به تازگی طی گزارشاتی از کاربران در نقاط مختلف جهان مشکلاتی مبنی بر باگ صفحه نمایش گوشی های پیکسل پس از برقراری تماسهای تلفنی منتشر شده بود، ولی خوشبخاته تعدادی تنظیمات ساده وجود دارد که میتواند به حل این مشکل کمک کند.
شاید به یاد داشته باشید که در گذشته، گوشیهای پیکسل با تعداد زیادی اشکال و ایرادات شناختهشدهای به بازار عرضه میشدند، بهخصوص مدلهای اولیه آن مانند پیکسل ۲ XL که با مشکلاتی نظیر صفحه نمایش چشمکزن و یا بروز حروف بهطور تصادفی در مدلهای پیکسل ۲ و پیکسل ۳ مواجه بودند.همچنین، مدل OG Pixel از اعوجاج صدا رنج میبرد. به نظر میرسید این مشکلات نشاندهنده نواقص در فرایند طراحی و توسعه گوشیهای پیکسل هستند که در زمان راهاندازی محصول، به طور جدی بر تجربه کاربر تأثیر میگذاشتند.
با گذشت زمان، گوگل توانسته است کیفیت ساخت و عملکرد گوشیهای پیکسل را تا حدی بهبود بخشد. میتوان گفت بسیاری از مشکلات پیکسل ۶ به دلیل وجود اشکالات نبود، بلکه ناشی از تصمیمات ناپختهای بود که از جانب این شرکت اتخاذ شده بود. بهعنوان مثال، انتخاب مودم ۵G Shannon A5123 که توسط سامسونگ ساخته شده بود، به جای یک مودم Snapdragon با کیفیت بالاتر، یکی از این تصمیمات ضعیف به شمار میرود. همچنین، تجهیز پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به اسکنر اثر انگشت اپتیکال آهسته زیر نمایشگر بهجای انتخاب یک اسکنر اولتراسونیک با کیفیت بیشتر، همچنان انتقادات کاربران را به همراه داشته است.
جزئیات باگ صفحه نمایش گوشی های پیکسل
اما این به معنای آن نیست که گوشیهای پیکسل از اشکالات کاملاً عاری هستند. بهعنوان نمونه، یک باگ صفحه نمایش گوشی های پیکسل ۹ مشاهده شده است که در زمان دریافت یک تماس تلفنی از سوی کاربر نمایان میشود. با دریافت تماس، اعلانی بر روی صفحه نمایش ظاهر میشود که به کاربر یادآوری میکند میتواند با گفتن عبارت Answer به تماس پاسخ دهد.
این قابلیت بخشی از ویژگی عبارات سریع Google Assistant است که به کاربران امکان میدهد تا با استفاده از یک کلمه، از دستیار مجازی خود درخواست انجام یک عمل خاص کنند و در این راستا از عبارت فعالسازی معمول Hey Google صرف نظر کنند.
این اعلان قرار است در حال زنگ زدن تلفن روی صفحه باقی بماند، اما با وجود این اشکال، حتی پس از پایان تماس نیز در نمایشگر میماند و از کارکرد عناصر اطراف اعلان جلوگیری میکند و نوساناتی را در ناحیهای که شماره تماسهای دریافتی قرار دارد، به وجود میآورد.
راهی برای رفع موقتی این اعلان وجود دارد که شامل بستن اجباری برنامه گوگل است. میتوانید به تنظیمات بروید و در بخش برنامهها به بخش مشاهده همه برنامهها بروید و Google را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه توقف اجباری کلیک کنید. این روش علیرغم از بین بردن این اعلان، نمیتواند از بروز مجدد آن پس از تماس ورودی بعدی جلوگیری کند. به همین خاطر، برای جلوگیری دائمی از بروز این مشکل، یا حداقل تا زمان ارائه یک راهحل از سوی گوگل، باید ویژگی عبارات سریع را غیرفعال کنید. انجام این کار به سادگی زیر صورت میگیرد:
برنامه Google را در گوشی خود باز کنید.
روی نماد پروفایل در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
به مسیر Settings بروید و گزینه Google Assistant و سپس Quick Phrases را انتخاب کنید.
گزینه تماسهای ورودی را غیرفعال کنید.
این تنها گامهایی است که برای حل مشکل نیاز دارید! در صورتی که گوگل بروزرسانی نرمافزاری برای رفع این ایراد ارسال کند، شما میتوانید به تنظیمات عبارات سریع بازگشته و مجددا گزینه تماسهای ورودی را فعال کنید.
همچنین باید اشاره کرد که برخی از کاربران گوشیهای پیکسل در زمان قفل بودن تلفن خود، با اشکالی مشابه مواجه میشوند که به آنها یادآوری میکند Say Stop. این موضوع بهوضوح با مشکل اولیه دارای شباهت است و پیشنهاد میشود که امتحان کنید عبارات سریع را با روش ارائهشده در بالا غیرفعال کنید تا از بروز این اشکال جلوگیری نمایید.
__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __