اپل با انتشار iOS 18، بزرگترین بروزرسانی تاریخ آیفون را وعده داده بود، اما مشکلات iOS 18.2 و از کار افتادن آیفون جزو بزگترین ایرادات بود که تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از این مشکلات، اختلال در عملکرد دوربین و چراغ قوه آیفون پس از انتشار نسخه جدید گزارش شده است.
در این میان، یک کاربر پس از پیروی از توصیه نمایندگان اپل مبنی بر بازنشانی به تنظیمات کارخانه، با مشکل جدیتری مواجه شده و آیفون او به اصطلاح بریک شده است. این موضوع نگرانیهای جدی را در مورد کیفیت این بهروزرسانی و نحوه پاسخگویی اپل به مشکلات کاربران ایجاد کرده است.
مشکلات iOS 18.2 و از کار افتادن آیفون براساس گزارش های کاربران
کاربران متعددی در شبکههای اجتماعی مانند رددیت و X تجربیات خود را در مورد مشکلات مربوط به دوربین و چراغ قوه پس از نصب بروزرسانی iOS 18.2 به اشتراک گذاشتهاند. این گزارشها نشان میدهند که منشاء اصلی این مشکلات، خود بهروزرسانی iOS 18.2 است، زیرا پیش از انتشار آن، کاربران چنین مشکلاتی را گزارش نکرده بودند.
یکی از کاربران با نام کاربری Cryptographer64 توضیح میدهد که دوربین آیفون او پس از بروزرسانی، در برخی مواقع به طور کامل از کار میافتد و تنها یک صفحه سیاه نمایش میدهد. او میگوید که گاهی اوقات لازم است دو تا سه بار برنامه دوربین را باز و بسته کند تا بالاخره به درستی کار کند. او همچنین مشکل مشابهی را در برنامه اسنپچت تجربه کرده است.
توضیحات این کاربر به شرح زیر است:
از زمانی که به بروزرسانی iOS 18.2 دریافت کردم، دوربین من گاهی اوقات کار نمیکند. به عنوان مثال، وقتی سعی میکنم از برنامه دوربین استفاده کنم، فقط یک صفحه سیاه است. گاهی اوقات باید آن را ۲ یا ۳ بار دوباره باز کنم تا در نهایت کار کند. همینطور برای دوربین اسنپچت هم همین مشکل وجود دارد؛ فقط سیاه خواهد شد و باید یک یا دو بار برنامه را مجددا راهاندازی کنید تا کار کند. چراغ فلاش من نیز از کار خودداری میکند یا با تأخیر زیادی در فعال شدن از طریق دکمه اکشن یا مرکز کنترل مواجه است. گاهی اوقات، اغلب از طریق دکمه اکشن کار نمیکند.
کاربر دیگری نیز این مشکلات را تأیید کرده و اظهار داشته که حتی در گوشی جدید خود نیز با همین مسائل روبرو شده است:
با من هم همینطور بود. در ابتدا فکر میکردم مشکل از گوشی من است، اما با نگاه کردن به انجمنها به نظر میرسید که این مشکل با بروزرسانی iOS 18.2 مرتبط است. من تازه آخر هفته گذشته تلفنم را گرفتم، بنابراین فکر کردم مشکل فقط از گوشی من است و میخواستم آن را برگردانم و تعویض کنم، اما به نظر میرسد یک مشکل نرمافزاری باشد. چه از دکمه کنترل دوربین، چه از آیکون دوربین یا از صفحه قفل استفاده کنم، من همان صفحه سیاه را دریافت میکنم.
مشکلات iOS 18.2 و از کار افتادن آیفون در برنامه چراغ قوه نیز شامل تأخیر زیاد در روشن شدن آن است. برخی از کاربران گزارش دادهاند که روشن شدن چراغ قوه تا ۱۰ ثانیه طول میکشد، در حالی که پیش از بروزرسانی، این عمل بلافاصله انجام میشد.
یکی از کاربران در این مورد میگوید:
من در حال حاضر هنگام استفاده از چراغ قوه با مشکل روبرو هستم. تقریبا ۱۰ ثانیه طول میکشد تا فعال شود، برخلاف قبل از بروزرسانی iOS 18.2 که بلافاصله روشن میشد. همچنین وقتی وارد برنامههایی مانند اسنپچت میشوم، دوربین کار نمیکند و فقط یک صفحه سیاه نشان میدهد و مدتی طول میکشد تا فعال شود.
یکی از کاربران تجربهای نگرانکنندهتر را به اشتراک گذاشته است. او ادعا میکند که پس از تماس با اپل و شرح مشکلات خود، نمایندگان این شرکت به او توصیه کردهاند که آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کند. متاسفانه، پس از انجام این کار، آیفون او با خطا مواجه شده و به اصطلاح بریک شده است؛ یعنی دیگر روشن نمیشود و عملا غیرقابل استفاده است. این کاربر از نحوه پاسخگویی اپل و عدم پذیرش مسئولیت این مشکل ابراز نارضایتی کرده است:
اگر با اپل تماس بگیرید، فقط به شما میگویند مشکل از ماشین یا کابل شماست. من الان یک هفته است که با این مشکل سروکار دارم و آخرین کاری که به من گفتند این بود که گوشی را فکتوری ریست کنم. من این کار را انجام دادم و سپس خطایی رخ داد و اکنون تلفن من بریک شده است و اپل میگوید مشکل از سیم من است، حتی اگر من از سیم همراه تلفن استفاده میکنم. آنها مشتریان را در مورد این مشکل سردرگم میکنند تا زمانی که راهحلی برای بروزرسانی iOS 18.2 که تاکنون منتشر شده است، داشته باشند.
این اتفاق نشان میدهد که توصیههای اپل در برخی موارد نه تنها مشکل را حل نمیکند، بلکه میتواند وضعیت را بدتر نیز بکند.
در حالی که برخی از کاربران موفق به رفع این مشکلات شدهاند، تجربه برخی دیگر بسیار ناگوار بوده است. هنوز مشخص نیست که مشکلات iOS 18.2 و از کار افتادن آیفون بر روی چند مدل تأثیر گذاشته است. انتظار میرود اپل به زودی بیانیهای رسمی در این خصوص منتشر کرده و راهحلی برای این مشکلات ارائه دهد. همچنین، لازم است بررسی شود که آیا اپل مسئولیتی در قبال بریک شدن آیفون کاربر پس از توصیه نمایندگانش بر عهده خواهد گرفت یا خیر. ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __