غول چینی بیدار میشود: هواوی با رشدی چشمگیر، اپل را در بازار گوشی های هوشمند چین پشت سر گذاشت
طبق گزارشات اخیر شرکت تحقیقات بازار IDC، هواوی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رشدی خیرهکننده را در بازار گوشی های هوشمند چین تجربه کرد و به طور قابل توجهی از رقیب دیرینه خود، اپل، پیشی گرفت.
رشد چشمگیر سهم هواوی
هواوی با ثبت رشد ۱۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته، جایگاه دوم را در بازار چین از آن خود کرد و سهم بازار خود را به ۱۷ درصد رساند.
این جهش عظیم، عمدتا به دلیل رفع برخی از محدودیتهای زنجیره تامین که این شرکت در سالهای اخیر با آن مواجه بود، به وقوع پیوست.
سهم بازار گوشی های هوشمند در چین – سه ماهه اول ۲۰۲۴
رتبه | شرکت | سهم بازار ۲۰۲۴ (سه ماهه اول) | سهم بازار ۲۰۲۳ (سه ماهه اول) | رشد سالانه |
---|---|---|---|---|
۱ | Honor | ۱۷.۱% | ۱۶.۱% | +۱۳.۲% |
۲ | هواوی | ۱۷.۰% | ۸.۶% | +۱۱۰.۰% |
۳ | اوپو | ۱۵.۷% | ۱۹.۸% | -۱۵.۵% |
۴ | اپل | ۱۵.۶% | ۱۷.۸% | -۶.۶% |
۵ | ویوو | ۱۴.۶% | ۱۷.۴% | -۱۰.۷% |
۶ | دیگر برندها | ۲۰.۱% | ۲۰.۴% | +۴.۸% |
مجموع | ۱۰۰.۰% | ۱۰۰.۰% | +۶.۵% |
تسلط آنر
Honor، زیرمجموعه سابق هواوی، همچنان با سهم بازار ۱۷.۱ درصد، عنوان پرفروش ترین برند گوشی های هوشمند در چین را به خود اختصاص میدهد.
این شرکت شاهد رشد سالانه ۱۳.۲ درصدی بوده و نشان میدهد که همچنان یک نیروی قدرتمند در بازار داخلی باقی مانده است.
افت اپل
در مقابل، اپل شاهد کاهش مداوم سهم بازار خود در چین بوده و در حال حاضر با ۱۵.۶ درصد در رتبه چهارم قرار دارد.
تحریم های ایالات متحده و افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی چینی، چالشهای بزرگی را برای این شرکت آمریکایی به وجود آورده است.
رقبای دیگر
اوپو با ۱۵.۷ درصد در رتبه سوم و ویوو با ۱۴.۶ درصد در رتبه پنجم قرار دارند.
۲۰.۱ درصد باقی مانده بازار نیز بین برند های کوچکتر تقسیم شده است.
بازار گوشی های هوشمند چین در حال حاضر رشدی پویا را تجربه میکند و شاهد رقابت تنگاتنگی بین برندهای مختلف است.
هواوی با بازگشت قدرتمند خود، اپل را به چالش کشیده و Honor همچنان به عنوان رهبر بازار شناخته میشود.
اوپو و ویوو نیز همچنان بازیگران مهمی در این بازار باقی ماندهاند.
__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __