افسار گسیخته مثل اوپو فایند ایکس ۷ : قدرتنمایی در انتوتو با تراشه مدیاتک

مدیاتک بلای جان سری اسنپدراگون کوالکام

افسار گسیخته مثل اوپو فایند ایکس ۷ : قدرتنمایی در انتوتو با تراشه مدیاتک

لیست جدید انتوتو برای ماه اول سال ۲۰۲۴ منتشر شد که شاهد اعداد و ارقام بسیار عجیب و غریب بودیم. مدیاتک در چند ماه گذشته، با اختلاف زیاد توانسته قدرت خود را در بازار گوشی های میان رده و پرچمدار ارتقا دهد تا جایی که قدرتمندترین تراشه اسنپدراگون هم توانایی رقابت با آنرا نداشته باشد.

قدرتمندترین تراشه کوالکام که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است، در تست های صورت گرفته امتیاز و عملکرد بسیار ضعیفی نسبت به تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ به ثبت رسانده است. این در حالی است که گوشی هایی همچون گلکسی S24 اولترا سامسونگ و Asus ROG Phone 8 Pro مجهز به جدیدترین تراشه اسنپدراگون هستند.

گوشی اوپو فایند ایکس ۷ در تست هایی که انجام گرفته شد، عملکرد فوق العاده و عجیب غریبی به نمایش گذاشت که قاعده بازی را به کلی عوض کرد. این گوشی حتی قوی تر از سری آیفون ۱۵ اپل است که کیفیت خوبی به نمایش می‌گذارد. باتوجه به آمار و اعداد به دست آمده، مدیاتک در آینده نه چندان دور بازار موبایل را به دست خواهد گرفت.

اوپو فایند ایکس 7

در لیست جدید انتوتو، علاوه بر گوشی های پرچمدار، در بخش میان رده هم تراشه های مدیاتک مورد استفاده قرار گرفته است. گوشی هایی که به تراشه مدیاتک مجهز هستند، از نظر آماری و عملکردی نسبت به گوشی هایی که از پردازنده های اسنپدراگون بهره‌ می‌برند زیاد هستند.

گوشی ردمی K70E با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا تولید شده است که امتیاز ۱.۳۸ میلیون را در انتوتو به دست آورده و در مقابل این گوشی نیز ریلمی GT NEO 5 وجود دارد که از تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ استفاده می‌کند که عملکرد بسیار ضعیفی در مقابل رقیب خود دارد.

با توجه به لیست منتشر شده و تعداد گوشی های مختلف در بخش پرچمدار و میان رده، شاهد آقایی و بزرگی مدیاتک در گوشی های هوشمند هستیم و اگر این روند ادامه دار باشد، شاهد جایگزین شدن تراشه های دایمنسیتی در اکثر گوشی های موجود در  بازار خواهیم بود.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

منبع notebookcheck

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.