باورش سخت است که بیش از پنج سال از زمانی که د توماسو برای اولین بار ما را با خودروی مفهومی نفسگیر P72 آشنا کرد، میگذرد. اکنون، نسخه نهایی هایپرکار د توماسو P72 بالاخره رونمایی شده و آماده ورود به بازار است و به طراحی خیرهکنندهای که برای اولین بار در جشنواره سرعت گودوود تحسین شد، وفادار مانده است.
در دنیای طراحی خودرو، ساخت خودروهای مفهومی میتواند بسیار آسان باشد. بدون محدودیتهای مقررات ایمنی یا استانداردهای انتشار گازهای گلخانهای، تولیدکنندگان بزرگ میتوانند بر روی طراحیهای چشمنوازی که توجه را به خود جلب میکنند، تمرکز کنند.
با این حال، همین چالشها به ویژه هزینههای بالای تولید اغلب منجر به تغییرات قابل توجهی در طراحی و مشخصات خودرو تا زمان ورود به بازار میشوند و در نتیجه محصول نهایی از چشمانداز اولیه فاصله میگیرد. اما این شرکت با هایپرکار د توماسو P72 رویکردی تازه در پیش گرفته و نسخهای تولیدی را رونمایی کرده است که به زیبایی جذابیت و ظرافت خودروی مفهومی را که در سال ۲۰۱۹ عاشق آن شدیم، حفظ میکند.
هایپرکار د توماسو P72 یک اثر هنری قابل توجه روی چرخها
علاقهمندان به خودرو احتمالا د توماسو را به خاطر پنترا افسانهای V8 و طراحیهای چشمنوازش میشناسند. هایپرکار د توماسو P72 اولین بار در شصتمین سالگرد تأسیس این شرکت در جشنواره سرعت گودوود ۲۰۱۹ رونمایی شد. پس از پنج سال توسعه، سرانجام شش سال پس از اولین رونمایی، نگاهی اجمالی به ظاهر نسخه تولیدی آن خواهیم داشت.
برخلاف بسیاری از خودروهای مفهومی که قبل از ورود به بازار به طرز چشمگیری تغییر میکنند، هایپرکار د توماسو P72 بسیاری از عناصر طراحی چشمگیر خود را که آن را بسیار جذاب کرده است، حفظ کرده است. این خودرو دارای بدنه کم ارتفاع و پهن، آینههای کناری زیبا و یک موتور جمع و جور است. بدنه تمام فیبر کربنی آن به دور شاسی فیبر کربنی پیچیده شده است که نه تنها وزن را پایین نگه میدارد، بلکه استحکام کلی خودرو را نیز افزایش میدهد. این ویژگیها نشان میدهد که جذابیت P72 فراتر از ظاهر نفسگیر آن است و نوید عملکرد چشمگیر را نیز میدهد.
در حالی که ظاهر خیرهکننده آن، تجربه رانندگی هیجانانگیزی را نوید میدهد، نگاهی گذرا به مشخصات آن، قلب هر عاشق خودرویی را به تپش میاندازد. در پشت راننده، یک موتور V8 دستساز ۵ لیتری قرار دارد که از یک موتور فورد مانند پانترا نمادین گرفته شده است.
این هیولا، مجهز به سوپرشارژر، بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۴ فوت گشتاور تولید میکند. د توماسو اطمینان حاصل کرده است که این موتور دارای قطعات داخلی فورج شده و منیفولدهای اگزوز منحصر به فرد است که علیرغم ریشههای آشنای آن، صدا و شخصیت متمایزی به آن میبخشد.
هایپرکار د توماسو P72 منحصرا با یک گیربکس دستی شش سرعته با نسبتهای نزدیک عرضه میشود و برای دیفرانسیل عقب تنظیم شده است. یک سیستم تعلیق پیشرفته pushrod با کمکفنرهای قابل تنظیم دستی، آنچه د توماسو وعده میدهد یک تجربه رانندگی خالص و رسا خواهد بود و ارتباط مستقیمی بین راننده و خودرو ایجاد میکند.
این جانشین چشمگیر مدل نمادین پنترا، واقعا بر ایجاد ارتباطی واقعی بین راننده و خودرو تمرکز دارد. به مدرکی نیاز دارید؟ فقط کافی است وارد شوید و همان هیجانی را که از کار با یک گیربکس دستی به شما دست میدهد، حس خواهید کرد، یادآور خودروهایی مانند پاگانی و اسپایکر.
اتصال قابل مشاهده اهرم دنده، نشانگرهای آنالوگ خیرهکننده که در قاب آلومینیومی زیبا قرار گرفتهاند و چرم دستدوز که صندلیها، فرمان و داشبورد را زینت میدهد، تنها چند ویژگی برجسته هستند که هایپرکار د توماسو P72 را منحصر به فرد میکنند.
همانطور که خودروساز عاقلانه میگوید:
“بدون صفحه نمایش، بدون سیستم اطلاعات سرگرمی، بدون لوازم اضافی و بدون حواسپرتی.”
این فلسفه واقعا ما را هیجانزده میکند و ما مطمئن هستیم که هایپرکار د توماسو P72 مالک خوششانسی که میتوانند این ادای احترام قابل توجه به صنعت مکانیکی را با خود به خانه ببرند، همین احساس را خواهند داشت.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __