بایدو و هواوی برای ایجاد انقلابی در ناوبری هوشمند خودروها به هم پیوستند

بایدو
بایدو و هواوی برای ایجاد انقلابی در ناوبری هوشمند خودروها به هم پیوستند

 

بایدو، که اغلب به عنوان «گوگل چین» شناخته می‌شود، و غول فناوری هواوی، در شراکت پیشگامانه این صنعت بایدو و هواوی دست به دست هم داده‌اند. این دو توافق نامه همکاری امضا کردند که نوید تغییر چشم انداز ناوبری، سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) و فناوری های کابین خلبان هوشمند را می دهد.

جین یونگ فو، مدیر کل بخش هواوی و شانگ گوبین، معاون بایدو، در مراسم امضای رسمی شرکت کردند و تنها به این حرکت استراتژیک وزن اضافه کردند. هدف این همکاری افزایش تجربه ناوبری و سفر با ادغام ویژگی‌های گسترده Baidu Maps در فناوری کابین هوشمند هواوی است و بدون شک آینده وسایل نقلیه متصل هوشمند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

لیست ویژگی‌های Baidu Maps که به محیط هواوی می‌آیند کاملاً جامع است – ما تعامل صوتی تمام صحنه، ناوبری در سطح خط، نمایش اطلاعات ناوبری ابزار/Head-Up Display (HUD)، بسته‌های صوتی ناوبری شخصی، ناوبری در زمان واقعی پارکینگ داریم. ، و اتصال ماشین به ماشین. این ایده که ما یک مکالمه کامل با خودروهایمان داشته باشیم هر روز نزدیک تر می شود.

Baidu Maps برخی از ویژگی‌های جذاب مانند شمارش معکوس چراغ راهنمایی را نیز در جدول به ارمغان می‌آورد. این تفاوت چندانی با آنچه آئودی برای سال‌ها در خودروهای خود ارائه کرده است ندارد – نرم‌افزار هوشمندانه‌ای که به چراغ‌های راهنمایی متصل می‌شود و به راننده اجازه می‌دهد بر روی «موج سبز» سوار شود. ظاهراً سیستم بایدو در حال حاضر ۳۰۰۰ شهرستان در سراسر چین را پوشش می دهد و ناوبری در زمان واقعی پارکینگ را که میلیون ها پارکینگ را پوشش می دهد، اضافه می کند.

در سرتاسر کشور، نمایش زمان‌های صف در زمان واقعی، و توصیه بهترین مکان‌های پارکینگ، یک قدم سریع‌تر پارک کردن. با کمک فناوری مدل های بزرگ، نقشه بایدو به طور جامع به اولین نقشه بومی هوش مصنوعی جهان بازسازی شده است. ناوبری در سطح خط آن می تواند خط بهینه را در کل سفر توصیه کند؛ بر اساس مدل بزرگ تولید شده توسط نقشه، در سطح خط شهری. ناوبری می تواند به سرعت در شهرهای سراسر کشور در سال ۲۰۲۴ اجرا شود. پوشش ملی به دست خواهد آمد.

در نهایت، این خدمات نقشه راه خود را به وسایل نقلیه مجهز به کابین هوشمند هوآوی باز می کنند و تجربه بایدو با تاکسی های خودران از طریق پروژه آپولو در پکن در این همکاری مفید خواهد بود.

مشارکت هواوی و بایدو به چالش سیستم‌های داخل خودرو و یکپارچه‌سازی ناوبری می‌پردازد. هر دو شرکت قول تجربه کاربری آسان‌تر و هوشمندانه‌تر را می‌دهند، اما طبق معمول، اجازه دهید زود قضاوت نکنیم. ممکن است بسیاری از خودروسازان از فناوری های هواوی و بایدو استفاده کنند، اما BYD، یک خودروساز برجسته چینی، راه خود را انتخاب کرده است.

BYD به تیم تحقیق و توسعه خود متکی است و تا آنجا پیش رفت که از استفاده از فناوری رانندگی خودکار Baidu خودداری کرد. به نظر می رسد که صنعت خودروسازی چین به سمت بازاری دو نفره پیش می رود – یکی از راه حل های هواوی و بایدو استقبال می کند و دیگری ثابت قدم به فناوری BYD می چسبد. این یک رویارویی فنی در حال ساخت است.

بایدو تنها شرکت در این زمینه نیست، رقبایی مانند Amap علی‌بابا هنوز فعال هستند، اما بایدو در انباشت داده‌ها و بهینه‌سازی الگوریتم برتری قابل توجهی دارد. این شرکت به سادگی یک پیشتاز است، حتی با پیوستن به تلاش‌های هواوی برای همگام شدن با روندهای همیشه در حال تغییر. هیچ هذلولی در اینجا وجود ندارد – این مشارکت در واقع می تواند آینده اکوسیستم های حمل و نقل هوشمند را تغییر دهد.

Baidu Maps و Huawei Smart Cockpit به یک فلسفه و درک مشترک از روندهای ناوبری و سفر در آینده پایبند هستند و متعهد به ایجاد یک تجربه ناوبری نقشه وسیله نقلیه اغلب استفاده شده و اغلب جدید هستند. در آینده، دو طرف همکاری عمیقی خواهند داشت تا اطمینان حاصل شود که نقشه‌های Baidu در کابین هوشمند هواوی به‌روز شده و با توسعه مکرر نقشه‌های Baidu در تلفن‌های همراه هماهنگ می‌شوند و خدمات ناوبری نقشه‌های نوآورانه و شخصی‌سازی‌شده را به کابین هوشمند هواوی ارائه می‌کنند.

در حالی که وعده تجربه رانندگی یکپارچه و هوشمند برای همیشه وجود داشته است، ما به دقت تماشا خواهیم کرد تا ببینیم آیا این همکاری جدید واقعاً اهداف بلند پروازانه خود را برآورده می کند یا خیر.

 

__ تکنودات مرجع اخبار تکنولوژی __

نظرتون در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات بی ربط با این مطلب خودداری نمایید.