شرکت الکترونیک آرتز (EA) رسما تاریخ انتشار بازی بتلفیلد ۶ را اعلام کرد که طبق تقویم مالی آنها، قرار است در ۳۱ مارس ۲۰۲۶ (۱۱ فروردین ۱۴۰۵) به بازار عرضه شود. این اعلامیه هیجانانگیز در جریان گزارش مالی اخیر EA منتشر شد که رویکرد سازمانیافته این شرکت در توسعه و انتشار عناوین این فرنچایز محبوب را نیز روشن میکرد.
این گزارش نشان میدهد که EA قصد دارد در تابستان ۲۰۲۵ رونمایی کاملی از این بازی را به طرفداران ارائه دهد، پس تقویمهای خود را علامت بزنید! انتظار میرود جزئیات بیشتر و حتی برخی از دموهای بازی بتلفیلد ۶ را در آن زمان ببینید.
فرآیند جدید و تاریخ انتشار بازی بتلفیلد ۶
در همین حال، فرآیند آزمایش بتای بسته برای بازی بتلفیلد ۶ از ماه مارس امسال آغاز شده است. این آزمایشها که تحت توافقنامههای عدم افشا (NDA) انجام میشوند، با هدف جمعآوری بازخورد اولیه و اطمینان از کیفیت نهایی محصول انجام میشوند. با این حال، گزارشهایی در فضای آنلاین منتشر شده است مبنی بر اینکه برخی از ویدیوهای مربوط به این آزمایشها به طور غیرقانونی منتشر شدهاند.
در پاسخ به این موضوع و به منظور پیشبرد بیشتر فرآیند توسعه، DICE، توسعهدهنده اصلی این مجموعه، اعلام کرده است که در ماه مه دامنه گروه آزمایشکنندگان بتای بسته را گسترش خواهد داد. بر این اساس، از افراد بیشتری از مناطق مختلف جهان، از جمله اروپا، آمریکای شمالی و آسیا، برای شرکت در این جلسات دعوت خواهد شد. بازیکنان علاقهمند میتوانند از طریق وبسایت رسمی Battlefield برای فرصت پیوستن به این مراحل آزمایش ثبتنام کنند.
مرحلهی طولانیترِ تست بازی بتلفیلد ۶، تماما دربارهی بهبود مکانیکهای اصلی مبارزه است. در این مدت، ما بر اهداف کلیدی مانند تنظیم دقیق کلاسهای مختلف سلاح، تنظیم مقادیر آسیب، افزایش سرعت واکنشپذیری حرکات بازیکنان و بهینهسازی جریان کلی نبردها تمرکز خواهیم کرد.
علاوه بر این، مهندسان و طراحان بازی ما نگاهی دقیق به عناصر تخریبپذیر در سناریوهای مختلف نقشه خواهند داشت. این شامل مواردی مانند موانع، وسایل نقلیه و سازههای مختلف میشود. هدف اصلی در اینجا ایجاد تعادلی است که در آن تغییرات در میدان نبرد از نظر استراتژیک قابل توجه باشند، در حالی که همچنان اطمینان حاصل شود که عدالت رقابتی بین بازیکنان حفظ شده و به خطر نمیافتد.
EA اعلام کرده است که با پیشرفت چرخه توسعه، بروزرسانیهای بیشتری منتشر خواهد کرد که عمیقتر به نقشهای منحصر به فرد کلاسهای مختلف میپردازد و نگاه دقیقتری به حالت جنگ اصلاحشده ارائه میدهد که ممکن است به یک تجربه چندنفره در مقیاس بزرگ تبدیل شود. این شرکت متعهد به شفاف نگه داشتن فرآیند توسعه، بررسی فعال بازخورد جامعه بازیکنان و ارائه بینشهای فنی دقیق در مورد سیستمهای کلیدی بازی است.
توسعه بازی بتلفیلد ۶ یک تلاش مشترک بین چهار استودیوی داخلی EA است که هر تیم بر جنبههای مختلف این پروژه جاهطلبانه تمرکز دارد. به عنوان مثال، استودیوی DICE رهبری بخش چندنفره را بر عهده خواهد گرفت و بر معماری سرور، بهینهسازی عملکرد کد شبکه و طراحی جریان کلی مسابقه تمرکز خواهد کرد.
استودیوی موتیو در حال کار است، نقشههای چندنفره جدید ایجاد میکند و ماموریتهای تکنفره را طوری طراحی میکند که با سیستمهای اصلی بازی بتلفیلد ۶ هماهنگ باشند. در همین حال، کرایتریون گیمز رهبری بخش داستانی تکنفره را بر عهده دارد و بر زنده کردن رویدادهای از پیش نوشته شده و هوش مصنوعی هوشمند دشمنان تمرکز دارد.
از طرف دیگر، ریپل افکت در حال کار بر روی یک مفهوم جدید برای این مجموعه است که هدف آن حفظ تعامل بازیکنان در درازمدت با ویژگیهای سرویس زنده است. این استراتژی ماژولار در مورد بهرهبرداری از نقاط قوت و مهارتهای منحصر به فرد هر استودیو و در عین حال تضمین کار تیمی روان در سیستمهای گیمپلی و توسعه محتوای پس از عرضه است.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __