گوگل، غول فناوری مستقر در کالیفرنیا، اعلام کرده است که محدودیتهای اعمال شده بر ویژگی حالت هوش مصنوعی در جستجو گوگل را به طور کامل برداشته است. بنابراین، همه کاربران آمریکایی میتوانند از این ویژگی پیشرفته بهرهمند شوند.
در ابتدا، گوگل دروازهها را به روی یک ویژگی آزمایشی به نام حالت هوش مصنوعی در محیط جستجو باز کرده بود. این ابزار هوشمند قادر بود به روش خود به سوالات کاربران پاسخ دهد، از جمله: پاسخهای مرتبط به سوالات کاربران بر اساس هوش مصنوعی، از جمله سوالات پیشنهادی بعدی و لینکهای مرتبط. اکنون که محدودیتها برداشته شدهاند، دسترسی به این فناوری بسیار افزایش یافته است.
گزارشهای مهم درباره آزادی حالت هوش مصنوعی در جستجو گوگل
طبق گزارشهای منتشر شده، میلیونها کاربر قبلا از طریق برنامه Google Labs، که بستری آزمایشی برای پروژههای هوش مصنوعی این شرکت است، دسترسی محدودی به این ویژگی داشتند. این کاربران سوالات پیچیدهای در حالت هوش مصنوعی پرسیدند، با سوالات تکمیلی عمیقا در مورد موضوعات تحقیق کردند و وبسایتها و مشاغل محلی جدیدی را کشف کردند.
به دلیل بازخورد مثبت کاربران و استقبال چشمگیر، گوگل رسما لیست انتظار برای دسترسی به این ویژگی را حذف کرده است. این بدان معناست که هر فردی که در ایالات متحده زندگی میکند، اکنون میتواند به سادگی از این ویژگی هوشمند بهرهمند شود. علاوه بر این، گوگل همچنین از اضافه شدن ویژگیهایی به این حالت برای پشتیبانی از تجربه کاربر خبر داده است.
از این پس، حالت هوش مصنوعی به کاربران این فرصت را میداد که سوالات بسیار دقیقی در مورد مکانها و محصولات بپرسند. با این پیشرفتها، گوگل سطح بسیار بالاتری از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار داد. جمعآوری اطلاعات مفید قبل از تصمیمگیری در مورد محل شام یا یافتن لباسهای مورد نیاز برای سفر بعدی، برای افراد رایجتر شده است.
علاوه بر این موارد، حالت هوش مصنوعی همچنین زیباترین کارتها را در مورد مکانها و محصولات نمایش میدهد. کاربران میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، روی کارت ضربه بزنند. به عنوان مثال، اگر کاربری مکانهای محلی مانند رستورانها، آرایشگاهها یا فروشگاهها را جستجو کند، میتواند به سرعت رتبهبندیها، ساعات کاری و نظرات کاربران دیگر را مشاهده کند.
در اینترنت، آنها تبلیغات خواهند داشت و فروشگاهها میتوانند با قیمتهای فعلی، همراه با تخفیفها، تصاویر با کیفیت خوب، و تاریخ ارسال و اطلاعات from_store-_location اجناس خود را بفروشند.
به عنوان مثال، اگر کاربری به دنبال بهترین فروشگاههای عتیقه با کالاهای مدرن اواسط قرن بیستم باشد، حالت هوش مصنوعی نه تنها فروشگاههای اطراف را در اختیار کاربر قرار میدهد، بلکه به او این امکان را میدهد که با در تماس بگیرد یا مسیر را پیدا کند.
علاوه بر این، اگر کاربری در تلاش است کتاب بعدی خود را برای خواندن پیدا کند، میتواند بپرسد: “بر اساس این کتابها، چه کتابهایی را پیشنهاد میکنید؟” و توصیههای شخصیسازی شدهای را دریافت کند که شامل تمام اطلاعات لازم برای خرید است.
توجه داشته باشید که تمام این اطلاعات از دادههای تجاری معتبر گوگل گرفته شده است، در حالی که نمودار خرید عظیم آن بیش از ۴۵ میلیارد فهرست محصول از فروشگاههای آنلاین و محلی را در خود جای داده است. از آنجایی که دادهها به طور مداوم با حدود دو میلیارد فهرست در ساعت بروزرسانی میشوند، این امر جریان ثابتی از اطلاعات بهروز و دقیق را در دسترس کاربر قرار میدهد.
گوگل همچنین اذعان میکند که بسیاری از جستجوها به وظایف بزرگتر یا پروژههای در حال انجام مربوط میشوند و کاربران باید بتوانند به آنچه که فهمیدهاند برگردند. بنابراین، این شرکت راهی را برای ادامه جستجو از جایی که کاربر آن را رها کرده است، معرفی کرده است.
در رایانههای رومیزی، روی پنلی که در سمت چپ صفحه نمایش شما قرار دارد کلیک میکنید و در نتیجه جستجوهای گذشته خود را در حالت هوش مصنوعی ارائه میدهید. هر موضوع در داخل این پنل، نتایجی در سطح حالت هوش مصنوعی خواهد داشت که قبلاً به کاربر نشان داده شده است و آنها میتوانند با پرسیدن سوالات تکمیلی یا با رفتن به مرحله منطقی بعدی، مکالمه را ادامه دهند.
در همین حال، گوگل در یک اقدام بزرگ دیگر، در حال آزمایش حالت هوش مصنوعی در خارج از آزمایشگاهها نیز بوده است. طی هفتههای آینده، تعداد کمی از کاربران در ایالات متحده شاهد نمایش تب اختصاصی حالت هوش مصنوعی درست در صفحه جستجوی خود خواهند بود.
بازخورد حاصل از این آزمایشها به شکلگیری و تکامل این ویژگی کمک خواهد کرد. برای بهترین تجربه موبایل، از جمله پشتیبانی از سوالات چندوجهی (متن، تصویر، صدا)، گوگل استفاده از برنامه گوگل را در اندروید یا iOS توصیه میکند.
این تلاش گستردهتر برای آوردن حالت هوش مصنوعی به جستجو پس از آن صورت میگیرد که OpenAI خرید مبتنی بر هوش مصنوعی را در ChatGPT معرفی کرد. درست مانند ویژگی گوگل، ChatGPT به کاربر اجازه میدهد تا واقعا بپرسد، “بهترین هدفونهای زیر ۱۰ میلیون” یا “ایدههای هدیه برای علاقهمندان به آشپزی” و پاسخهایی را با انتخابهای برگزیده، تصاویر، نقدها و لینکهای خرید دریافت کند.
تا آنجا که به تفاوتهای بین این دو ابزار مربوط میشود، ChatGPT به صورت رایگان برای همه کاربران ارائه میشود. جای تعجب نیست که گوگل سرانجام احساس کرد که برای حفظ رقابت در این بازی، نیاز به گسترش دامنه حالت هوش مصنوعی دارد.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __