شرکت اپل به تازگی تبلیغ جدیدی را برای قابلیت هوش مصنوعی خود موسوم به Apple Intelligence منتشر کرده است که نشان میدهد قابلیت هوش مصنوعی اپل در بهبود عکاسی چگونه میتواند تجربه عکاسی کاربران را ارتقا دهد. این در حالی است که ابتکارات هوش مصنوعی اپل، با وجود انتظارات فراوان، با فراز و نشیبهایی روبرو بوده است.
یکی از مهمترین پیشرفتهای مورد انتظار، ارتقای دستیار صوتی سیری، به ویژه قابلیت شخصی شدن آن بود که متأسفانه با تأخیر مواجه شده است. این ویژگی قرار بود با تحلیل متون و ایمیلهای کاربران، به سؤالات خاص آنها پاسخ دهد. به عنوان نمونه، در کنفرانس جهانی توسعهدهندگان اپل (WWDC) در سال گذشته، نمایشی از این قابلیت ارائه شد که در آن سیری به پسری اطلاع میداد که پرواز مادرش به فرودگاه رسیده است.
روند کلی قابلیت هوش مصنوعی اپل در بهبود عکاسی
سیری برای دستیابی به این اطلاعات، پیامکها و ایمیلهای موجود در آیفون کاربران را بررسی میکند تا جزئیات پرواز مادر را تشخیص دهد. همزمان، این دستیار هوشمند اطلاعات پرواز را به صورت لحظهای پیگیری میکند تا زمان دقیق رسیدن مادر را تخمین بزند. با تجمیع این دادهها، سیری قادر خواهد بود به کاربر آیفون اطلاع دهد که چه زمانی برای استقبال از مادرش در فرودگاه حاضر شود تا او بتواند به محض خروج از ترمینال، سوار خودرو شود. این قابلیت با استقبال گستردهای روبرو شد و به عنوان یک ویژگی جذاب و کاربردی معرفی گردید.
در همین راستا، اپل امروز تبلیغ جدیدی را برای یکی دیگر از قابلیتهای Apple Intelligence منتشر کرد که مدتی است با نام Clean Up (پاکسازی) شناخته میشود. این ویژگی به کاربران امکان میدهد تا اشیاء ناخواسته را که باعث خراب شدن عکس شدهاند، به آسانی حذف کنند. کاربران گوشیهای پیکسل ممکن است با نسخه مشابه این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل با نام Magic Eraser (پاککن جادویی) آشنا باشند.
تبلیغ جدید اپل با عنوان Photos Clean Up: Flex در پلتفرم یوتیوب منتشر شده است. این ویدئو مرد جوانی را نشان میدهد که در حال نمایش عکسهای اندام ورزیدهاش با استفاده از آیفون ۱۶ به یک زن مسن است که بدن خود را به شکل انعکاس در تمام عکسها نشان میدهد.
در حالی که این نوجوان روی تخت دراز کشیده و در حال مرور عکسها است، متوجه میشود که انعکاس مادرش به طور ناخواسته در تمام تصاویر ظاهر شده است. اما به لطف قابلیت Clean Up، حذف این تصویر ناخواسته به سرعت و به آسانی انجام میشود. همانطور که پیشتر در خرداد ماه سال گذشته گزارش شده بود، برای استفاده از این ویژگی، کاربران به یک آیفون با حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم نیاز دارند.
برای فعالسازی آن، کاربران باید دکمهای را که کنترلهای کشویی را نشان میدهد فشار داده و سپس گزینه Clean Up را انتخاب کنند. ممکن است مدتی طول بکشد تا این ویژگی روی تلفن کاربران نصب شود. پس از نصب، کاربران میتوانند با استفاده از انگشت خود، ناحیهای از عکس را که میخواهند حذف شود، مشخص کنند. به نظر میرسد که قابلیت پاکسازی اپل عملکرد بهتری نسبت به پاککن جادویی پیکسل ارائه میدهد.
پیشبینی میشود که این آگهی تبلیغاتی ۳۰ ثانیهای در طول این هفته در برنامههای تلویزیونی پرطرفداری مانند American Idol و The Voice و همچنین در جریان مسابقات مهم ورزشی مانند لیگ ملی هاکی (NHL) و پلیآف لیگ ملی بسکتبال (NBA) به نمایش درآید و توجه مخاطبان بسیاری را به قابلیتهای جدید هوش مصنوعی اپل در حوزه عکاسی جلب کند.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __