اختلال بلوبانک و بانک سامان اعتماد را خدشهدار کرد
روز گذشته، کاربران بلوبانک و بانک سامان با مشکلی بزرگ روبرو شدند که عدم دسترسی به اپلیکیشنها و خدمات این دو مجموعه یکی از مهم ترین عناوین برای همه مخاطبان شده بود. اختلال بلوبانک و بانک سامان که از صبح روز گذشته آغاز شد، تا ساعات پایانی شب ادامه داشت و موجی از نارضایتی را در میان مشتریان این دو نهاد به وجود آورد.
اکبر قهری، مدیرعامل سامانتل، در توییتی علت این اختلال را مشکل در برق دیتاسنتر اعلام کرد. وی از این اتفاق به عنوان سختترین روزکاری عمر خود یاد کرد و از چند میلیون مشتری سامانتل، بلو بانک و بانک سامان عذرخواهی کرد.
جزئیات مهم در مورد اختلال بلوبانک و بانک سامان
نکته قابل توجه در این میان، عدم اطلاعرسانی به موقع به مشتریان بود. در حالی که کاربران با مشکل روبرو بودند، هیچ اطلاعرسانی رسمی از سوی سامانتل یا بلو بانک انجام نشد. این موضوع باعث افزایش نارضایتی مشتریان و ایجاد سردرگمی در میان آنها شد. علاوه بر این، قطع شدن خطوط تلفن این دو مجموعه نیز بر دامنه مشکلات افزود. این اتفاق، امکان پیگیری مشکل را برای مشتریان دشوارتر کرد و به تشدید نارضایتی آنها دامن زد.
این اختلال، بار دیگر اهمیت بهروزرسانی کانالهای ارتباطی با مشتریان و ارائه راهکارهای جایگزین در زمان بروز مشکلات را به وضوح نشان داد. سامانتل باید از این اتفاق درس بگیرد و در آینده برای اطلاعرسانی به موقع و ارائه راهکارهای جایگزین به مشتریان خود برنامهریزی دقیقی داشته باشد.
در این میان، برخی از کاربران در شبکههای اجتماعی به مقایسه عملکرد سامانتل با سایر نهادهای ارائه دهنده خدمات مالی پرداختند. آنها معتقد بودند که در شرایط مشابه، سایر نهادها به سرعت مشکل را شناسایی و حل میکنند و به طور مرتب به مشتریان خود اطلاعرسانی میکنند.
این اتفاق، بدون شک به اعتماد مشتریان به سامانتل و بلو بانک خدشهدار کرده است. سامانتل باید برای جلب دوباره اعتماد مشتریان خود تلاش کند و نشان دهد که برای حل مشکلات و ارائه خدمات باکیفیت به آنها متعهد است. در نهایت، باید منتظر ماند و دید که آیا سامانتل میتواند اعتماد از دست رفته مشتریان خود را به دست آورد یا خیر. این موضوع به عملکرد این نهاد در آینده و نحوه جبران خسارات وارده به مشتریان بستگی دارد.