افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳

افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ در برخی از مدلهای خودرو ملموس‌تر خواهد بود. قیمت پژو ۲۰۶ در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تقریبا ۲۸ درصد رشد داشته است. این خبر با اینکه مالکان این خودرو را خوشحال کرده است اما این اتفاق درحالی رخ میدهد که متقاضیان میتوانستند در هفته اول پاییز این خودرو را با ۴۶۰ میلیون خریداری کنند اما در هفته پایانی اسفند ۱۴۰۲ باید مبلغی معادل ۵۹۰ میلیون تومان پرداخت میکردند. به زبان ریاضی این خودروی محبوب ماهانه ۴.۵ درصد رشد قیمت داشته است.

افزایش قیمت خودرو در سال 1403

افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ از زبان کارشناسان:

فرهاد احتشام‌زاد، کارشناس صنعت خوردو اظهار داشت: خودروسازان داخلی به پیشرفت در بازار ادامه میدهند. آنها به خوبی توانستند در مقابل موتاژکاران که خودروهای متنوع روانه بازار میکنند، سهم خود را حفظ کنند. این در حالی است که معضلاتی مثل مکانیزم‌های قیمت‌گذاری یا تغییر تعرفه‌ها، نتوانسته مونتاژکاران را دچار چالش بزرگی کند.اگر زیرساخت‌ها فراهم نشود، اعم از ارتباطات بین‌المللی، تخصیص ارز. تامین مواد اولیه با نرخ‌های رقابتی، خودروهای دولتی و قطعه‌سازان نیز توان معجزه نخواهند داشت و نیازمند پشتیبانی هستند که بتوانند تولید را بالا ببرند. ادامه روال فعلی، شکاف بیشتری را به طور قطع میان عرضه و تقاضا به وجود می‌آورد و کماکان این انتظار قرعه‌کشی و شانس و برنده شدن در حوزه خودرو را باید داشته باشیم. بدین ترتیب افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ قطعی و دریغ ناپذیر است.

سعید مدنی، کارشناس خودرو: در اقتصاد کشوری که حداقل یک تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی وجود دارد و بالطبع این تورم برای سال آینده هم بدتر می شود و هیچ فکردرستی برای حل و از بین بردن تورم وجود ندارد نباید انتظار این را داشته باشیم که قیمت خودرو ثابت بماند.درمجموع هر دو خودرو ساز کشور افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ را خواهند داشت.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.