جیپ واگنیر S برقی، رمز و راز پیمایش ۳۰۰ مایلی با یک خودروی برقی

جیپ واگنیر S برقی، رمز و راز پیمایش ۳۰۰ مایلی با یک خودروی برقی

جیپ واگنیر S برقی مدل الکتریکی جدید Jeep در نگاه اول شبیه به یک شاسی بلند لوکس دو ردیفه معمولی است. ظاهری شبیه به گرند چروکی امروزی دارد، اما با یک تفاوت ظریف، شیشه عقب آن که در پشت ستون‌های D خمیده پنهان شده، زاویه بسیار کم‌تر و مخروطی‌تری نسبت به درب عقب‌های معمولی عمودی دارد. راز این طراحی، یک بال غول پیکر در بالای ستون‌های D است که توهم یک SUV جعبه‌ای و بلند را ایجاد می‌کند.

این بال که به زیبایی در طراحی خودرو ادغام شده، نه تنها ظاهری جذاب به آن می‌بخشد، بلکه نقش مهمی در آیرودینامیک فوق‌العاده لغزنده واگنیر S ایفا می‌کند.

 

جزئیات موجود درباره طراحی جیپ واگنیر S برقی

رالف ژیلز، مدیر ارشد طراحی Stellantis در مصاحبه با Motor1 می‌گوید: برای رسیدن به هدف آیرودینامیکی خود، مجبور بودیم از یک پروفایل بسیار مخروطی استفاده کنیم. این کار باعث می‌شد ظاهر خودرو شبیه به یک قورباغه کوچک شود که هیچ‌کدام از ما آن را دوست نداشتیم. به همین دلیل بال راه‌حلی بود که به حفظ جذابیت طراحی خودرو و بهره‌مندی از مزایای آیرودینامیکی آن کمک می‌کرد.

همانطور که ژیلز توضیح می‌دهد، شکل معمولی SUV ها در هوا حفره ایجاد می‌کنند و تلاطمی ایجاد می‌کنند که با حرکت خودرو به سمت عقب کشیده می‌شود. شکل قطره‌ای واگنیر S به بستن این حفره و هدایت هوا به سمت عقب کمک می‌کند و تلاطم را به حداقل می‌رساند.

اگر جیپ می‌خواست برد باتری واگنیر S را به حداکثر برساند، طراحان باید راهی برای کاهش مقاومت هوا در برابر آن پیدا می‌کردند.

بال عقب در ابتدا فقط برای زیبایی و قرار دادن دوربین دید عقب در نظر گرفته شده بود. اما طراحان در نهایت متوجه شدند که می‌توان از آن برای هدایت هوا در پشت خودرو و بهبود آیرودینامیک استفاده کرد. نتیجه این نوآوری، ضریب درگ ۰.۲۹۴ است که واگنیر S را به لغزنده‌ترین جیپ ساخته شده تا به امروز تبدیل می‌کند و این خودرو را قادر می‌سازد تا با یک بار شارژ بیش از ۳۰۰ مایل پیمایش کند.

 

آلیسون رام، معاون توسعه محصول Stellantis می‌گوید: خط سقف شیب‌دار یکی از مهم‌ترین عواملی بود که به ما کمک کرد تا به ضریب درگ ۰.۲۹۴ دست پیدا کنیم. تلاش زیادی برای پایین آوردن سقف و مدیریت جریان هوا در هنگام عبور از آن انجام شد، کاری که بال به ما امکان می‌دهد انجام دهیم.

مهندسی بال چالش‌های خاص خود را داشت. رام با خنده می‌گوید: من مدت‌ها بود که دنبال راهی برای نصب یک اسپویلر سقفی روی خودرو بودم، اما به دلیل وزن زیاد و لرزش ممکن، این کار دشوار بود. دوربین دید عقب دیجیتال نیز در داخل بال قرار دارد، بنابراین باید مطمئن می‌شدیم که لرزشی ندارد.

 

تیم طراحی جیپ با تلاش فراوان، راه حلی برای این چالش‌ها پیدا کرد و به هدف آیرودینامیکی خود دست یافت. این نوآوری، اولین جیپ تمام الکتریکی را قادر ساخت تا به برد باتری بیش از ۳۰۰ مایل دست یابد. رام در مورد بال واگنیر S می‌گوید: واقعا زیبا است. به ماشین نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم، خدا را شکر که توانستیم این کار را انجام دهیم.

بال مخفی جیپ واگنیر S نمونه‌ای از نوآوری در طراحی است که عملکرد و زیبایی را به طور همزمان به ارمغان می‌آورد. این بال نقشی کلیدی در تبدیل واگنیر S به یک خودروی برقی پیشرفته با برد مسافت طولانی ایفا می‌کند.

 

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __
منبع motor1

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.