لگ‌های فناوری AMD FSR 3.1 در مقابل رقبا بسیار بزرگتر شد

لگ‌های فناوری AMD FSR 3.1 در مقابل رقبا بسیار بزرگتر شد

FSR 3.1، جدیدترین نسخه از فناوری ارتقا دهنده تصویر AMD، نوید ارتقای وضوح و نرخ فریم را در بازی‌های ویدیویی بدون افت قابل توجه کیفیت تصویر می‌دهد. با این حال، علیرغم برخی پیشرفت‌ها، لگ‌های فناوری AMD FSR 3.1 هنوز در رقابت با رقبای اصلی خود، انویدیا DLSS و اینتل Xess 1.3، از نظر کیفیت تصویر در سطح پایین‌تری قرار دارد.

تحلیل جزئی‌ لگ‌های فناوری AMD FSR 3.1

کیفیت تصویر: لگ‌های فناوری AMD FSR 3.1 در مقایسه با نسخه ۲.۲ وضوح تصویر را در برخی موارد، به خصوص در تصاویر ساکن، بهبود می‌بخشد. با این حال، در هنگام نمایش اشیاء متحرک، به ویژه در صحنه‌های پرجزییات و شلوغ و هاله‌ها به وضوح قابل مشاهده هستند. این موضوع در مقایسه با DLSS و Xess که می‌توانند جزئیات را با دقت بیشتری حفظ کنند، مشهودتر است.

عملکرد: این فناوری به طور قابل توجهی نرخ فریم را بدون افت قابل توجه کیفیت تصویر افزایش می‌دهد. این امر به ویژه برای بازی‌های با وضوح بالا و یا سیستم‌های با کارت‌های گرافیک ضعیف‌تر مفید است.

لگ‌های فناوری AMD FSR 3.1

قابلیت‌های جدید: فناوری FSR 3.1 قابلیت جدید تولید فریم را برای کارت‌های گرافیک سری RTX 2000 و ۳۰۰۰ انویدیا که به DLSS 3.0 به بعد دسترسی ندارند، ارائه می‌دهد. این قابلیت می‌تواند به طور قابل توجهی نرخ فریم را در این کارت‌ها افزایش دهد.

محدودیت‌ها: لگ‌های فناوری AMD FSR 3.1نشان می دهد که این نسخه هنوز در برخی از زمینه‌ها، به ویژه در نمایش اشیاء متحرک و بازی‌های با جزئیات بالا، با چالش‌هایی روبرو است.

مقایسه فناوری AMD FSR 3.1 با رقبا

NVIDIA DLSS به طور کلی از نظر کیفیت تصویر، به ویژه در هنگام نمایش اشیاء متحرک، برتری دارد. DLSS همچنین از قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند DLSS Super Resolution و DLSS Performance برخوردار است.

Intel Xess در حال حاضر تنها در چند بازی منتخب در دسترس است، اما نتایج اولیه نشان می‌دهد که از نظر کیفیت تصویر با DLSS و FSR 3.1 قابل رقابت است. Xess همچنین از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصویر و عملکرد استفاده می‌کند.

لگ‌های فناوری AMD FSR 3.1

فناوری FSR 3.1 یک قدم رو به جلو برای فناوری ارتقا دهنده تصویر AMD است، اما هنوز در رقابت با DLSS و Xess از نظر کیفیت تصویر در سطح پایین‌تری قرار دارد. قابلیت جدید تولید فریم می‌تواند برای برخی از کاربران مفید باشد، اما به تنهایی نمی‌تواند ضعف‌های FSR 3.1 را جبران کند.

AMD به طور مداوم FSR را ارتقا می‌دهد و به احتمال زیاد در آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری در کیفیت تصویر خواهیم بود. با این حال، DLSS و Xess نیز به طور فعال در حال توسعه هستند و رقابت در این زمینه داغ‌تر خواهد شد.

__ تکنو دات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.