طبق گزارشهای مختلف، کنسول بسیار مورد انتظار پلیاستیشن ۵ پرو که احتمالا فناوری PSSR 2 نام خواهد گرفت، خود را برای عرضهای مملو از بهروزرسانیهای چشمگیر، بهویژه در کیفیت و وضوح تصویر، آماده میکند.
برای تکمیل عرضه این کنسول قدرتمند، سونی فناوری بهبود کیفیت تصویر خود، معروف به PSSR، را منحصرا برای این نسخه از پلیاستیشن عرضه میکند. این فناوری نوآورانه با هدف ارائه نرخ فریم بالاتر و وضوح تصویر بهبود یافته به کاربران طراحی شده است. پس از اظهارات اخیر مارک سرنی، معمار ارشد کنسولهای پلیاستیشن، مبنی بر اینکه کنسول جدید از فناوری مشابه FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) شرکت AMD برای افزایش عملکرد بصری خود استفاده خواهد کرد، شایعات پیرامون این موضوع شدت گرفته است.
جزئیات مهم و قدرتمند فناوری PSSR 2
طبق گفتهی یک افشاگر فناوری مشهور که با نام مستعار قانون مور مرده است (MLID) شناخته میشود، نسل دوم فناوری PSSR که احتمالا فناوری PSSR 2 یا چیزی شبیه به آن لقب گرفته، در حال حاضر در دست ساخت و تنظیم دقیق است. این نسخه جدید قرار است دارای یک شبکه عصبی سبک باشد که فرآیند ارتقاء تصویر را سرعت میبخشد و در عین حال کیفیت بصری را افزایش میدهد، صرف نظر از اینکه تصویر اصلی چگونه به نظر میرسد.
در حال حاضر، فناوری PSSR موجود برای عملکرد بهینه به وضوح پایه ۸۶۴p نیاز دارد که در مقایسه با سایر فناوریها مانند Deep Learning Super Sampling (DLSS) انویدیا، بسیار بالاست. بنابراین، انتظار میرود نسخه آینده این فناوری با ارتقاء تصاویر از وضوحهای پایینتر، تجربه بصری بسیار بهتری را ارائه دهد.
طبق گفته MLID، نسخه جدیدی از فناوری بهبود تصویر سونی در دست ساخت است. اگرچه ممکن است رسما فناوری PSSR 2 نامگذاری نشده باشد، اما در حال حاضر در حال آموزش و تنظیم دقیق برای افزایش عملکرد بازی در وضوح ۴K و ۱۲۰ فریم در ثانیه است.
به علاوه، پشتیبانی از وضوح ۸K قرار است به طور قابل توجهی ارتقا یابد و ۶۰ فریم در ثانیه را در آن سطح فراهم کند. انتظار میرود همه این پیشرفتها کیفیت بصری طیف وسیعی از بازیها را افزایش دهد و پلیاستیشن ۵ پرو را به گزینهای وسوسهانگیز و ارزشمند برای طرفداران بازی تبدیل کند.
فناوری PSSR 2 سطحی از بهبود کیفیت تصویر مشابه جهش از FidelityFX Super Resolution نسخه ۲ به ۳.۱ را میدهد. همچنین طیف وضوحهای پشتیبانی شده را گسترش میدهد و به بازیها اجازه میدهد تا با وضوح ۱۴۴۰p و ۱۰۸۰p با ۱۲۰ فریم در ثانیه اجرا شوند، نه اینکه فقط به ۴K استاندارد پایبند باشند.
علاوه بر این، برای بازیهایی که از فناوری ارتقاء کیفیت تصویر (Upscaling) استفاده نمیکنند، گزینهای برای استفاده از Multi-Frame Super Resolution (MFSR) به جای تکنیک سنتی Anti-Aliasing TAA وجود خواهد داشت که تصاویر واضحتری را تضمین میکند.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __