ترامپ و حمله به صنعت ماشین‌ های برقی: آیا رشد بازار قابل متوقف است؟

ترامپ و حمله به صنعت ماشین‌ های برقی: آیا رشد بازار قابل متوقف است؟

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده که الان با ۳۴ اتهام جنایی تو دادگاه کیفری دست و پنجه نرم می‌کنه، داره برای دوباره انتخاب شدن تو انتخابات پاییز امسال دست به کمپین می‌زنه. می‌خواد روی صنعت ماشین‌های برقی که داره رو به رشده مورد حمله قرار بده. خودش الان از صاحبان شرکت‌های نفت و گاز خواسته که پول‌های سنگینی رو به او کمک کنن تا به جای سیاست‌های اقلیمی دولت بایدن، سیاست‌هایی رو پیش ببره که به نفع اونا باشه.

اگه تو نوامبر امسال دوباره انتخاب بشه، قراره استانداردهای آلاینده‌ها رو به زمین بکشه و تخفیفات مالی برای خرید ماشین‌های برقی رو به شدت کاهش بده. این سیاست‌ها ممکنه حتی در میان رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه هم مورد استقبال نباشه، چون تولید ماشین‌های برقی باعث ایجاد شغل و سرمایه‌گذاری تو ایالات جنوبی شده.


از وقتی که ترامپ اولین بار ریاست جمهوری رو به دست گرفته بود، منظره خودروسازی خیلی تغییر کرده. با تمام تلاش‌هایی که وی کرده، بازار خودروهای برقی در طول هشت سال گذشته به شدت رشد کرده. در سال ۲۰۱۶، فقط ۱۵۹٬۱۳۹ خودروی برقی در ایالات متحده فروخته شد، اما این عدد مورد انتظار است که در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱.۵ میلیون (یا ۱۰ درصد از فروش خودروهای جدید آمریکا) بشه.

حتی اگر ترامپ دوباره انتخاب بشه و تخفیفات مالی برای خرید خودروهای برقی رو کم کنه، بازار ممکنه در حالتی از رشد قرار بگیره که اصلاحات ترامپ تاثیر زیادی نداشته باشه. بازار خودروهای برقی از مرحله اولیه به مصرف‌کنندگان عمومی پیشرفت کرده. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که پذیرش گسترده خودروهای برقی ادامه پیدا کنه، البته شاید با سرعت کمتری اگر سیاست‌های ترامپ اجرا بشه.

ویلیام کلی فورد جونیور، مدیر اجرایی شرکت فورد موتور، به چالش‌های تغییرات سیاسی بر روی برنامه‌ریزی کسب و کار بلندمدت اشاره کرد. “زمانبندی ما به عنوان یک شرکت، زمانبندی برنامه‌ریزی ما، بسیار بلندمدت‌تر از دوره‌های انتخاباتی است”، فورد در یک رویداد Detroit Free Press گفت. “وقتی که توسط سیاستمداران به هم ریخته می‌شویم، این برای ما واقعاً دشوار می‌شود.”

سرمایه‌گذاری در تولید در ایالات متحده، که تحت تأثیر قانون کاهش تورم جو بایدنه ، پیش‌بینی می‌شه که حتی با احتمال دومین دوره ترامپ، ادامه داشته باشه. به عنوان مثال، هیوندای ۱۳ میلیارد دلار رو در تولید ماشین‌های برقی در جورجیا سرمایه‌گذاری می‌کنه، ایالتی که ترامپ در سال ۲۰۲۰ با ۱۲ هزار رأی تنگی از آن باخته. با تهدید به شغل‌های کارگری آمریکایی، ترامپ ممکنه شانس خودش رو تو ایالاتی که به تولید وابسته هستن، به خطر بندازه.

با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری شده توسط تولیدکنندگان خودرو، شرکت‌های شارژ، شبکه‌ های نمایندگی و تبلیغات، به نظر میرسه که ترامپ نمیتونه به شدت به انگیزه بازار خودروهای برقی پایان بده. قلمروهای جمهوری‌خواه مانند تگزاس و فلوریدا در حال افزایش استفاده از خودرو های برقی هستن و تنها کالیفرنیا در زمینه ثبت‌نام خودروهای برقی برتری داره. به نظر میرسه خودروهای برقی به یک اندازه در میان مصرف‌کنندگان جمهوری‌خواه و دموکراتی محبوب باشن.

تبعیض جمعیت کارگری معمولی آمریکا در جذب حامیان پرقدرت خودش به نظر میاد استراتژی ترامپه. اما، محبوبیت گسترده‌ای که خودروهای برقی به دست آوردن و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در زیرساخت خودروهای برقی ممکنه تلاش‌های اون رو تضعیف کنن. با اینکه آینده صنعت خودروسازی به طور فزاینده‌ای با خودروهای برقی ارتباط داره، انتخابات نوامبر یک لحظه بحرانی برای جهت‌گیری سیاست‌های انرژی و اقلیمی آمریکا خواهد بود.

اینکه آیا رویکرد ترامپ تاثیرگذاری خواهد داشت یا ممکنه برعکس عمل کنه، هنوز مشخص نیست، اما رشد بازار خودرو های برقی به نظر میرسه یک نیروی غیرقابل متوقف در بخش خودروسازیه.

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

 

منبع shiftdelete

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.