تاریخچه شرکت ناتینگ؛ ایدههای جسورانه و خلاقیت
تو دنیای شلوغ و پرسر و صدای لوازم الکترونیکی، یه اسم جدید داره خودشو به عنوان یه رقیب جدی مطرح میکنه: NOTHING. این کمپانی انگلیسی که توسط کارل پِی، یکی از بنیانگذاران وانپلاس، تاسیس شده، هدفش رو “حذف موانع بین انسان و تکنولوژی” و “ایجاد یه آیندهی دیجیتال بینقص” گذاشته.
داستان شرکت ناتینگ از کجا شروع شد؟
شرکت ناتینگ – Nothing یه شرکت تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی بریتانیاییه. این شرکت توسط کارل پِی، که قبلا همبنیانگذار وانپلاس بود، تاسیس شده. سرمایهگذاران Nothing شامل تونی فادل، کوین لین، استیو هافمن و کیسی نیاستت هستن.
همه چیز از اکتبر ۲۰۲۰ شروع شد، زمانی که کارل پِی تصمیم گرفت از وانپلاس جدا بشه و به دنبال یه چالش جدید باشه. پِی با ایدههای جسورانه و خلاقانهی خودش، به دنبال تاسیس یه کمپانی بود که بتونه یه تجربهی کاربری متفاوت و یه دنیای دیجیتال جدید رو به مخاطبانش ارائه بده.
سرمایهگذاران بزرگ، ایدههای بزرگ!
هیچ موفقیتی بدون سرمایهگذاری مناسب به دست نمییاد. خوشبختانه NOTHING از این نظر مشکلی نداشت. لیست سرمایهگذاران این کمپانی پر از نامهای آشنا و بزرگه: از تونی فادل، طراح آیپاد گرفته تا کوین لین، بنیانگذار توییچ و استیو هافمن، مدیرعامل ردیت.
تو فوریه ۲۰۲۱، NOTHING یه قدم مهم دیگه برداشت و با کمپانی Teenage Engineering به عنوان شریک بنیانگذار وارد همکاری شد. این کمپانی سوئدی که به خاطر طراحیهای خلاقانه و مینیمالیست خودش مشهوره، قرار بود نقش مهمی در طراحی ظاهری و هویت بصری محصولات NOTHING داشته باشه.
اولین محصول: هندزفری بیسیم “ear (1)”
تو جولای ۲۰۲۱، NOTHING بالاخره از اولین محصول خودش رونمایی کرد: هندزفری بیسیم “ear (1)”. این هندزفری با طراحی منحصر به فرد و رابط کاربری ساده، تونست توجه خیلیها رو به خودش جلب کنه و یه شروع قدرتمند برای NOTHING رقم بزنه.
ادامهی مسیر: گوشیهای هوشمند، زیرمجموعههای جدید و چالشهای پیش رو
NOTHING به هیچ وجه به یه هندزفری بیسیم اکتفا نکرد. تو مارچ ۲۰۲۲، این کمپانی از اولین گوشی هوشمند خودش به اسم “phone (1)” رونمایی کرد. این گوشی با طراحی مینیمالیست و تمرکز بر رابط کاربری روان، تونست نظر منتقدین و کاربران رو به خودش جلب کنه.
اما NOTHING به اینجا ختم نشد. تو آگوست ۲۰۲۳، این کمپانی یه زیرمجموعه با قیمت پایینتر به اسم “CMF by NOTHING” معرفی کرد تا بتونه طیف وسیعتری از مخاطبان رو پوشش بده.
با این حال، مسیر NOTHING بدون چالش هم نبوده. اواخر سال ۲۰۲۳، این کمپانی مجبور شد یه اپلیکیشن پیامرسان که منتشر کرده بود رو به خاطر نقض حریم خصوصی کاربران، جمعآوری کنه. این اتفاق درس مهمی برای NOTHING بود و نشون داد که تو دنیای دیجیتال، اعتماد و حفظ حریم خصوصی کاربران حرف اول رو میزنه.
NOTHING تو چه مسیری قرار داره؟
هنوز خیلی زوده که بشه با قاطعیت گفت آیندهی NOTHING چی میشه. اما این کمپانی با ایدههای جسورانه و متفاوت، سرمایهگذاران قدرتمند و تیمی خلاق، نشون داده که پتانسیل تبدیل شدن به یه غول تو دنیای لوازم الکترونیکی رو داره. NOTHING به دنبال یه انقلاب تو این حوزه هستش و میخواد یه تجربهی کاربری متفاوت و یه دنیای دیجیتال جدید رو به مخاطبانش ارائه بده.