ایران در رتبه شانزدهم خودروسازان دنیا : رشد ۱۲ درصدی در سال ۲۰۲۳

ایران در رتبه شانزدهم خودروسازان دنیا : رشد ۱۲ درصدی در سال ۲۰۲۳

بر اساس گزارش سازمان بین المللی وسایل نقلیه موتوری (OICA)، ایران شانزدهمین خودروساز در دنیا قرار گرفت. این سازمان یک فهرست جدید از کشور هایی که در سال ۲۰۲۳ اقدام به تولید خودرو کرده بودند منتشر کرد که ایران در این فهرست، رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده بود.

طبق آمار و اطلاعات این فهرست، ۱ میلیون و ۱۸۸ هزار خودرو در سال ۲۰۲۳ تولید شده که نسبت به ۱ میلیون و ۶۴ هزار خودرو در سال ۲۰۲۲، شاهد رشد ۱۲ درصدی هستیم. وضع قوانین جدید برای خودرو های فرسوده و همچنین فروش خودرو های مدل جدید با روش های مختلف، باعث افزایش تولید خودرو در سال گذشته شده است.

آمار کاملی درمورد اینکه کدام برند بیشترین سهام را میان خودروسازان در ایران دارد، منتشر نشده اما شرکت های سایپا و ایران خودرو با درصد زیادی نسبت به دیگر شرکت ها رقابت می‌کنند. صنعت خودروسازی ایران بعد از صنعت گاز و نفت، سومین صنعت فعال کشور محسوب می‌شود که ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی و ۴ درصد نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار (OICA)، کشور چین با ۳۰ میلیون ۱۶۰ هزار خودرو در بالای فهرست قرار دارد و بعد از آن کشور آمریکا با ۱۰ میلیون ۶۱۱ هزار دستگاه در رتبه دوم قرار دارد. بعد از این کشور ها، ژاپن با ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار خودرو در رتبه بعدی قرار دارد.

کشور های هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، فرانسه و ترکیه بعد از این سه کشور قدرتمند در بخش خودروسازی قرار گرفته اند. بعد از ایران که در رتبه شانزدهم قرار دارد، کشور هایی همچون روسیه، اسلواکی، بریتانیا و ایتالیا مشاهده می‌شود.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.