آیا نسل چهارم Snapdragon 8cx عملکرد بهتری در مقایسه با M3 اپل خواهد داشت؟

شایعات در مورد عملکرد Snapdragon 8cx Gen 4 در مقایسه با M3 اپل

عملکرد Snapdragon 8cx Gen 4

این روزها شایعات زیادی در راستای عملکرد Snapdragon 8cx Gen 4 منتشر شده و براساس برخی از این شایعات، نسل چهارم Snapdragon 8cx عملکرد بهتری را در مقایسه با ترشه M3 اپل ارائه می‌دهد. با تکنودات همراه باشید تا به جزییات بیشتر اشاره کنیم.

طبق اطلاعات منتشر شده ظاهرا Snapdragon 8cx Gen 4، چیپست پرچمدار آینده، به طور قابل قبولی عملکرد بهتری را در مقایسه با تراشه اپل M3 ارائه می‌دهد و در بخش عملکرد چند هسته‌ای توانسته تراشه‌ی M3 اپل را شکست دهد. از سوی دیگر تراشه M3 اپل عملکرد تک هسته‌ای بهتری در مقایسه با اسنپدراگون ۸cx نسل چهارم دارد.

از سوی دیگر، وب سایت Revegnus نیز اطلاعاتی جالب توجه را در زمینه مقایسه این دو پردازنده کلاس موبایل مطرح کرده است. به گفته Revegnus، پردازنده Snapdragon 8cx Gen 4 در بهترین حالت قادر به شکست پردازنده Apple M2 خواهد بود. با این وجود تا پیش از آن شایعه شده بود که کمپانی کوالکام مشغول آزمایش چند نمونه از تراشه اسنپدراگون ۸cx نسل چهارم است.

 نسل چهارم Snapdragon 8cx

گفته می شود که در کُندترین نسخه مورد آزمایش، هسته‌های پرفورمنس دارای فرکانس کاری ۳.۰ گیگاهرتز بوده و هسته‌های بازدهی مناسب بر اساس انرژی ورودی یا همان هسته های Power-Efficiency نیز دارای فرکانس ۲.۳۰ گیگاهرتز هستند. حتی بد نیست بدانید که بنچمارک‌های منتشر شده از برنامه Geekbench 5 با پردازنده Snapdragon 8cx Gen 4 نیز اشاره‌ای به فرکانس کاری هسته‌ها نمی‌کنند. ظاهرا تا لحظه معرفی کامل نمی‌توان فرکانس کاری در نظر گرفته شده برای هسته‌های اسنپدراگون ۸cx نسل چهارم را متوجه شد.

با این حال، اگر تراشه اسنپدراگون آتی امتیاز چند هسته‌ای ۱۴۵۰۰ را به دست آورد، به احتمال زیاد به این معنی است که هسته های پرفورمنس و Power-Efficiency با فرکانس بالاتری نسبت به آنچه در بالا ذکر کردیم کار می کردند. آخرین شایعات منابع معتبر در زمینه فرکانس های کاری Snapdragon ۸cx Gen 4، اشاره به فرکانس‌های ۳.۴۰ و ۲.۵۰ گیگاهرتز دارند که بالاتر از فرکانس مدل‌های آزمایش شده توسط کوالکام و برخی از شرکت‌ها است. در نتیجه امتیاز بالاتر برای Snapdragon 8cx Gen 4 می‌تواند در نتیجه افزایش فرکانس در نسخه نهایی باشد. در بنچمارکی مشابه نماینده اپل یعنی تراشه M3 به امتیاز محدوده ۱۱۰۰۰ دست پیدا می‌کند که با فاصله زیاد از تراشه کوالکام نسل چهارم قرار می‌گیرد.

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.