بررسی تخصصی شیائومی پوکو X6 پرو

بررسی تخصصی شیائومی پوکو X6 پرو

 امروز شیائومی پوکو X6 پرو معرفی شد، سال قبل وقتی که شیائومی پوکو X5 پرو راه اندازی شد، به عنوان یک گزینه قابل قبول برای پلی گیم بود ولی همچنان برای ما یک ارتقاء تکراری به نظر می آمد. با این حال جانشین آن، شیائومی پوکو X6 پرو، داستان متفاوتی دارد. در حالی که این گوشی شباهت های کمی با مدل قبلی خود دارد، ناگفته نماند که پیشرفت های خوبی داشته است.

این گوشی هوشمند با چیپست جدید و  نرم افزار کاملا بروز شده عرضه می شود. علاوه بر این، صفحه نمایش نیز دستخوش تغییرات چندانی شده تا تجربه کلی بازی را بهبود بخشد.

با در نظر گرفتن تمام پوینت های مثبت آیا این عوامل باعث می شوند شیائومی پوکو X6 پرو پرو یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد؟ در ادامه به بررسی تخصصی شیائومی پوکو X6 پرو میپردازیم.

صفحه نمایش پوکو X6 پرو یک ارتقاء جزئی نسبت به مدل قبلی خود یعنی X5 Pro دارد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با نرخ نوسازی تطبیقی (تا ۱۲۰ هرتز)، حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت، +Dolby Vision، HDR10 و طیف رنگی ۱۰۰ درصد گسترده را دارا میباشد. علاوه بر این، صفحه نمایش دارای حاشیه های نازک ، محافظ Corning Gorilla Glass 5 و یک سوراخ نسبتا کوچک برای دوربین سلفی دارد.

میتوان گفت بازتولید رنگ در شیائومی پوکو X6 پرو با سایر گوشی های هوشمند در این بخش برابری می کند. علاوه بر این ایکس ۶ نسبت کنتراست فوق‌العاده و زوایای دید چشمگیر را تولید می‌کند و دستگاه را در میان برخی از گوشی‌ های هوشمند گران‌تر قرار می‌دهد. روشنایی ایکس ۶ برای یک میان رده قابل ستایش است و میتواند دید بدون دردسر را در فضای باز حتی در زیر نور مستقیم خورشید تضمین می کند.

پشتیبانی از Dolby Vision و +HDR10 که در پلتفرم‌ هایی مانند نتفلیکس در دسترس است، تجربه تماشا را در حین تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم‌ سریال های پشتیبانی شده غنی‌تر می‌کند.

این شرکت همچنین این نمایشگر را “نمایشگر لمسی مرطوب” می نامد که برای جلوگیری از لمس های کاذب ناشی از تعریق در حین بازی یا قرار گرفتن در معرض آب مناسب میباشد. در آزمایش‌ های مشاهده شده با قطره‌ های کوچک آب روی صفحه، تاچ کاملا به‌ طور یکپارچه کار کرد. با این حال، توصیه می کنیم از این دستگاه در معرض باران شدید استفاده نکنید، زیرا تنها دارای گواهی IP54 است.

در آزمایشات انجام شده با مشاهده نتایج عجیب تعجب کردیم زیرا روشنایی پوکو X6 پرو کمتر از پوکو X6 غیر پرو بود.

 

دوربین شیائومی پوکو X6 پرو

برخلاف مدل های قبلی خود،شیائومی پوکو X6 پرو با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی عرضه می شود که با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی قبلی فاصله دارد.  با این حال، شیائومی از سیاست کاهش وضوح و افزایش پایداری با پشتیبانی از OIS (تثبیت‌کننده تصویر نوری) و EIS (تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر) استفاده کرده است. دوربین پشتی نیز از دوربین های ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو پشتیبانی می کند که بدون تغییر باقی می مانند و در پایان در جلو، این گوشی دارای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای سلفی میباشد.

از نظر کیفیت تصویر فکر می کنیم می توانست بهتر باشد. اشتباه نکنید؛ برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر بازی دوربین‌ ها عکس‌ های قابل احترامی را تولید می‌کنند که اکثر کاربران معمولی را راضی کند. تصاویر حتی در نور کم، به دلیل تثبیت، واضحن ولی هنگام قرار گرفتن در معرض جزئیات کمی ضعیف عمل میکنند در نتیجه مقداری نویز در قاب وجود دارد.

بازتولید رنگ ها نیز گاهی اوقات کمی بیش از حد اشباع شده است، اما همچنان دوست داشتنی است. رنگ ها با غروب خورشید کمی کاهش می یابند، اما باید در نظر داشت که این عامل در مورد اکثر میان رده ها صادق است.

برنامه دوربین و یو ای دوربین

برنامه دوربین HyperOS دقیقاً مانند برنامه دوربین MIUI نسل قبل است و به نوبه خود تقریباً شبیه برنامه دوربین هر سازنده ای است. عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ها، همانطور که انتظار می‌رود با کشیدن انگشت‌های کناری کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن‌ ها بروید. می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید.

در انتهای منظره یاب، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR و یک چرخ دنده برای منوی تنظیمات دارید. همچنین یک منوی بیرون‌ کشی از بالای رابط کاربری دوربین وجود دارد که در آن گزینه‌های اضافی از جمله حالت ماکرو، خطوط شبکه، نسبت تصویر و تایمر را خواهید یافت.

حالت ویدیویی Teleprompter که قبلاً اضافه شده بود، باقی می ماند. می‌توانید اسکریپت ویدیوی خود را در اینجا بچسبانید و هنگام ضبط ویدیوی خود به راحتی آن را بخوانید.

در انتهای نزدیک، سوئیچ بزرگنمایی دوربین را دارید که در X6 Pro به حداکثر ۲ برابر می رسد، در حالی که X6 به دلایلی دارای دکمه ۴x نیز است.

حالت حرفه ای با قابلیت های خوبی وجود دارد که می توانید پارامتر های عکسبرداری را خودتان تغییر دهید. شما می توانید یکی از ۴ تنظیم از پیش تنظیم تعادل رنگ سفید را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره گیری کنید. یک نوار لغزنده فوکوس دستی (با اوج گرفتن به عنوان یک گزینه) و سرعت شاتر و کنترل ISO با محدوده بسته به دوربینی که استفاده می کنید نیز وجود دارد.

عکس های نور روز از دوربین اصلی شیائومی پوکو X6 پرو قابل قبول هستند. سطح جزییات خوب است، اگرچه بافت ها کمی متفاوت به نظر میرسند. وقتی صحبت از رنگ شد، تراز سفیدی خودکار کمی گرمای بیشتری به عکس‌های خارج از منزل می‌دهد که لزوماً چیز بدی نیست، اما دقت خاصی هم ندارد. هر چند اشباع خوب است. محدوده داینامیکی نیز علامت خوبی می‌گیرد که نه عالی، نه وحشتناک، با برجسته‌ سازی در صحنه‌ های متضادتر، گاهی اوقات بیش از آنچه ما به آن عادت کرده‌ایم دیده میشوند.

دوربین فوق عریض در شیائومی پوکو X6 پرو عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد. جزئیات برای رزولوشن ۸ مگاپیکسل مناسب است، اما محدوده داینامیکی نسبتاً محدود است، به خصوص در قسمت سایه ها به دیده ما رنگ ها کمی از رنگ واقعی خود کمرنگ تر هستند.


عکس های گرفته شده در شب را به دو دسته تقسیم کردیم، عکس های دسته اول بدون روشن بودن حالت شب و دسته دوم با حالت شب گرفته شده اند.به طور کلی عکس های گرفته شده در شب و نور کم جزئییات قابل قبول ولی نویز بالایی را داشتند.

هرازگاهی، حالت شب ممکن است کمی سایه ها را بلند کند.میتوانیم در عکس پایین ببینیم که ساختمان سمت چپ در صحنه اول به طور قابل توجهی در بازنمایی حالت شب روشن تر از حالت عکس است. با این حال، به طور کلی، ما نمی گوییم که الگوی رفتاری وجود دارد که یک حالت را از حالت دیگر متمایز می کند.

خروجی دوربین utlrawide در تاریکی زیاد بد نیست، عکس ها خیلی واضح نیستند، اما به اندازه ای هستند که قابل قبول باشند. محدوده داینامیکی خوب است، و بازتاب و بافت رنگ خوبه و به طور کلی بین حالت عکس اصلی و شب تفاوت زیادی وجود ندارد.


حالت پرتره در شیائومی پوکو X6 پرو تصاویر را در میدان دید اصلی دوربین اصلی قرار میدهد و  تشخیص سوژه بسیار خوب کار می کند و تاری پیش فرض نسبتا قانع کننده است.


نیمی از دوربینی که تنظیمات شیائومی پوکو X6 پرو  را تکمیل می کند، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای نما های نزدیک است. نتایج آن فوق‌العاده است، با جزئیات واقعی و رنگ‌ های ملایم تصاویر خوبی را ارائه میکند.


عکس‌های سلفی شیائومی پوکو X6 پرو مشکلی ندارند، اگرچه بدون اشکال هم نیستند. جزئیات مناسب است، اما قطعاً در حد استاندارد ۱۶ مگاپیکسل نیست. توازن رنگ سفید اغلب در داخل و خارج از خانه خاموش است، اگرچه تلفن به نحوی در اکثر مواقع رنگ پوست دوست‌ داشتنی را حفظ می‌کند. محدوده داینامیکی هم بسیار عالی است.


شیائومی پوکو X6 پرو  می‌تواند با دوربین اصلی خود تا رزولوشن ۴K30 فیلمبرداری کند و همچنین فیلمبرداری ۴K24 را نیز ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید در شرایط خاصی رزولوشن را با نرخ فریم عوض کنید،X6 Pro این امکان را برای ضبط ۱۰۸۰p60 نیز فراهم می‌کند.

دوربین اصلی ویدیوهای ۴K خوبی می گیرد. کنتراست به نفع خود کمی بیش از حد زیاد است که منجر به افراط تونال نسبتاً خشن می شود، اما نوردهی کلی خوب است. تراز سفیدی خودکار نیز خاموش می ماند، اگرچه اشباع بسیار دوست داشتنی دارد. در حالی که ظاهر کمی مصنوعی دارد، جزئیات بسیار خوب است. از نظر کیفیت نیز به طور کلی تفاوتی بین ۳۰ فریم در ثانیه و ۲۴ فریم در ثانیه وجود ندارد.


پردازنده شیائومی پوکو X6 پرو

شیائومی پوکو X6 پرو از تراشه Dimensity 8300-Ultra – یک تراشه Mediatek ساخته شده بر روی یک فرآیند ۴ نانومتری که تاکنون منحصر به X6 Pro و آلتر ایگوی آن، Redmi K70E به نظر می‌رسد، مجهز شده است. این سیستم دارای یک CPU هشت هسته ای با چهار هسته بزرگ Cortex-A715 (1×3.35GHz + 3×3.20GHz) و چهار هسته Cortex-A510 (4×2.20GHz) است. پردازنده گرافیکی Mali-G615 MC6 است.

پیکربندی‌ های حافظه برای X6 Pro شامل ۸ گیگابایت/۲۵۶ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت/۵۱۲ گیگابایت میباشد.

همانطور که اغلب اوقات در مورد گوشی های شیائومی که کمی زودتر دریافت می کنیم اتفاق می افتد، X6 Pro مایل به اجرای مجموعه کامل معیار های gsmarena نبود. با مشخصاتی مانند موارد بالا، جای تعجب نیست که X6 Pro اساساً از نظر معیارها در بین گوشی‌ های کم و بیش قیمتی مشابه بی‌ رقیب باشد.

GeekBench 6

 

AnTuTu 10

هنگامی که نوبت به بارگذاری پایدار رسید، شیائومی پوکو X6 پرو به تدریج عملکرد خود را افزایش داد و در حدود ۲۰ دقیقه در یک ساعت آزمایش  CPU، توانست حدود ۸۰ درصد از نتیجه اولیه خود را ثابت نگه دارد.

به هر حال،  X6 Pro عملکرد قابل تحسینی دارد. چیپست بدون توجه به آنچه فشار می آورد، از جمله چند وظیفه ای، عملکردی روان را تضمین می کند. مدیریت رم هم خیلی خوبه. می تواند چندین برنامه را همزمان در پس زمینه در حال اجرا نگه دارد. در مورد امتیازات بنچمارک، این گوشی امتیازی نزدیک به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ پرچمدار آورد.

در AnTuTu، این گوشی هوشمند امتیاز فوق العاده ۱۳۹۶۵۴۷ را به دست آورد، در حالی که در Geekbench به ترتیب در تست های تک هسته ای و چند هسته ای امتیاز ۱,۳۵۵ و ۴,۳۱۵ را به دست آورد. تست CPU نیز به همان اندازه خوب به نظر می رسد و گوشی هوشمند ۸۱ درصد از حداکثر خروجی خود را انجام می دهد. با توجه به محفظه بخار موثر، گوشی حتی تحت فشار های شدید گرم نمی شود. اما من احساس می کنم که هوای سرد کنونی دهلی ممکن است در این امر نقش داشته باشد.

وقتی صحبت از بازی به میان می‌آید،شیائومی پوکو X6 پرو بدون زحمت BGMI را با حداکثر تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم پشتیبانی می‌کند. طبق ازمایشات انجام شده X6 Pro حتی وقتی جلسات بازی پشت سر هم انجام شد و حتی زمانی که گیم پلی شدید شد، با مشکلات افت فریم مواجه نشد. تلفن پس از استفاده طولانی مدت کمی گرم می شود، اما به طور مداوم کنترل حرارتی خود را حفظ می کند.

 

باتری شیائومی پوکو X6 پرو

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی شیائومی پوکو X6 پرو مانند مدل قبلی خود یعنی X5 Pro عمل میکند. حتی شارژر توربو ۶۷ واتی نیز بدون تغییر باقی مانده و تقریباً ۴۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد تا ایکس ۶ پرو از ۰ تا ۱۰۰ درصد فول شارژ شود. ایکس ۶ پرو قادر است تا یک روز کامل را حتی با انجام بازی دوام بیاورد.

در تست باتری PC Mark، POCO X6 Pro به امتیاز ۱۲ ساعت و ۲۵ دقیقه دست یافت.

 

رابط کاربری شیائومی پوکو X6 پرو

طبق اطلاعات ما شیائومی پوکو X6 پرو اولین گوشی هوشمند در هند است که HyperOS جدید شیائومی را خارج از جعبه اجرا می کند. این سیستم عامل انحراف از پوسته آشنای MIUI است که در تلفن های هوشمند قبلی POCO دیده می شد. HyperOS مبتنی بر اندروید ۱۴ است. به نظر تفاوت قابل توجهی با نسخه قبلی خود ندارد، و فقط دچار تغییرات جزئی مثل شخصی سازی صفحه قفل که به کاربران اجازه می دهد تصاویر خود را با عمق میدان و سبک های دیگر مشابه iOS تنظیم کنند. با این حال، به طور کلی، پوسته مشابه نسخه جهانی MIUI 14 در Redmi Note 13 Pro+ است که اخیراً راه اندازی شده.

بسیاری از تغییرات مانند ویژگی‌ های هوش مصنوعی که امکان تغییر پس‌ زمینه تصویر را در برنامه گالری و کپی کردن تصویر در کلیپ بورد را ارائه می‌دهد به این رابط کاربری اضافه شده. کنترل پنل هم بازطراحی شده ولی بنا به دلایلی، نماد «تنظیمات» با بقیه جا به‌ جا شده و پیدا کردن آن را کمی دشوار می‌کند.

خود پنل ممکن است از اصلاح بیشتر بهره مند شود چون در حال حاضر بر روی صفحه نمایش به هم ریخته به نظر می رسد. وقتی صحبت از شلوغی شد، این نرم افزار با چندین برنامه شخص ثالث بارگذاری شده که به تجربه کاربر تا حدودی کمک می کند. خوشبختانه، با HyperOS، می‌توانید اکثر این برنامه‌ها، از جمله ماشین‌حساب، اسکنر و برنامه‌ های امنیتی بومی شیائومی را حذف کنید.

در حالی که تلاش برای ارائه یک تجربه کاربری تمیز به درستی قابل قدردانی است، کاش در وهله اول هیچ برنامه شخص ثالثی وجود نداشت. به هر حال، اگر به سفارشی‌سازی علاقه دارید، از تلاش شرکت با HyperOS قدردانی خواهید کرد، که با به‌روزرسانی‌ های آینده بهتر می‌شود. با توجه به این نکته، POCO قول داده است که تا سه سال به روز رسانی نرم افزاری بزرگ و چهار سال به روز رسانی امنیتی برای سری X6 ارائه دهد.

حرف آخر

از نظر ما شیائومی پوکو X6 پرو در میان گوشی‌ های هوشمند مبتنی بر گیمینگ در بخش میان‌ رده، جایگاه بلندی دارد. البته هنوز شروع سال جدید است و می‌ توان انتظار داشت بسیاری از گوشی‌ های هوشمند تاثیرگذار دیگر در راه باشند. تا آن زمان، اجازه دهید این گوشی را با گوشی های هوشمند مبتنی بر عملکرد سال گذشته، مانند iQOO Neo 7 و OnePlus Nord 3 مقایسه کنیم.

شیائومی پوکو X6 پرو از نظر عملکرد بهتر از هر دو گوشی پیشی گرفته و حتی نمایشگر بهتری نسبت به رقبای اصلی خود ارائه می دهد. با این حال، وقتی نوبت به نرم افزار نسبتاً تمیز OnePlus Nord 3 5G و سرعت شارژ سریع تر در iQOO Neo 7 می رسد، عقب میماند.

شارژ سریع ۶۷ واتی شیائومی پوکو X6 پرو، اگرچه سریع‌ترین نیست، اما همچنان چشمگیر است و نرم‌افزار آن سرشار از ویژگی‌ها است. نمایشگر و عملکرد هر دو درجه یک هستند و عمر باتری بسیار چشمگیر است. علی‌رغم نگرانی‌های جزئی در مورد کیفیت دوربین، POCO X6 Pro یک انتخاب قانع‌کننده برای قیمت درخواستی خود است که از ۲۶۹۹۹ روپیه شروع می‌شود.

امیدواریم کامل ترین بررسی را از گوشی شیائومی پوکو X6 پرو در اختیارتان قرار داده باشیم.

 

نظر شما کاربران درباره گوشی شیائومی پوکو X6 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکنودات،بروزترین منبع خبری دنیای تکنولوژی به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را همراه ما دنبال کنید.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.