اخیرا خبرهای زیادی مبنی بر ورود شرکت Apple به صنعت خودروسازی با نام Apple Car منتشر شده بود که، همه اینها به لطف گمانهزنی دن آیوز از Wedbush در سال ۲۰۲۰ از The Clue در NIO بود. به عنوان یکی از عوامل احتمالی که سازنده آیفون می تواند در تلاش خود برای عرضه یک خودروی مصرفی برقی استفاده کند.
اطلاعات مهم در مورد ورود احتمالی Apple Car به عرصه خودروهای الکتریکی
در اواخر سال ۲۰۲۰، دن ایوز، تحلیلگر ستاره Wedbush،طی یک خبری جامعه مالی جهانی را متعجب کرد که در یک یادداشت سرمایه گذاری مبهم پیشنهاد شده بود که Apple Car می تواند از تسلا، فولکس واگن، NIO پیروی کند و یک شراکت استراتژیک با یک محصول اختصاصی EV ایجاد کند.
در این تحلیل بیان شدخ که بر اساس تماسهای سرمایهگذاران ما در چند روز گذشته، ما فکر میکنیم که بسیاری از مردم در خیابان ترجیح میدهند با توجه به محدودیتها و پیامدهای مدل اقتصادی، شریک اپل را در مسیر EV به جای شروع به ساخت خودروها یا کارخانههای خود ببینند. با استراتژی استراتژیک “ریسک محصول در اطراف چنین تلاش گسترده ای.”
از آن زمان، شایعات و حدس های گاه به گاه به Magna Steyr، Kia/Hyundai و NIO به عنوان شرکای بالقوه Apple Car اشاره کرده اند.
دو تحول اخیر نقش مهمی در شعلهور شدن دوباره بحثها در مورد مشارکت اپل و NIO داشته است. اول از همه، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، اخیراً در پلتفرم X متنی را پست کرده بود که در آن به کم رنگ بودن توسعه Apple Car اشاره شده بود و اینکه تنها راه قابل قبول برای این شرکت از طریق “استراتژی اکتساب” است.
دومین نکته، شرکت NIO اخیراً گوشی هوشمندی اختصاصی را بهطور خاص برای مشتریان خودروهای الکتریکی معرفی کرده بود که به عنوان کلید خودرو نیز عمل میکند و امکان اتصال یکپارچه با خودروهای الکتریکی این شرکت را فراهم میکند.
علاوه براین، چند روز پیش گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه NIO در حال مذاکره با مرسدس بنز است. با این حال، گزارش های اولیه به سرعت توسط هردو شرکت تکذیب شد.
بخش تولید NIO امید خود را به یک معامله بالقوه یا تصاحب کامل توسط اپل بسته اند. آنها به استراتژی این برند برای هدف قرار دادن بخش های برتر بازار اشاره می کنند، چیزی که اپل به آن معروف است. علاوه بر این، راه اندازی بخش تلفن های هوشمند این شرکت درجه ای از هم افزایی را در مدل های تجاری این دو شرکت فراهم می کند.
با این حال، برخی از مشکلات مرتبط با این خط فکر وجود دارد. اول، بزرگترین خرید اپل تا به امروز، ۳ میلیارد دلاری بود که برای Beats Electronics پرداخت کرد. با ارزش بازار فعلی ۱۴.۵۹ میلیارد دلاری، خرید NIO بیش از ۵ برابر گران تر خواهد بود. البته اپل با انبوهی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار، منابع لازم برای انجام این تلاش را دارد. اما سوال اصلی این است که اپل با خرید یا شراکت با NIO چه چیزی به دست می آورد.
در نهایت، تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی دارای پتنت های منحصر به فرد یا فناوری های اختصاصی نیستند. ایستگاه های تعویض باتری آن به طور منحصر به فردی با چشم انداز چین مطابقت دارد که با قیمت های بالا و یارانه های دولتی مشخص می شود. سرانجام، با حداکثر ظرفیت تولید سالانه حدود ۶۰۰۰۰۰ خودروی برقی، یک نکته وجود دارد که NIO چگونه می تواند خواسته های Apple Car را برآورده کند.
البته، اگر اپل واقعاً علاقه مند به تولید یک خودروی الکتریکی اختصاصی است، بهتر است با شرکت هایی چون هیوندای، کیا یا فولکس واگن همکاری کند.
__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __