پوکو M6 پرو دارای باتری بسیار سنگین ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. پوکو M6 پرو در تست باتری ما بسیار خوب عمل کرد. هیچ چیز دیدنی نیست، اما هنوز یک نمایش قوی است. این تقریباً برابر با سایر دستگاه های اقتصادی اخیر با همان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. در واقع، امتیاز کلی استفاده فعال بهتری نسبت به Poco C65 و Poco F5 دارد. با این حال، توزیع آزمایشی انفرادی در این تلفن‌ها به نوعی در همه جا وجود دارد. Poco F5 دارای چیپست Snapdragon 7+ Gen 2 است، در حالی که Poco F5 دارای چیپست مدیاتک است، درست مانند M6 Pro، اما یک مدل MediaTek G85 کارآمدتر است. G99 از یک فرآیند بسیار مدرن TSMC 6 نانومتری استفاده می کند.

با نگاهی به اجزای تست منفرد، باید توجه داشته باشیم که پوکو M6 پرو در هیچ تست خاصی متمایز نیست. همه جا مناسب است، اما چیزی برای تماس با خانه نیست.

 

  • سرعت شارژ

Poco M6 Pro به فناوری بسیار سریع ۶۷ واتی شیائومی Super Charge مجهز شده است. این در واقع اولین مورد برای خانواده Poco M است. فناوری شارژ خود کاملاً آشنا است، همانطور که در گذشته بارها در تلفن های سری Poco X و F دیده ایم. گاهی اوقات به آن شارژ سریع توربو می گویند و برای خروجی بین ۵ ولت تا ۲۰ ولت در ۳.۲۵ آمپر تا ۶.۲ آمپر رتبه بندی می شود.

شیائومی یک شارژر سازگار در جعبه به همراه کابل USB Type-A به Type-C اختصاصی با یک پین اضافی ارائه می‌کند. برای داشتن بهترین سرعت شارژ، احتمالاً باید از هر دو استفاده کنید.

طبق گفته شیائومی، اینها باید کاملاً چشمگیر باشند. طبق اطلاعات رسمی، پوکو M6 پرو باید در ۴۴ دقیقه به طور کامل شارژ شود. آزمایشات ما عمدتاً این عدد را تأیید می کند.

ما واحد بررسی خود را از حالت خاموش به ۱۵ درصد شارژ در ۴۰ دقیقه، سپس به ۷۱ درصد در ۳۰ دقیقه، با رام کردن شارژ کامل تقریباً ۴۸ دقیقه رساندیم. اصلاً کهنه نیست، مخصوصاً برای دستگاه ارزان قیمت خانواده Poco M. البته لازم به ذکر است که در مدل‌های دیگر شاهد شارژ سریع‌تر از فناوری ۶۷ واتی شیائومی بوده‌ایم. زیاد نیست، اما هنوز هم ارزش اشاره دارد.

Time to full charge (from 0%)

 

  • اسپیکر ها

Poco M6 Pro دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است. این گوشی در واقع دارای گریل اسپیکر در هر دو قاب بالا و پایین است. با این حال، تا آنجا که می توانیم بگوییم، دو بلندگو اختصاصی وجود ندارد. این تنظیمات در واقع ترکیبی است و یک هدفون تقویت‌شده مانند بلندگوی دوم عمل می‌کند. شیائومی به تازگی تصمیم گرفته است که یک “مسیر” اضافی برای خروج صدای گوشی اضافه کند. این باعث می شود که این سمت از راه اندازی بلندگو برای پوشاندن تصادفی با کف دست شما بسیار دشوارتر شود.

از طرف دیگر، نمی‌توان گفت که این دو بلندگو از تعادل خوبی برخوردارند. با این حال، ما را اشتباه نگیرید، تنظیم هنوز کیلومترها بهتر از یک بلندگوی تک بلندگو به نظر می رسد.

از نظر بلندی صدا، پوکو M6 پرو یک LUFS کاملا قابل احترام -۲۵.۰ را داشت.

از نظر کیفیت، M6 Pro بسیار خوب است. قطعاً صدای اوج و آواز با حداکثر صدا وجود دارد، اما بیس، از سوی دیگر، کاملاً برجسته است و آهنگ ها در کل صدای کاملی دارند.

پوکو ام ۶ پرو علیرغم ماهیت بودجه‌اش، از تنظیم Dolby Atmos بهره می‌برد که مرحله صدا را کمی باز می‌کند و حس فضایی بیشتری به آهنگ‌ها می‌دهد. به نظر نمی رسد در کل کیفیت صدا را بدتر کند.هر کدام از دستگاه ها را با یک اهنگ تست میکنیم.

 

  • سیستم عامل

یک پیشرفت نسبتا جالب این است که پوکو M6 پرو با جدیدترین و بهترین سیستم عامل شیائومی عرضه نمی شود. واحد بررسی ما MIUI 14 را به جای HyperOS اجرا می‌کند و این کار را در بالای Android 13 به جای ۱۴ انجام می‌دهد. شیائومی در مطالب مطبوعاتی خود قول می‌دهد که به‌روزرسانی HyperOS “ASAP” ارائه می‌شود. با این حال، در این میان چاره ای جز بررسی محیط موجود و آشنای MIUI 14 نداریم.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ما با ترکیب MIUI 14 و Android 13 کاملاً آشنا هستیم. ما حتی یک راهنما اختصاصی داریم که اگر جزئیات نرم افزار بیشتری می خواهید باید آن را بررسی کنید.

البته، از آنجایی که این گوشی هوشمند پایین رده با قابلیت های سخت افزاری محدود است، برخی از عملکردهای اصلی MIUI وجود ندارند. با این حال، بسیاری از آنها در دسترس هستند، حتی قابلیت های چند وظیفه ای مانند ویژگی پنجره های شناور.

ما متوجه شدیم که برخی از تبلیغات در برخی از مکان‌های رابط کاربری مانند داخل نصب‌کننده برنامه پخش شده‌اند که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. همچنین مقدار زیادی “bloat” از پیش نصب شده روی واحد ما وجود دارد، بیشتر در راه بازی ها و یک فروشگاه برنامه جداگانه متفاوت از فروشگاه Google Play. چیزی نیست که با حذف نصب نتوانید از شر آن خلاص شوید، اما هنوز هم ارزش اشاره کردن دارد.

ما هنوز برخی از اصول اولیه را به سرعت بررسی خواهیم کرد. تقسیم بین اعلانات و مرکز کنترل به طور پیش فرض فعال است و این احتمالاً چیز خوبی است. ما متوجه شدیم که این بسیار راحت است و راهی برای آموزش کاربران در مورد رویکرد منحصر به فرد MIUI به رابط کاربری است. و اگر طرفدار نیستید، همیشه می‌توانید با جابجایی سریع در یک مکان، به حالت استاندارد اعلان‌ها برگردید.

صفحه اصلی، برنامه های اخیر و تنظیمات کلی بدون تغییر باقی می مانند. کشوی برنامه نیز به طور پیش فرض فعال است و ما دوست داریم که شیائومی نوار جستجو را در پایین صفحه برای دسترسی راحت تر قرار داده است. دسته های برنامه های سفارشی و از پیش تعیین شده برای ناوبری سریعتر وجود دارد.

برخلاف منوی استاندارد برنامه‌های اخیر، منوی MIUI برنامه‌ها را به صورت عمودی فهرست می‌کند (شما می‌توانید به تراز افقی استاندارد تغییر دهید) و چندین میانبر مفید ارائه می‌دهد. اینجاست که می‌توانید برنامه‌ها را در پنجره‌های شناور باز کنید. با این حال، می توانید حداکثر یک برنامه را در یک زمان باز نگه دارید. اگر می‌خواهید میانبر سریع‌تری برای برنامه‌هایی که از پنجره‌های آزاد پشتیبانی می‌کنند، داشته باشید، فقط نوار کناری را فعال کنید.

البته، علاوه بر تنظیمات از پیش تعیین شده، تنظیمات نمایشگر همیشه روشن نیز موجود است. هنگامی که اعلان‌های جدید وارد می‌شوند، افکت Notification لبه‌های نمایشگر را روشن می‌کند. این افکت می‌تواند با یا بدون AOD کار کند.

با حرکت به سمت حریم خصوصی و امنیت، MIUI با یک برنامه امنیت سیستم از پیش نصب شده ارائه شده است. به غیر از لایه حفاظتی اضافی بدافزاری که ارائه می کند، برنامه بسیاری از تنظیمات برنامه و ویژگی های حریم خصوصی را در یک مکان نگه می دارد. می تواند لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند.

همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کند.

 

  • عملکرد و بنچمارک

پوکو M6 پرو بر اساس چیپست MediaTek Helio G99 ساخته شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که نسخه خاصی از چیپست مذکور را اجرا می‌کند که با نام Helio G99-Ultra به بازار عرضه می‌شود. شماره مدل این تراشه خاص MT6789G است. این به لیست نسبتاً طولانی اصلاحات شناخته شده Helio G99 می پیوندد – MT6789، MT6789V/CD، MT8781V/CA، و MT8781V/NA. ما دقیقاً مطمئن نیستیم که چه چیزی این تراشه خاص را به عنوان “Ultra” نشان می دهد یا چه چیزی آن را متفاوت می کند.

از آنچه که از ترکیبی از برگه های مشخصات و واحد بررسی می توانیم بگوییم، Helio G99 Ultra همچنان از فرآیند تولید TSMC 6 نانومتری استفاده می کند. همچنین همچنان دو هسته “بزرگ” ARM Cortex-A76، با فرکانس حداکثر ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته دیگر “کوچک” CPU Cortex-A55، تا ۲.۰ گیگاهرتز کار می کند. ظاهراً هیچ چیز در جلوی GPU نیز آویزان نشده است، جایی که چیپست دارای یک GPU متوسط Mali-G57 MC2 است.

پوکو M6 پرو در زمان نگارش در دو پیکربندی حافظه موجود است – ۸ گیگابایت/۲۵۶ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت/۵۱۲ گیگابایت. فضای ذخیره سازی از طریق اسلات microSD قابل افزایش است. RAM با سرعت LPDDR4X کار می کند، در حالی که تراشه های ذخیره سازی UFS 2.2 هستند و ما نمی توانیم از نظر سرعت در بودجه شکایت کنیم. شیائومی همچنین دارای پیاده‌سازی حافظه مجازی نرم‌افزاری است که روی پوکو M6 پرو اجرا می‌شود. آن را Memory Extension 3.0 می‌نامند و به‌طور پیش‌فرض، در واحد بررسی ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی ما، قرار است ۴ گیگابایت حافظه مجازی اضافی اضافه کند. همچنین می توانید آن را روی ۶ یا ۸ گیگابایت تنظیم کنید یا آن را به طور کامل خاموش کنید.

بیایید برای شروع با GeekBench و CPU آن، به برخی از معیارهای واقعی برسیم. یک بار دیگر، در حالی که مطمئن نیستیم دقیقاً چه چیزی در چیپست G99 Ultra در Poco M6 Pro نشان می دهد، اما به وضوح می توانیم شاهد پیشروی آن در بسته G99 در تست های تک هسته ای و چند هسته ای باشیم. تفاوت بزرگی نیست، اما در هر دو مورد، افزایش اندک عملکرد، تراشه و M6 Pro را تقریباً با تراشه‌هایی مانند Qualcomm Snapdragon 4 Gen 1 در Redmi Note 12 5G مطابقت می‌دهد.

 

GeekBench 6

 

 : Single-core

 

 

: Multi-core

 

علاوه بر این، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که G99 Ultra تقریباً با هر چیپ مدیاتک دیمنسیتی شکست بخورد. همچنین به نظر می رسد که اسنپدراگون ۶۹۵ قدرت CPU کمی بیشتر داشته باشد، و همینطور اسنپدراگون ۴ نسل ۲. همه نتایج کاملاً مورد انتظار هستند.

AnTuTu یک معیار بسیار پیچیده تر است که مواردی مانند حافظه و ذخیره سازی را نیز در نظر می گیرد. به نظر می رسد به طور کلی نسبت به پوکو M6 پرو بسیار مهربان است و ما گمان می کنیم که انتخاب رم سریع LPDDR4X و فضای ذخیره سازی UFS 2.2 این گوشی با نمرات خوب ارتباط دارد.

AnTuTu

 

: v9

 

 

: v10

 

نه تنها Poco M6 Pro با Helio G99 Ultra خود کمی بهتر از بسیاری از برادران G99 معمولی خود است، بلکه AnTuTu G99 Ultra و M6 Pro را بالاتر از Redmi Note 12 5G و Snapdragon 4 Gen 1 خود قرار می دهد و کمی پایین تر از Redmi 12 5G و Snapdragon 4 Gen 2 قرار میگیرد.

 

  • دوربین

بر خلاف نوع هندی پوکو M6 پرو ، مدل جهانی ما در اینجا دارای یک راه اندازی دوربین سه گانه است که با دوربین فوق عریض کامل می شود که تنظیمات دوربین همه کاره تری را ایجاد می کند.

دوربین اصلی پوکو M6 پرو یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی بر اساس سنسور OmniVision OV64B است. این یک سنسور ۱/۲ اینچی با پیکسل‌های مجزا ۰.۷ میکرومتر است. دوربین اصلی دارای OIS است که دیدن آن عالی است. دارای لنز f/1.8 است.

در مرحله بعد، دوربین فوق عریض را داریم. وضوح ۸ مگاپیکسلی دارد و پشت یک لنز f/2.2 قرار دارد. سنسور مورد استفاده در اینجا OmniVision OV08D است. اندازه آن ۱/۴ اینچ با پیکسل های ۱.۱۲ میکرومتر است. فوق عریض فاقد فوکوس خودکار است، بنابراین نمی تواند به عنوان یک عکاس ماکرو دو برابر شود.

اگرچه واقعاً لازم نیست، زیرا پوکو M6 پرو دارای یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی اختصاصی است. همچنین به هیچ وجه خاص نیست. فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.4 دارد. این سنسور مبتنی بر سنسور OmniVision OV02B است که دارای فرمت اپتیکال ۱/۵ اینچی و پیکسل‌های ۱.۷۵ میکرومتر است.

در نهایت دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی را داریم. همچنین فوکوس ثابت با دیافراگم f/2.4 است. یا از یک سنسور GalaxyCore gc16b3 (1/3.1 اینچ ۱.۰ میکرومتر) یا OmniVision OV16A (1/1.306 اینچ ۱.۰ میکرومتر) استفاده می کند.

 

  • کیفیت دوربین در نور روز

ابتدا با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی شروع می کنیم. این دوربین از سنسور Quad Bayer استفاده می کند، به این معنی که به طور پیش فرض عکس های ۱۶ مگاپیکسلی را می گیرد.

عکس ها به سختی مناسب هستند زیرا در کل بسیار نرم هستند. سطح جزئیات گرفته شده عالی نیست و در تلاش برای بهبود موارد، برخی تیز کردن های سنگین اعمال می شود.

رنگ ها کمی اشباع شده اند اما همچنان زیبا به نظر می رسند، به خصوص در صفحه نمایش OLED گوشی. محدوده دینامیک کمی مشکل است زیرا تنظیم کنتراست اعمال شده به نفع خود بسیار زیاد است.

M6 Pro با دوربین اصلی خود عکس های پرتره بسیار مناسبی می گیرد. تشخیص و جداسازی سوژه تقریباً همیشه به صورت نقطه ای انجام می شود. ما همچنین رنگ پوست و اجرای کلی رنگ را دوست داریم. کیفیت تاری پس زمینه نیز خوب است.

می‌توانید عکس‌هایی با وضوح کامل ۶۴ مگاپیکسلی دوربین اصلی بگیرید. اینها واقعاً هیچ مزیتی برای جزئیات ندارند و همچنان نرمتر به نظر می رسند، زیرا وضوح کمتری توسط الگوریتم های پردازش اعمال می شود. با این حال، از آنجایی که کنتراست کمتری دارند، محدوده دینامیکی خوبی دارند و ممکن است ظاهر طبیعی‌تری را ترجیح دهید.

Poco M6 Pro فاقد دوربین تله فوتو اختصاصی است، اما همچنان می‌توانید زوم‌های دیجیتال را با دوربین اصلی ثبت کنید. رابط کاربری دارای یک کلید زوم ۲ برابری است. این عکس ها کاملا شبیه عکس های معمولی ۱x هستند. آنها سطح جزییات کمتری دارند – نرم و بیش از حد تیز. آنها همچنین بیش از حد متضاد هستند که منجر به محدوده دینامیکی محدود می شود.

دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی اکثراً تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. از نظر جزئیات عالی نیست و تمایل به نوردهی بیش از حد عکس ها دارد. محدوده دینامیکی نیز چندان خوب نیست و فریم نویز قابل مشاهده ای دارد.

تصحیح اعوجاج در نزدیکی لبه‌های فریم از مناسب تا واقعا ضعیف در عکس‌ها متفاوت است. حداقل چیز زیادی در نرمی گوشه وجود ندارد.

با گرد کردن دوربین‌های پشتی پوکو M6 پرو یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی داریم. فوکوس ثابتی دارد اما سطح کانونی بسیار وسیع و قابل توجهی نیز دارد. به طور کلی، با توجه به سخت افزار موجود، عکس های کاملا مناسبی می گیرد. اینها دارای جزئیات فراوان و رنگ های زیبا هستند.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برای این کلاس مناسب است اما چیزی برای تماس با خانه نیست. همچنین بسیاری از جزئیات و بافت پوست را با رنگ پوست زیبا به تصویر می کشد.

این دوربین فقط فوکوس ثابتی دارد که برای یک گوشی مقرون به صرفه کاملاً انتظار می رود، اما سطح کانونی آن به اندازه ای که ما می خواستیم عریض نیست و اغلب منجر به سلفی های کاملاً واضح نمی شود. با این حال، زمانی که حافظه عضلانی را برای دراز کردن بازوی خود به دست آورید، به خوبی کار می کند.

 

  • کیفیت فیلمبرداری

پوکو M6 پرو با وضوح ۱۰۸۰p فیلم می گیرد. هیچ ۴K در دسترس نیست، که بسیار بد است. ویدیوها از هر دو دوربین اصلی و فوق عریض در یک ویدیوی استاندارد h.264/AVC با سرعت حدود ۲۰ مگابیت در ثانیه و صدای استریو ۴۸ کیلوهرتز AAC در یک ظرف MP4 ذخیره می‌شوند. می‌توانید به‌طور متناوب، عکس‌برداری در h.265/HEVC را انتخاب کنید و مقداری فضا ذخیره کنید.

دوربین اصلی فیلم‌های خوب اما بی‌نظیر ۱۰۸۰p می‌گیرد. جزئیات کمتر از حد است. آنها بیش از حد متضاد و بیش از حد تیز هستند، اما رنگ ها خوب به نظر می رسند.

محدوده دینامیکی کمی محدود است، اما غیرمنتظره نیست.

تثبیت‌کننده ویدیو در دوربین اصلی محدود است، اما با تکان‌ها و ضربه‌های کوچک کاملاً خوب عمل می‌کند.

در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی در مقابل رقبا در پایگاه داده مقایسه ویدیویی گسترده ما آمده است.

در زوم ۲ برابری، ویدیوها کمی ملایم تر به نظر می رسند، اما نه چندان. رنگ ها هنوز عالی هستند.

دوربین فوق عریض فیلم های بسیار نرمی را ضبط می کند. جزئیات می تواند بهتر باشد. حداقل رنگ ها زیبا به نظر می رسند.

دوربین سلفی ویدیوهای بسیار مناسبی با کیفیت ۱۰۸۰p می گیرد. رنگ ها زیبا و طبیعی به نظر می رسند، به ویژه رنگ پوست. مقدار زیادی بافت پوست در حال ثبت است. محدوده دینامیکی آنقدرها هم بد نیست و ویدیوها حتی آنقدر لرزان نیستند.

 

  • کیفیت دوربین در نور شب

دوربین اصلی پوکو M6 پرو در نور کم عملکرد شگفت‌آوری دارد. جزئیات زیادی وجود دارد – حتی اگر خیلی تمیز نباشد. نواحی تاریک به خوبی در معرض دید قرار می گیرند و منابع نور به خوبی مهار می شوند. رنگ ها نیز زیبا به نظر می رسند. برای یک گوشی مقرون به صرفه نمایش بسیار خوبی است.

در زوم ۲ برابری، عکس های دوربین اصلی به طور قابل درک کمی نرم تر و کمی نویزتر به نظر می رسند، کمی پردازش شده تر. با این حال، آنها کاملاً قابل استفاده هستند.

خروجی دوربین فوق عریض در شرایط نور کم بسیار ضعیف است. سطوح نرم و پر سر و صدا به نظر می رسند، نواحی تاریک کاملاً خرد شده اند و منابع نور کمی از بین می روند. همانطور که گفته شد، ما نمی‌توانیم انتظار بهتری از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید داشته باشیم.

حالت عادی عکس در پوکو M6 پرو به طور خودکار برخی از پردازش حالت شب را اعمال می کند. علاوه بر این، حالت شب اختصاصی نیز وجود دارد.

فعال کردن حالت شب دستی در دوربین اصلی واقعاً کار زیادی نمی کند. این عکس ها را کمی روشن می کند و مقدار کمی نویز را روی سطوح یکنواخت خاص پاک می کند. با این حال، مسلماً ارزش انتظار اضافی برای زمان ضبط و پردازش اضافی را ندارد.

الگوریتم حالت شب روی عکس های با زوم ۲ برابری از دوربین اصلی کمی سخت تر عمل می کند. در تلاش برای کاهش نویز و نرمی، تمایل به معرفی برخی از مصنوعات تیز کننده دارد. از دور، اینها باعث می شوند که شات از نظر ذهنی کمی واضح تر به نظر برسد، اما نمی توانیم بگوییم که ظاهر را ترجیح می دهیم. احتمالاً بهتر است به طور کلی از حالت شب برای دوربین اصلی دور بمانید.

بدون شک دوربین فوق عریض از فعال کردن حالت اختصاصی شب بیشترین سود را می برد. ما تغییر زیادی در میزان جزئیات در کادر مشاهده نکردیم، اما حالت شب تا حدی نواحی تاریک‌تر را نشان می‌دهد و همه چیز را قابل مشاهده‌تر و دلپذیرتر می‌کند. منابع نور و رنگ ها تقریباً یکسان هستند.

ویدیوهای دوربین اصلی عمدتاً غیر قابل توجه به نظر می رسند. آنها کاملا تیره و نرم هستند. با کمال تعجب، آنقدرها پر سر و صدا نیست، اما جزئیات بسیار کم است، و منابع نور به شدت منفجر شده اند.

ویدیوها در زوم ۲ برابری بدتر به نظر می رسند. قاب دارای نویز و لرزش فراوان است و بیشتر سطوح بیشتر شبیه یک نقاشی رنگ روغن هستند تا یک تصویر واقعی.

ویدئوهای دوربین فوق عریض بسیار تاریک و پر سر و صدا هستند.

اجازه دهید به سرعت برخی از سردرگمی‌های احتمالی را در اینجا برطرف کنیم. در حال حاضر، دو دستگاه بسیار متفاوت با نام تجاری پوکو M6 پرو وجود دارد. یکی از آنها مدل پوکو M6 پرو  ۵G از آگوست ۲۰۲۳ است که به نظر می رسد یک مدل انحصاری هند باشد. مورد دیگر پوکو M6 پرو کاملاً جدید است که برای بازارهای جهانی ساخته شده است که امروز در حال بررسی آن هستیم. در حالی که این یک دستگاه فقط ۴G است، در بسیاری از جنبه های دیگر نسبت به همنام خود ارتقا یافته است. در هر صورت، ما در اینجا به دستگاه های بودجه نگاه می کنیم.

 

  • قیمت

پوکو M6 پرو جهانی در انواع مختلف موجود است – ۸GB/256GB و ۱۲GB/512GB با امتیازهای پیشنهادی MSRP به ترتیب ۱۹۹ و ۲۴۹ دلار میباشد. حتی ممکن است بتوانید با قیمت گذاری زودهنگام معامله های بیشتری از این دستگاه به دست بیاورید.

 

نظر شما کاربران درباره سری گوشی شیائومی پوکو M6 و پوکو M6 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکنودات،بروزترین منبع خبری دنیای تکنولوژی به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را همراه ما دنبال کنید.

 

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

 

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.