برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال ۲۰۲۴: خاص ترین مدل های موجود در جهان!

گزینه های معروف واقعیت مجازی!

برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال ۲۰۲۴: خاص ترین مدل های موجود در جهان!

دنیای واقعیت افزوده یکی از نقاط پیشرفت تکنولوژی محسوب می شود که هم اکنون با عینک های VR می توانید از تمامی قابلیت های این فناوری استفاده کنید. فعالیت های گوناگونی در این حوزه انجام می گیرد که روز به روز پیشرفته تر می شود، برای مثال اجرای جلسات کاری یا کنسرت های موسیقی که با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می گردد. در مقاله برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال ۲۰۲۴ داریم با اشاره به نقاط قوت و ضعف هر نسخه بهترین مدل را به شما معرفی کنیم.

نمونه های معروفی در بازار جهانی وجود دارد که می توان به Meta Quest 3 با قیمت ۵۰۰ دلاری یا Vision Pro اپل ۳۵۰۰ دلاری اشاره کرد. اکنون ارزش دارد که یک بخش همهجانبه را انتخاب کرد و با این فناوری جدید با تمامی جزئیات و مشخصات آشنا شویم.

معمولاً سه عامل اصلی نحوه ارزیابی هدست های واقعیت مجازی است: کنترل ها، غوطه وری و ارگونومی. قرار دادن یک نمایشگر موبایل در داخل یک هدست پلاستیکی و چسباندن چند هدبند الاستیک ارزان قیمت به آن کار چندان دشواری نیست. با این حال، ایجاد چیزی که به خوبی متعادل باشد و پس از ۳۰ دقیقه راحت باقی بماند نیاز به فناوری دارد.

تست ارگونومی بسیار ساده است، در مدت زمانی که طی استفاده از این دستگاه می گذارنید باید هیچ نوع خستگی نداشته باشید. با این حال، در بعضی از نمونه ها کاربر نمی تواند حتی ۱۵ دقیقه کامل تحمل داشته باشد.

علاوه براین، داشتن صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح بالا با نرخ تازه‌سازی سریع که همه چیز را واضح و بدون درز جلوه خوبی برای کاربران دارد. فاکتور مهم دیگر میدان دید است که نشان می‌دهد صفحه‌های واقعیت مجازی چقدر می‌توانند دید شما را ثبت کنند. دید محدود، احساس حضور یا تصور در یک محیط مجازی را کاهش می‌دهد و حس یک دوربین دوچشمی ایجاد می شود.

برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال ۲۰۲۴

برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال 2024

Meta Quest 3 | متا کوئست ۳

دنباله‌ی Quest 2 که مشتاقانه انتظارش را داشتیم از هر لحاظ پیشرفت کرده است: به لطف دوربین‌های واقعیت ترکیبی تمام رنگی، صفحه‌نمایش بهتر و تناسب راحت‌تر، می‌توانید دنیای واقعی را با جنبه‌های مجازی ببینید. اگرچه قیمت آن ۵۰۰ دلار بیشتر از Quest 2 است، اما یک هدست بسیار با کیفیت تر با سخت افزار و اپتیک است که به شما امکان می دهد از سال ها غوطه وری در واقعیت مجازی لذت ببرید.

تراشه کوالکام اسنپدارگون XR2 نسل ۲ به Quest 3 قدرت می‌دهد، که Meta ادعا می‌کند دو برابر ظرفیت گرافیکی نسخه قبلی را دارد. بازی‌هایی مانند Red Matter 2 که تصاویری ارتقا یافته‌اند تا تجربه‌ای شبیه به PC VR ارائه دهند، به وضوح این قدرت اضافی را نشان می‌دهند. این دستگاه با صفحه نمایش های ارتقا یافته خود، با ۲۰۶۴ در ۲۲۰۸ پیکسل در هر بخش، تجربه ای حتی بهتر از رقبای اصلی خود ارائه می دهد.

وضوح صفحه نمایش: ۲۰۶۴ در ۲۲۰۸ پیکسل

نرخ تازه سازی: ۹۰ هرتز

پردازنده: اسنپدارگون XR2 Gen 2

حافظه رم : ۸ گیگابایت

فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت

وزن: ۴۷۰ گرم

اگر می‌خواهید فوراً به پیام متنی پاسخ دهید، می‌توانید به لطف دوربین‌های واقعیت ترکیبی آن نیز به راحتی دنیای واقعی را مشاهده کنید. جذابیت این مدل به قدری خوب است که علاوه بر ارائه واقعیت مجازی همهجانبه، پیش‌نمایشی از آینده واقعیت ترکیبی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، برای تجربه بهتر VR، می‌توانید آن را به رایانه‌های شخصی بازی متصل کنید، درست مانند نسخه قبلی.

برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال 2024

Apple Vision Pro | اپل ویژن پرو

در ادامه مقاله برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال ۲۰۲۴، به یکی از محصولات خاص اپل می پردازیم که سر و صدای زیادی در بازار داشت. تغییر شکل چشم انداز واقعیت مجازی پیرامون مفهوم محاسبات فضایی این شرکت یک سرمایه گذاری جسورانه ۳۵۰۰ دلاری است. اگرچه بسیار گران، کمی ناراحت کننده و به طور غیرمنتظره ای پر زرق و برق است، اما Apple Vision Pro بزرگترین پیشرفت در بازار راکد VR در سال های اخیر است.

سیستم عامل: VisionOS

نمایشگر : Micro-OLED

تراشه اختصاصی : اپل M2 و R1

اکثر مردم از قیمت اصلی آن ناراضی هستند، اما اگر از نظر یک کاربر مصرف کننده نگاه کامل داشته باشید یا پول زیادی برای خرج کردن دارید و می‌خواهید بهترین مدل موجود در حال حاضر را داشته باشید، این هدست بی‌نظیر است.

برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال 2024

Meta Quest 2 | متا کوئست ۲

برای اکثر مشتریان، Meta Quest 2 همچنان بهترین مدل ارزان قیمت واقعیت مجازی حتی پس از سال ها است. پوشیدن آن برای مدت طولانی خوشایند می باشد و هیچ اذیتی ندارد. هنوز هم بهترین نمونه برای شروع با واقعیت مجازی بدون هزینه زیاد قطعا این مدل می باشد چرا که با قیمت اولیه ۲۹۹ دلاری تنها نسخه موجود در بازار است.

همچنین، با کنترل‌کننده‌های حرکتی عالی متا و لیست وسیعی از بازی‌ها همراه است که می‌توانید در هر جایی بازی کنید. برای تجربه‌های پیچیده‌تر VR، همچنین می‌توانید این دستگاه را به رایانه‌ای خود نیز وصل نمایید.

صفحه نمایش LCD: رزولوشن ۱۸۳۲ در ۱۹۲۰ پیکسل

حافظه رم:۶ یا ۸ گیگابایت

فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت

پورت ها: پورت USB-C، جک ۳.۵ میلی متری

ابعاد: ۱۹ در ۱۰ در ۱۴ سانتی متر

وزن: ۵۰۳ گرم

نمایشگر های سوئیچ سریع با وضوح ۱۸۳۲×۱۹۲۰ در هر طرف و نرخ تازه سازی یکپارچه ۹۰ هرتز از ویژگی های این مدل هستند. اگرچه میدان دید چندان بهتر نیست، هنوز هم برای لذت بردن از اکثر تجربیات واقعیت مجازی کافی می باشد. تعویض پدهای صورت نیز می تواند به گسترش کمی دامنه دید آن کمک کند. علاوه براین می توانید با ۴۹ دلار، بند سر Elite را نیز برای تناسب راحت‌تر تهیه کنید.

برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال 2024

PlayStation VR 2 | پلی استیشن وی‌آر ۲

یکی از بهترین هدست هایی که طی ماه های گذشته توسط منتقدان زیادی پیشنهاد شده است، قطعا PlayStation VR 2 می باشد. با دو پنل ۲K OLED HDR جزو بهترین مدل های موجود محسوب می شود. علاوه بر این، دارای برخی از ویژگی های جدید بسیار خوشایند مانند لمس هدست و ردیابی چشم است. بهترین بخش در بازی با پلی استیشن ۵ می باشد که تجربه واقعیت مجازی با کیفیت بالا بدون صرف هزینه بیش از ۱۰۰۰ دلار برای شما وجود دارد.

وضوح نمایشگر: ۲۰۰۰ در ۲۰۴۰ پیکسل

نرخ تازه سازی: ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز

زاویه دید: ۱۱۰ درجه

دوربین: ۴ دوربین مادون قرمز (۲ عدد در داخل هدست، ۱ عدد در هر کنترلر)

کنترلر: کنترلرهای Sense

پورت اتصال: USB-C

قیمت اصلی این دستگاه ۵۵۰ دلار است که بیشتر از خود PS5 می باشد. Gran Turismo 7 و Horizon VR دو مورد از معدود نسخه‌های انحصاری اولین اجرا هستند و پس از آن نسخه‌های بیشتری منتشر نشده است.

برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال 2024

HP Reverb G2 | اچ‌پی ریورب جی ۲

اگر به واقعیت مجازی بی‌سیم اهمیت نمی‌دهید و می‌خواهید هزینه کمی برای یک هدست خرج کنید، HP Reverb G2 با قیمت ۵۹۹ دلار انتخاب مناسبی برای شما است. این دستگاه با همکاری Valve ساخته شده است و برخی از بهترین ویژگی‌ها مانند بلندگوهای میدان نزدیک را از نسخه خاص Index الگوبرداری شده‌اند. مدل جدید با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۲۱۶۰ پیکسل در هر طرف، نرخ تجدید ۹۰ هرتز و میدان دید نسبتاً وسیع ۱۱۴ درجه، از نمایشگرهای واضح نیز برخوردار است.

وضوح تصویر: ۲۱۶۰ x 2160 پیکسل

نرخ تازه سازی: ۹۰ هرتز

سیستم عامل سازگار: ویندوز Mixed Reality

کنترلرها: دو عدد کنترلر HP Reverb G2

اتصالات: DisplayPort، USB-C

ابعاد: ۵.۰ در ۴.۷ در ۲.۶ اینچ (۱۲.۷ در ۱۱.۹ در ۶.۶ سانتی متر)

وزن: ۰.۳ پوند (۱۳۶ گرم)

این هدست که اولین نسخه واقعیت ترکیبی ویندوز با چهار سنسور است، که به ردیابی VR دقیق‌تر کمک می‌کند. همچنین، باید HP را به خاطر ایجاد هدستی با لایه‌های مجلل اطراف چشمی و بند عقب تحسین کرد که آن را فوق‌العاده راحت می‌کند.

برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال 2024

Valve Index VR kit | کیت VR والو ایندکس

هنوز هم یکی از بهترین گزینه های سطح بالا، Valve Index VR kit است. این کیت کامل، دارای دو ایستگاه پایه SteamVR و کنترلرهای ردیابی انگشت Valve همه جانبه با قیمت ۹۹۹ دلار می باشد. با وجود اینکه هدست‌های پیشرفته‌تری در دو سال گذشته عرضه شده‌اند، این مدل به دلیل میدان دید چشمگیر ۱۳۰ درجه، نرخ تازه‌سازی چشمگیر ۱۴۴ هرتز و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، همچنان یک انتخاب عالی محسوب می شود. Index نسبت به اکثر نمونه های موجود صفحه‌نمایش صاف‌تر و بزرگ‌تری دارد.

نمایشگر: دو عدد LCD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۶۰۰

نرخ تازه سازی: ۹۰ هرتز یا ۱۲۰هرتز

میدان دید: تقریباً ۱۳۰ درجه

کنترلرها: کنترلرهای Valve Index VR

پورت های اتصال: DisplayPort و USB

علاوه براین، نصب دو سنسور در طرف مقابل اتاق برای ایندکس، طی استفاده از برنامه SteamVR ضروری است. با این حال، دقت ردیابی بهبود یافته و نرخ تازه‌سازی بیشتر آن بخش سخت را جبران می‌کند. اگرچه به اندازه Quest 2 کاربر پسند نیست، اما با این قیمت، در ازای یک تجربه واقعیت مجازی عالی واقعاً کمی آزار و اذیت را تحمل خواهید کرد.

هدست واقعیت مجازی VR چگونه کار می کند؟

هدست واقعیت مجازی در اصل فقط یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت است که شما آن را روی صورت خود قرار می دهید. کار واقعی رندر کردن یک بازی برای هدست سیمی بر روی رایانه شخصی یا کنسول بازی انجام می شود. این عملکرد مستقیماً روی دستگاه برای نسخه های کاملاً بی‌سیم مانند Meta Quest 3 انجام می‌شود.

برای ترسیم فضای فیزیکی شما، آنها از حسگرهایی استفاده می‌کنند که در هدست یا دستگاه‌های خارجی ادغام شده‌اند. برای اینکه شما را به طور کامل در محیط سه بعدی خود غوطه ور کنند، دستگاه های واقعیت مجازی معمولاً از کنترلرهای ردیابی حرکت استفاده می کنند، اما همچنان می توانید از گیم پد یا صفحه کلید و ماوس استاندارد استفاده کنید.

بهترین هدست واقعیت مجازی برای ردیابی تمام بدن کدام است؟

اگرچه هنوز یک لباس کامل برای واقعیت مجازی لمسی ایجاد نشده است، اما اکثر هدست‌هایی از فناوری Steam VR استفاده می کنند، می‌توانند بدن شما را با دقت تشخیص دهند. به عنوان مثال مدل Valve Index با سنسورهای ردیابی اتاق می تواند در ترسیم نقشه بدن شما نسبت به سنسورهای داخلی رقبا مهارت بیشتری داشته باشد.

برای پوشش حتی بیشتر، می توان دستگاه به راحتی به نوارهای کمر، ساق پا و مچ متصل کرد. با اینکه مدل Meta Quest 3 فاقد گزینه‌های ساده ردیابی بدن است، می‌توانید یک هدست Steam VR را با اتصال ردیاب‌های Vive در حالی که دستگاه به رایانه شخصی شما متصل است شبیه‌سازی کنید.

سخن نهایی 

در مقاله برترین عینک های واقعیت مجازی VR در سال ۲۰۲۴ سعی کردیم بهترین موارد موجود در بازار جهانی را با تمامی جزئیات برای شما کابران گرامی گردهم بیاوریم. خرسند می شویم نظرات و انتقادات خود را در بخش پیام برای ما ارسال نمایید. همچنین، می توانید در صورت علاقه مندی به حوزه تکنولوژی از دیگر مقالات جذاب سایت دیدن فرمایید.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.