در برنامههای طرح فروش ایران خودرو، ظرفیت مشخص شده برای محصولات به شکل زیر است: ۳۰ درصد برای متقاضیان طرح عادی، ۵۰ درصد برای کسانی که در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شرکت میکنند، و ۲۰ درصد برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مراسم قرعهکشی محصولات ایران خودرو در طرحهای حمایتی خانواده و جوانی جمعیت، جایگزینی خودروهای فرسوده، متقاضیان عادی و خودروهای برقی در روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه انجام شد.
جدول جزئیات طرح فروش ایران خودرو
طرح | تعداد متقاضیان | ظرفیت تخصیصی (%) |
---|---|---|
عادی | ۱,۶۶۱,۴۴۴ | ۳۰ |
خانواده و جوانی جمعیت | ۱,۰۶۹,۰۵۴ | ۵۰ |
فرسوده | ۲۵۲,۷۷۶ | ۲۰ |
در این دور از ثبتنام طرح فروش ایران خودرو، مجموعاً ۳ میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر برای خرید خودرو ثبتنام کردند. تعداد سفارشات در طرح عادی به یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴، در طرح خانواده و جوانی جمعیت به یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴، در طرح خودروهای فرسوده به ۲۵۲ هزار و ۷۷۶، و در طرح خودروهای برقی به ۶۹ هزار و ۸۵۵ مورد رسید. همچنین، ۸۰۷ هزار و ۳۰۵ نفر روش خرید پیشفروش را انتخاب کردند و تعداد متقاضیان برای روش فوقالعاده به ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.
محصولات این طرح فروش ایران خودرو شامل پژو ۲۰۷i با موتور TU3، تارا دستی، تارا اتوماتیک، ری را، هایما S7، هایما S5، هایما ۷X، سورن پلاس بنزینی XU7، پژو ۲۰۷ هاچبک با فرمان هیدرولیک، رانا پلاس و دو مدل برقی FAW بستیون NAT و لونا GRE بود که به دو صورت فوقالعاده و پیشفروش ارائه میشود.
ظرفیت تخصیص یافته برای محصولات در این چهار طرح به ترتیب ۳۰ درصد برای متقاضیان طرح عادی، ۵۰ درصد برای متقاضیان طرح خانواده و جوانی جمعیت، و ۲۰ درصد برای متقاضیان طرح خودروهای فرسوده است.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __