پردازنده مدیاتک +Dimensity 9200 با بهبود عملکرد CPU و GPU معرفی شد

رقیبی سرسخت برای Snapdragon

پردازنده مدیاتک +Dimensity 9200 با بهبود عملکرد CPU و GPU معرفی شد

با وجود رقابت های سرسخت در بین بازار گوشی های هوشمند پردازنده های زیادی برای این دستگاه ها تولید می شود که یکی از آنها پردازنده های شرکت MediaTek است. جدید ترین چیپست آنها دیمنسیتی ۹۲۰۰ بود که همراه با قابلیت های خاص عملکرد بسیار بالایی را فراهم می کرد. ولی به تازگی این شرکت نسخه ارتقا یافته این چیپست را با نام مدیاتک +Dimensity 9200 معرفی کرده است که عملکرد CPU و GPU را بهبود می بخشد. با این محصول جدید، این برند همچنان خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در دنیای رقابتی چیپست های پرچمدار قرار می دهد.

مدیاتک +Dimensity 9200

مشخصات مدیاتک +Dimensity 9200

پردازنده مدیاتک +Dimensity 9200 دارای یک پیکربندی هشت هسته ای چشمگیر است که Cortex-X3 به عنوان پردازنده ۳ هسته ای Cortex-A715 و ۴ هسته ذخیره انرژی Cortex A-510 عمل می کند. سرعت کلاک تمامی هسته ها به ترتیب به ۳.۳۵ گیگاهرتز، ۳ گیگاهرتز و ۲ گیگاهرتز افزایش یافته است.

این بهبود در بخش عملکرد نسبت به مدل های قبلی بسیار بالا بوده و قدرت دهی در فرکانس های ۳.۰۵ گیگاهرتز، ۲.۸۵ گیگاهرتز و ۱.۸ گیگاهرتز کلاک داشته است. این پردازنده بر روی گره تولیدی ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است که به آن کمک می کند کارآمدتر کار کند.

در بخش خاصی چون گیم نیز، مدیاتک +Dimensity 9200 دارای پردازنده گرافیکی ARM Immortalis G715 با افزایش ۱۵ درصدی حداکثر فرکانس است. همچنین، از فناوری HyperEngine 6.0 مدیاتک برای تجربه بازی روان‌تر و پایدارتر بهره می‌برد، که این فناوری در کنترل بازی تطبیقی ​​مدیاتک (MAGT) باعث می شود که انرژی زیادی مصرف نشود و مصرف انرژی کلی را تا ۱۲٪ کاهش دهد.

این پردازنده مجهز به واحد پردازش نسل ششم (APU 690)، پردازنده گرافیکی MediaTek Imagiq 890، MediaTek MiraVision 890 و MediaTek 5G UltraSave 3.0 است.علاوه بر این، در این چیپست از مودم ۴CC-CA 5G برای خروجی ۱۶ استفاده شده است تا عملکرد بین اتصالات زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave  قابلیت سوئیچ داشته باشد.

مدیاتک +Dimensity 9200

قابلیت های دیگر مدیاتک +Dimensity 9200 شامل پشتیبانی از Wi-Fi 7 22 + 22 با سرعت انتقال داده تا ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه و بلوتوث نسخه ۵.۳ است. همچنین، این چیپست ۱.۳۶ میلیون امتیاز را در پلتفرم بنچمارک AnTuTu دریافت کرده و از تمامی پرچمداران اندرویدی پیشی گرفته و در رده‌بندی این حوزه در بالاترین بخش قرار دارد. عملکرد این پردازنده بسیار بالا بوده و از دو نمایشگر با وضوح ۵K در ۶۰ هرتز، WHQD در ۱۴۴ هرتز و FHD در ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می کند.

به تازگی نیز این شرکت اعلام کرده است که iQOO اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از چیپست مدیاتک +Dimensity 9200 استفاده می کند. IQOO Neo 8 Pro می تواند اولین گوشی هوشمندی باشد که از این چیپست قدرتمند استفاده می کند.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.