نقد و بررسی BMW i7 xDrive60

یک خودروی الکتریکی اما با حس و حال اکشن!!

نقد و بررسی BMW i7 xDrive60

نزدیک به پنج دهه است که شرکت BMW مدل پرچمدار خود یعنی سری هفت را در بازار جهانی عرضه می کند، اخیرا نیز سری جدید این سری با کد G70 معرفی شده است. BMW i7 xDrive60 از نمای بیرونی خیره کننده است، و از نمای داخلی مشابه به یک مرکز تکنولوژی می باشد.

شرکت ب ام و با الهام از دانش رولزرویس سری جدید BMW i7 xDrive60 را به یک محصول خاص تبدیل کرده است و در این دستگاه آخرین و بهترین ها فناوری ها و تجربه کاربری را ارائه می کند. با تصمیم این شرکت پیشرانه‌های متفاوتی برای سری ۷ جدید ارائه می شود که شامل موتورهای دیزلی، بنزینی، پلاگین هیبریدی یا تمام برقی می باشد.

bmw i7 xdrive60

بررسی طراحی خارجی BMW i7 xDrive60

در این خودرو از رینگ های صاف، انحناهای زیبا و مشخصات BMW در سدان های بزرگ گذشته است. i7 جدید یک انحراف اساسی از تمام استانداردها و سنت های طراحی باواریا است. طرح اصلی در حال حاضر بر اساس عناصر سبک بیش از حد، توری عجیب و غریب  است، اما واقعاً تأثیرگذار می باشد.

جلو پنجره i7 بزرگ و بلند طراحی شده است، اما بسیار ظریف و در اندازه و حضور خود یادآور حس لوکس رولزرویس می باشد. کارهای زیادی با طراحی وجود دارد، زیرا i7 دارای عناصر و ویژگی های زیادی است که در سراسر صفحه نمایش پراکنده شده اند که به نظر می رسد منزوی و بی پایان است.

نمای جلو با وجود طراحی بسیار بزرگ همراه با یک چراغ جلوی نازک در نمای اصلی زیبایی خاصی را القا می کند. همچنین، جلو پنجره دارای چراغ های متناسب و زیبا است که در شب روشن می شود و می توانید کاملا آنها را شخصی سازی تنظیم کنید.

چراغ های جلوی i7 کاملا یک اثر هنری محسوب می شوند، چرا که این لامپ های Iconic Glow که کریستال های سواروسکی در داخل دارند و وقتی آنها را روشن می کنید، و می توانند تاریک ترین شب را مانند روز آفتابی جلوه دهند. انتخاب ترکیب آنها در قسمت های مختلف چراغ ها باعث می شود خودرو چهره جذاب تری را داشته باشد.

البته همین طراحی نمای جانبی i7 باعث شده است تا این مدل یکی از متعارف ترین نسخه های این شرکت به نظر برسد. پیچیدگی مشخصه هافمایستر به آخرین نسل این  سری منتقل شده است و باعث شد این خودرو به عنوان یک BMW حتی بدون نشان قابل تشخیص باشد. این دستگاه ۵.۳۹ متر طول و ۱.۵۴ متر ارتفاع دارد که در بین همه رقبای خود بزرگ تر محسوب می شود.

دستگیره های درب به دلیل اینکه دکمه های الکترونیکی درب هستند جالب هستند. اما البته اگر درب اتوماتیک را انتخاب کنید، می توانید دکمه دیگری را نزدیک دستگیره فشار دهید که به طور خودکار درب را تا آخر باز می کند. می توان آن را به طور خودکار از داخل با یک دکمه دیگر بسته کرد. این ویژگی مختص مدل‌های رولزرویس است، اما BMW اکنون آن را به i7 آورده است.

این آپشن به کل خودرو حس لوکسی می دهد و ما آن را به شدت توصیه می کنیم زیرا هر بار که سوار ماشین می شوید احساس خاصی به شما می دهد. از سوی دیگر، توانایی باز کردن همه درها به یکباره مانند یک ترفند کامل به نظر می رسد که به ندرت به هدفی فراتر از یک بازی سرگرم کننده عمل می کند.

پشت i7 ترکیبی از سبک ها و زبان های مختلف طراحی است که ظاهری بسیار قطبی به آن بخشیده است. چراغ های عقب بزرگ و ظریف با خطوط منحنی و چراغ های متمایز هستند. با این حال، اگرچه از عقب بسیار نامتعادل به نظر می رسد، در غیر این صورت بسیار قوی و ساده است. بین لوگوی بزرگ BMW و نگهدارنده پلاک، یک سطح مسطح بزرگ وجود دارد که تنها دکمه باز کردن صندوق عقب در آن قابل مشاهده است، که باعث می شود کل طراحی عقب نامتعادل به نظر برسد.

bmw i7 xdrive60

بررسی بخش داخلی BMW i7 xDrive60

در داخل BMW i7 xDrive60 یک کلاس لوکس و جواهرشناسی راه اندازی شده است که به بهترین و مدرن ترین طراحی داخلی را در کل صنعت ارائه می دهد. کیفیت مواد عالی است، تناسب آن دارای دقت بالایی می باشد، در حالی که این فناوری در اوج چیزی است که امروزه ممکن است.

به محض اینکه وارد می شوید، وارد دنیای افراط می شوید. کف‌ها ضخیم و مجلل و فوق‌العاده نرم هستند و تقریباً شما را به پابرهنه بودن دعوت می‌کنند.

فضای داخلی با ترکیبی از چرم مرینو، پشم و ترمه ساخته شده است که حس لوکس و تجمل را ارائه می دهد. با کمال تعجب، تکیه گاه های سر فقط به سمت بالا و پایین حرکت می کنند، نه به جلو و عقب، که یک نقص بزرگ در یک سدان لوکس است. همچنین این واقعیت وجود دارد که صندلی‌ها بیشتر شبیه صندلی‌های پلاس در مدل پایه هستند تا زمانی که داخل آن بنشینید و تفاوت را احساس کنید.

فرمان کوچک و ضخیم، با روکش چرمی زیبا و کنترل های زیادی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و پانل ابزار است. مدل‌های قبلی BMW در گذشته این میزان قابلیت انتخاب شخصی سازی نداشتند، اما اکنون می‌توانید با سلیقه و طرح دلخواه خود یک خودروی سفارشی را تهیه کنید.

صفحه نمایش مرکزی i7 کمی خمیده و به سمت راننده متمایل شده است. با اندازه چشمگیر ۱۴.۹ اینچی خود قابلیت استفاده بسیار خوبی را ارائه می دهد. این صفحه نمایش لمسی است، اما اگر نمی خواهید در حین رانندگی دچار حواس چرتی نشوید، می توانید از دسته کریستالی زیبای کنسول وسط برای کار با آن استفاده کنید.

وقتی در مورد کنسول مرکزی صحبت می کنیم، آخرین نسل ها سبک سنتی BMW را ترکیب می کنند، اما به لطف انتخاب شگفت انگیز مواد، لوکس است. دکمه استارت، شماره‌گیر iDrive و دکمه تنظیم صدا همگی از کریستال شفاف برای ظاهر و احساس منحصر به فرد ساخته شده‌اند، در حالی که بقیه از یک سطح شیشه‌ای با خطوط کرومی ساخته شده‌اند. تنها نقطه ضعف آن این است که سطح مشکی صیقلی آن گرد و غبار و اثر انگشت زیادی را به خود جذب می کند.

همچنین، یک طیف نوری بزرگ وجود دارد که از جلوی در به درب دیگر، در تمام سطوح فرمان عبور می کند. در درها، کنترل‌های صندلی را یکپارچه می‌شوند، در حالی که بخش مرکزی سیستم اطلاعات سرگرمی شامل برخی از کنترل‌های تهویه مطبوع، جعبه دستکش و چراغ‌های خطر است. کل پنل در رنگ های مختلف روشن می شود و از شیشه کریستالی ساخته شده است که حس بسیار منحصر به فردی را به i7 می دهد.

در مورد روشنایی خطر، باید بگوییم که دکمه های لمسی با بازخورد ثابت بدترین انتخاب در کل صنعت هستند. به هر حال، این ویژگی قرار است به سایر کاربران جاده‌ای در مورد تصادف احتمالی هشدار دهد و وقتی چراغ‌های خطر را روشن می‌کنید، کل کابین قرمز به نظر می‌رسد، که دیدنی‌ای است، مخصوصاً در رانندگی های شبانه یک ایده خاص است.

برای اولین بار برای سرنشینان عقب، صندلی‌های عقب گرم شونده، خنک‌کننده، ماساژور و خوابیده، کنسول مرکزی و صفحه تلویزیون ۳۱.۳ اینچی را اضافه شده است. بنابراین تجربه سواری در عقب عالی است می توانید صندلی خود تنظیم کنید، صندلی ردیف جلو را کاملاً تا کنید و در حالی که چیزی را در تلویزیون غول پیکر تماشا می کنید استراحت کنید و دراز بکشید. همه اینها را می توان با فشار دادن ۲ دکمه انجام داد، یکی صندلی را تا کرده و دیگری صندلی ها را تنظیم می کند.

دکمه هایی برای کنترل صندلی ها، مانیتور و سایر عملکردهای خودرو در دو طرف در قرار گرفته اند. صفحه نمایش لمسی ۵.۵ اینچی عملکردهای مختلفی را کنترل می کند. هنگام نشستن، باید سر خود را به میزان قابل توجهی خم کنید و بازوهای خود را روی در قرار دهید تا به کنترل ها دسترسی داشته باشید. این می تواند برای افرادی که دست غالب آنها دور از در است، بسیار ناراحت کننده باشد.

یکی دیگر از مشکلات بزرگ سرگرمی صندلی عقب این است که اگر راننده و یا سرنشین بلندتر باشند و صندلی باز نباشد، صفحه نمایش بزرگ سینما را نمی توان باز کرد. این نادیده گرفتن می تواند رانندگان مسافت طولانی را مجبور کند در صندلی های کمتر از ایده آل بنشینند تا مسافران بتوانند از یک سواری راحت لذت ببرند.

از سوی دیگر، i7 برای افراد بلند قد عالی است زیرا فضای بیشتری را ارائه می دهد. بازبین قد بلند ما با ارتفاع ۱.۹۵ متر به راحتی در صندلی‌های عقب و جلو جای می‌گیرد و فضای زیادی برای سر و پا دارد.

bmw i7 xdrive60

فضای ذخیره سازی و قابل استفاده BMW i7 xDrive60

فضای ذخیره سازی i7 برای یک سدان بزرگ خوب است. صندوق عقب ۵۰۰ لیتری دارد که ۵۰ لیتر کمتر از نسخه های بنزینی سری ۷ و ۲۵ لیتر کمتر از نسخه های پلاگین هیبریدی است. همچنین یک فضای ذخیره سازی کوچک در زیر کف صندوق عقب اصلی و درب آسانسور وجود دارد، اما صندلی ها اصلا جمع نمی شوند. ب ام و اصرار دارد که هیچ کس از فضای جلو استفاده نمی کند، بنابراین هیچ یک از مدل های آن، از جمله i7، از آن استفاده نمی کنند.

تجربه رانندگی BMW i7 xDrive60

رانندگی با i7 بسته به حالت رانندگی که انتخاب می کنید می تواند یکی از چندین تجربه خاص باشد. توجه به این نکته مهم است که صرف نظر از حالت، همیشه در اکو پلاس کامل رانندگی خواهید کرد و احساس می کنید این خودرو در جاده مثل یک جغد ساکت و بی صدا پرواز می کند. حس رانندگی این مدل به قدری خوب است که از اتصال ماهواره‌ای Racebox برای گیربکس پشتیبانی می کند.

i7 آن به طور پیش‌فرض روی حالت Comfort است، که یک تنظیم خوب و متعادل برای استفاده روزمره است که احتمالاً اکثر مردم به آن پایبند هستند. بدون اینکه خیلی تهاجمی یا خیلی کند باشد، قدرت را به آرامی ارائه می کند. به قدری این مدل نرم  و فرمان پذیر می باشد، که تقریباً در استفاده روزمره از یک سدان لوکس بزرگ قابل انتظار است.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید بهترین تجربه رانندگی را داشته باشید، یک حالت به نام حداقل بازدهی وجود دارد. این قابلیت به طور قابل توجهی قدرت را کاهش می دهد تا خطر شتاب های قوی و تیز را از بین ببرد، فرمان حتی سبک تر می شود. این حالت را می توانید با نرم ترین تنظیمات تعلیق و حالت سینما را فعال نمایید و شرایطی ایده‌آل برای راحت ترین سواری را ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید کمی حس و حال اسپرت داشته باشید و در جاده‌ها سریع برانید، می توانید حالت اسپرت را انتخاب کنید و ماشین را با قابلیت های عالی تحویل بگیرید. در این حالت این خودرو با ۵۴۴ اسب بخار قدرت یک لبخند بزرگ روی صورت شما ایجاد می کند.

یکی دیگر از گزینه های منحصر به فرد ارائه شده توسط i7، دو حالت هنری است که به جای سواری، با فضای داخلی سروکار دارد. در این قابلیت می توانید دمای اتاق، ماساژ و رایحه نیز برای ایجاد یک تجربه واقعاً فراگیر در کابین را تغییر بدهید.

bmw i7 xdrive60

فناوری های تکنولوژی BMW i7 xDrive60

پنل اصلی کاملا دیجیتال است و می تواند داده های مختلفی را نمایش دهد. می‌توانید گرافیک روی کیلومترسنچ را تغییر دهید، نوع اطلاعات خودرو را انتخاب کنید، و یک صفحه نمایش کاملا شخص سازی شده را تشکیل بدهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب صفحه کیلومتر، دستیار ناوبری دوربین مجازی است که تصاویر را از دوربین جلو می‌گیرد و مسیرهای دقیق برای پیچ‌ها یا خروجی‌ها را نمایش می‌دهد. این آنها را در زندگی واقعی منعکس می کند و رانندگی را بسیار آسان تر و ساده تر می کند.

صفحه نمایش مرکزی از رابط کاربری iDrive8 استفاده می کند که جدا از چند مشکل جزئی به خوبی کار می کند. ممکن است در طولانی مدت این سیستم عامل مشابه مدل های مختلف دچار مشکلات گوناگونی بشود، ولی قابل اطمینان است و علاوه بر این، سیستم بسیار سریع و پاسخگو است و گزینه ها و تنظیمات زیادی را ارائه می دهد.

از جمله قابل توجه ترین عملکردهای خودکار این خودرو یادآوری رویداد برای راننده می باشد. می توانید از باتری خودرو برای برای شارژدهی استفاده کنید یا حتی از i7 به عنوان دستیار شخصی استفاده نمایید. همچنین می توانید از عملکردهای آنلاین مختلف مانند YouTube، مرورگر اینترنت یا Amazon Fire TV لذت ببرید.

سرنشین صندلی عقب نیز دارای گزینه های گسترده می باشند. نمایشگرهای درب عقب می‌توانند سرگرمی صندلی‌های عقب و همچنین نمایش اطلاعات در جلو را کنترل کنند و حتی می‌توانید جهت‌های ناوبری را در عقب تنظیم کنید.

در صفحه نمایش عقب یک حالت تئاتر وجود دارد که می توانید با استفاده از سرویس های آمازون Fire TV یا پورت HDMI رسانه های دلخواه را پخش کنید. عدم وجود سوکت های بزرگ در پشت کمی محسوس است که اتصال پلی استیشن یا چند تی وی باکس را غیرممکن می کند.

صفحه نمایش بزرگ ۳۱.۳ اینچی نیز بسیار به چشم سرنشینان عقب نزدیک است و همیشه باید از زاویه به آن نگاه کرد. گزینه تقسیم آن به نصف بسیار بهتر عمل می کند. هنگامی که صفحه نمایش تا شده است، نمی توانید از سقف پانوراما زیبا با چراغ های LED لذت ببرید، که یک ایراد در طراحی این خودرو محسوب می شود.

از طرفی می توانید از رزولوشن ۸K در صفحه پشتی در کنار صفحه نمایش لمسی و صدای استریو خوب لذت ببرید. وقتی وارد حالت تئاتر می شوید، تمام پرده ها بسته می شوند و فضایی زیبا و آرامش بخش شبیه به یک سالن سینما ایجاد می کنند.

سیستم صوتی در خودروی آزمایشی ما یک سیستم صوتی فراگیر Bowers & Wilkins Diamond با ۳۵ بلندگو بود. در i7 عالی کار می‌کند، اما سری ۷ معمولی به لطف بلندگوی دیگر و یک ساب ووفر قوی‌تر در زیر صندلی‌های جلو، آن را ارتقا می‌دهد. با این حال، این خودرو احتمالاً بهترین صدای استریو با ویژگی های عمق، میان رده و باس عالی در هر خودروی برقی در حال حاضر است.

رانندگی آسوده

i7 یکی از خودروهای لوکس جدید برای راحتی است. دارای سیستم تعلیق بادی منعطف با حرکت زیاد و عایق بندی خوب می باشد تا صدای جاده و بیرون وارد نشود. در حالت اسپورت، کمی خشن است، اما همچنان سرگرم کننده و روان است. صندلی های پشمی و ترمه نرم، بهترین مواد و کیفیت ساخت به سواری راحت و فضای داخلی راحت کمک می کند.

صدای کابین

i7 به قدری عایق بندی خوبی دارد که حتی در طول رانندگی موج های سیگنال GPS نیز را می تواند مسدود کند. در داخل یک آرامش مطلق وجود دارد که حتی برای یک خودروی فوق لوکس نیز غیرمعمول است. پنجره های آکوستیک اضافی تا حد زیادی جلوی سر و صدای محیط را می گیرند.

bmw i7 xdrive60

شتاب و ترمز گیری BMW i7 xDrive60

i7 یک خودروی بسیار چابک است که به راحتی می تواند در ۴.۲ از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت نشان داده شده تنها ۲۰۵ کیلومتر در ساعت در واقع ۲۱۵ کیلومتر در ساعت است که برای کسانی که اغلب از بزرگراه استفاده می کنند خبر خوبی است. علاوه بر این، Launch Control هنگام فعال شدن و به طور کلی هنگام رانندگی در حالت اسپرت، صداهای مصنوعی جنگ ستارگان را تولید می کند تا محیطی پویاتر در داخل خودرو ایجاد کند.

توقف وسیله نقلیه ای با وزن بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم کار آسانی نیست، اما i7 در ۳۶ متر  عالی است. لازم به ذکر است که ترمزها با استفاده زیاد فرسوده نمی شوند که به ندرت در خودروهای بزرگ و سنگین رخ می دهد.

مسافت شارژدهی و میزان آلایندگی BMW i7 xDrive60

در سرعت های پایین، BMW i7 در رده مصرف عملکرد خوبی دارد. اگرچه بر اساس پلتفرم ICE ساخته شده و کاملاً بزرگ و سنگین است. متأسفانه، وقتی پدال گاز را کمی بیشتر فشار دهید، به راحتی می توان از ۳۵ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر فراتر رفت.

سرعت میزان مصرف مسافت
۶۰ کیلومتر ۱۲.۲ کیلووات /۱۰۰km ۸۳۳ کیلومتر
۹۰ کیلومتر ۱۸.۵ کیلووات /۱۰۰km ۵۵۰ کیلومتر
۱۳۰ کیلومتر ۲۰.۱ کیلووات /۱۰۰km ۵۰۶ کیلومتر

سرعت شارژ

بی‌ام‌و ادعا می‌کند که i7 می‌تواند تا ۱۹۵ کیلووات با شارژر سریع شارژ کند، اما در طول تست‌ های انجام شده حداکثر شارژ ۱۹۷ کیلووات را دریافت شده است. اگرچه بر اساس یک پلتفرم ۴۰۰ ولتی است، این منجر به زمان شارژ کامل می شود.

bmw i7 xdrive60

رقابت BMW i7 xDrive60 در بازار جهانی

i7 یک سدان لوکس بزرگ و یکی از پیشگامان در این بخش است. خوشبختانه، رقبای بیشتری در حال رقابت برای رسیدن به رزمناو لوکس نهایی هستند، بنابراین i7 به زودی رقابت مناسبی خواهد داشت.

اولین و نزدیکترین جایگزین مرسدس EQS، یکی دیگر از سدان های لوکس آلمانی است. ابعادی مشابه و طراحی متفاوت اما باز هم تا حدودی بحث برانگیز دارد، در حالی که فضای داخلی بیشتر بر تجمل سنتی تاکید دارد. مطمئناً، فناوری و نوآوری فوق‌العاده‌ای را نیز ارائه می‌کند، اما هیچ چیز به اندازه صفحه تلویزیون بزرگ و نمایشگرهای عقب i7 دیوانه‌کننده نیست.

رقیب دیگر i7، Lucid Air است که ترکیبی از قدرت آمریکایی و اسپرت است. دارای معماری مدرن ۹۰۰ ولت و ظرفیت ذخیره سازی بزرگ است. وقتی صحبت از کیفیت و فناوری به میان می آید، i7 قطعا یک پله بالاتر است، اما Lucid قیمت بسیار کمتری دارد.

نتیجه گیری

BMW از تمام تجربه خودروهای لوکس خود و بهترین فناوری EV که در حال حاضر دارد در i7 استفاده کرده است. نتیجه یک خودروی زیبا با حضور قوی در جاده است که بر نفوذ صاحب خود تأکید می کند. برای احساس تفاوت با سایر رقبای سطح بالا، به مجموعه ای گران قیمت از وسایل اضافی نیاز دارید، اگرچه این هزینه زیادی داشته باشد.

اما اگر پول داشته باشید می توانید راننده یا مسافر باشید و در هر صورت پشیمان نخواهید شد. رانندگی با i7 یک تجربه سرگرم کننده و لذت بخش است و این خودرو قادر است در هر حالت رانندگی تجربه های رانندگی کاملا متفاوتی را ارائه دهد. رانندگی در پشت این خودرو یکی از بزرگ‌ترین حس‌هایی است که می‌توانید در یک وسیله نقلیه تجربه کنید.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.