براساس گزارشی از رویترز، تیم ترامپ رئیس جمهور منتخاب ایالات متحده، در تلاش است قانون وضع شده توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه در سال ۲۰۲۱ را کاملا تغییر بدهد. این درخواست مبنی بر ارائه گزارش تصادفات سیستم رانندگی خودکار بود که در خودروهای ویژه با فناوری پیشرفته کمک راننده است.
جزئیات این قانون بدین شکل بود که سیستمهای رانندگی خودکار توانایی گزارش ۳۰ ثانیه از تصادف را داشته باشند و هدف جمعآوری دادههایی است که میتواند به شناسایی مشکلات احتمالی ایمنی کمک کند.
جمعآوری دادهها برای گزارش تصادفات سیستم رانندگی خودکار
این دادهها در تحقیقات مربوط به تصادفات شامل شش شرکت تاکنون، از جمله تسلا و جنرال موتورز کروز استفاده شده است. روبترز از منابع نزدیک به مدیران تسلا گزارش داد که این شرکت از الزامات گزارشدهی به هیچ وجه خشنود نیست و متعقد است که دادهها میتواند برای مصرفکنندگان گمراهکننده باشد. در سندی که رویترز مشاهده کرد، تیم انتقالی که مسئول ایجاد یک استراتژی ۱۰۰ روزه برای سیاستهای خودرویی است، طبق گزارشها توصیه میکند که دولت آینده این الزامات را کاملا تغییر بدهد.
تسلا تاکنون به تنهایی بیش از ۱۵۰۰ تصادف را به شرکتهای موجود ارائه گزارش داده است. با این حال، تحلیلگران حوزه حقوق و ایمنی، مانند برایانت واکر اسمیت، ابراز میکنند که تسلا به دلیل داشتن تعداد بیشتری خودرو با سیستمهای پیشرفته خودران، دادههای بیشتری جمعآوری میکند و این میتواند به افزایش آمار تصادفات منجر شود.
در حال حاظر مشخص نیست که ایلان ماسک، که به عنوان یکی از حامیان مالی ترامپ در طول کمپینهای انتخاباتی شناخته میشود و در نظر دارد در دولت جدید به عنوان مسئول وزارت کارآمدی دولت فعالیت کند، چه نقشی در این رویکرد جدید ایفا کرده است. تصمیمات آینده در این زمینه میتواند تاثیرات عمیقی بر صنعت خودرو و ایمنی عمومی داشته باشد . به طور ویژه قوانین مربوط به گزارش تصادفات و سیستمهای خودران را تحت تاثیر قرار بدهد.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __