اولین قطار هیدروژنی چین در مقابل سوخت های فسیلی برتری بزرگی را به دست آورد!

اولین قطار هیدروژنی چین در مقابل سوخت های فسیلی برتری بزرگی را به دست آورد!

به تازگی طی تست های گوناگون نتایج موفقیت آمیزی از اولین قطار هیدروژنی چین دریافت شد. این پروژه، پنجشنبه هفته گذشته در چانگچون در استان جیلین اتفاق افتاد و قطار جدید که توسط شرکت CRRC Changchun Railway Vehicles طراحی شده بود، پس از بارگیری کامل، به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسید. پیشرفت قابل توجهی در استفاده از فناوری انرژی هیدروژن برای حمل و نقل ریلی با این آزمایش موفقیت آمیز انجام شده است.

اولین قطار هیدروژنی چین

نتایج کامل پروژه اولین قطار هیدروژنی چین

این قطار پیشرفته بر خلاف قطارهای معمولی که به سوخت های فسیلی یا کابل های برق بالای سر وابسته هستند، دارای یک سیستم رانش انرژی هیدروژنی است. نتایج آزمایش نشان می‌دهد که این فناوری یک منبع انرژی قوی و طولانی مدت با میانگین مصرف انرژی تنها ۵ کیلووات ساعت در هر کیلومتر فراهم می‌کند. این رقم تمام مشخصات طراحی را برآورده می کند و قطار را در خط مقدم بهره وری انرژی در سراسر جهان قرار می دهد.

در طول تست، قطار با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر، نیاز به مکث برای شارژ مجدد را تا حد زیادی به حداقل می رساند. سیستم قدرت هیدروژن قبل از اجرای آزمایشی از نظر طول عمر، عملکرد در دماهای بسیار سرد (۲۵- تا ۳۵ درجه سانتیگراد)، مقاومت در برابر لرزش، سازگاری الکترومغناطیسی و ایمنی در برابر آتش به شدت مورد آزمایش قرار گرفت. این آزمایش گسترده عملکرد مطمئن و ایمنی دستگاه را تضمین می کند.

اولین قطار هیدروژنی چین

موفقیت بزرگ اولین قطار هیدروژنی چین، نقطه عطف مهمی برای بخش حمل و نقل ریلی است و در را برای استقرار گسترده‌تر فناوری انرژی هیدروژن باز می‌کند. علاوه بر این، دستیابی به استقلال و کنترل تکنولوژیکی مهم در فرآیند ایجاد تجهیزات حمل و نقل لوکس نیز جزو عوامل مفید این پروژه می باشد. امیدواریم کشورهای بیشتری از این روند پیروی کنند تا تعادل انرژی طبق برنامه حاصل شود.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.