یونیتی به تازگی یک نسخه نمایشی جذاب به نام Time Ghost را معرفی کرده است که قابلیتهای موتور بازی سازی یونیتی ۶ را به نمایش میگذارد. این دمو، با طولی کمی بیش از چهار دقیقه، توسط تیمی از توسعهدهندگان که قبلاً کارهای موفقی نظیر The Blacksmith، Book of the Dead و The Heretic را ساختهاند، طراحی شده است. در این نسخه نمایشی، پیشرفتهای چشمگیری در کیفیت بصری و پیچیدگی پروژه به کمک یادگیری ماشین به تصویر کشیده شده است.
گرافیک و تکنیکهای نوآورانه موتور بازی سازی یونیتی ۶
فناوری Time Ghost با گرافیک فوقالعادهای که از HDRP (خط لوله رندر با وضوح بالا) بهره میبرد، توجهات را جلب میکند. این نسخه نمایشی شامل گزینههای نورپردازی جدید، نور دود و نور قوی است که همگی عملکرد بالایی را با استفاده از GPU Resident Drawer ارائه میدهند. توسعهدهندگان میتوانند از ابزارهای VFX Graph و Shader Graph برای شخصیسازی گرافیک خود استفاده کنند.
جزئیات فوقالعادهای در این دمو قابل مشاهده است؛ برای مثال، در نماهای نزدیک از لباس شخصیتها، میتوان تکتک الیاف پارچه را مشاهده کرد. حتی در صحنههای پرتحرک، مانند دویدن شخصیتها، لباس به شکل واقعگرایانهای تغییر شکل میدهد.
با وجود گرافیک واقعگرایانه، برخی شخصیتها هنگام دویدن کمی رباتیک به نظر میرسند. این مسئله ممکن است به نحوه قرارگیری اندامها برگردد، چرا که به نظر میرسد شخصیتها تلاش میکنند تعادل خود را حفظ کنند و در نتیجه کمی نامتعارف به نظر میرسند.
یکی از تمرکزهای کلیدی یونیتی در موتور بازی سازی یونیتی ۶، استفاده از یادگیری ماشین برای بهبود دقیق و واقعگرایانه تغییر شکل پارچههاست. آنها از Unity Sentis برای آموزش مدل ML با ۲۰۰۰ فریم انیمیشن استفاده کردهاند. این تغییرات دقیق در تنها ۰.۸ میلیثانیه در هر فریم انجام میشود و به این پروژه امکان میدهد که وفاداری بصری بالایی را حفظ کند.
موتور بازی سازی یونیتی ۶ با ویژگیهای جدیدی مانند سیستم موهای بهبود یافته نیز به نمایش گذاشته شده است. با نزدیک شدن به شخصیتها، میتوانید موهای شبیهسازیشده با تراکم بالا و زمان واقعی را مشاهده کنید. این ویژگی که در ابتدا در پروژه Enemies مورد استفاده قرار گرفته، به طور قابل توجهی ارتقا یافته و شامل رندر بدون درز LOD و باد حجمی است.
یونیتی همچنین یک پست وبلاگی منتشر کرده است که جزئیات بیشتری درباره موتور جدید و ویژگیهای آن ارائه میدهد. ویژگیهایی مانند سیستم تصادم VFX جدید و بهبود یافته، امکان ایجاد برخوردهای پیشرفتهتر و قویتر را فراهم میکند. موتور بازی سازی یونیتی ۶ بهزودی، در تاریخ ۱۷ اکتبر، منتشر خواهد شد و به نظر میرسد که این نسخه جدید تحولی در صنعت بازیسازی ایجاد کند.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __