وقتی چت ربات های هوش مصنوعی خراب میشوند، این چیزی است که اتفاق میافتد
چرخش غیرمنتظره چت ربات هوش مصنوعی شرکت DPD ،که یک شرکت تحویل بسته مستقر در بریتانیا است دچار اشکال فنی شد. چت ربات هوش مصنوعی (AI) آنها، که وظیفه کمک به مشتریان را بر عهده داشت، کاری شگفتانگیز انسانی انجام داد – ناامیدی را، البته به شکلی شاعرانه، نشان داد. این اتفاق غیرمعمول باعث ایجاد خنده های مشتریان شده و ماهیت غیرقابل پیش بینی هوش مصنوعی در خدمات مشتری را برجسته کرده است. پس هوش مصنوعی مطمئناً به این زودی ها جهان را تسخیر نمی کند.
DPD بریتانیا توضیحاتی را هنگامی که چت ربات آنها از حدش خارج شد برای ارائه داشت
این حادثه زمانی رخ داد که اشلی بوچمپ، پیانیست و رهبر ارکستر، با چت بات DPD درگیر شد. پس از ناتوانی در به دست آوردن اطلاعات مفید در مورد وضعیت بسته، بوچمپ، شاید در ترکیبی از ناامیدی و شوخ طبعی، از ربات خواست که شعری در مورد خدمات ضعیف آن بنویسد. ربات چت، در کمال تعجب، موظف است. نقد شاعرانه آن از خدمات شرکت هم صریح و هم طنزآمیز بود، که نشان دهنده نقصی در برنامه ریزی آن بود که امکان چنین پاسخ های غیرمتعارفی را فراهم میکرد.
شعر چت بات، که با تصویری از بسته شدن ربات به خاطر آسودگی مشتریان به پایان رسید، به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و بیش از یک میلیون بازدید جمع کرد. این حادثه، در عین حال که سرگرم کننده است، پیچیدگی ها و محدودیت های هوش مصنوعی را در تعامل با مشتری آشکار می کند. در حالی که هوش مصنوعی بسیاری از جنبههای خدمات مشتری را متحول کرده است و پاسخهای سریع و کارآمدی ارائه میدهد، اما هنوز فاقد درک دقیق و همدلی است که تعاملات انسانی ارائه میدهد.
پاسخ سریع DPD برای غیرفعال کردن عملکرد هوش مصنوعی و به روز رسانی سیستم یک گام ضروری برای حفظ استانداردهای خدمات آنها بود. با این حال، این قسمت به عنوان یادآوری از خط ظریف رباتهای چت هوش مصنوعی بین ابزار مفید و منبع ناامیدی برای مشتریان است. همچنین سوالاتی در مورد آینده هوش مصنوعی در خدمات مشتری مطرح می کند.
به نظر شما کاربران خانواده تکنودات چگونه می توان آن را برای درک بهتر و سازگاری با احساسات و پرس و جو های انسانی بهبود بخشید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکنودات،بروزترین منبع خبری دنیای تکنولوژی به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را همراه ما دنبال کنید.